הרב משה חיים לוי ז"ל, צילום באדיבות המשפחה

בגיל 95 הלך לעולמו הרב משה חיים לוי, ניצול שואה תושב העיר

"הסבא המהמם שלי היה צדיק נסתר ואיש מאוד מיוחד, סיפרה נכדתו ענבל חיה מנחם, "היה לו רצון רב לתת, ובנוסף לכך יעץ לאנשים רבים"

פורסם בתאריך: 25.4.22 08:26

מאחרוני השורדים. הרב משה חיים לוי, ניצול שואה, תושב כפר סבא, הלך ביום שישי האחרון לעולמו והוא בן 95 במותו, כל זאת מספר ימים לפני טקסי יום יום הזיכרון לשואה ולגבורה ביום בערב השבוע. הלווייתו נערכה במוצאי שבת בבית העלמין נורדאו בעיר.

ענבל חיה מנחם (39), נכדתו של משה לוי, סיפרה בגעגוע על סבה האהוב: "סבא מהמם וצדיק שלי, צדיק נסתר. היה איש מאוד מיוחד. הוא נפטר ביום שישי בצהריים, וההלוויה נערכה במוצאי שבת. לא קל, חשבנו שיהיה יותר קל, כי בכל זאת היה מבוגר עם דמנציה, לא קל בכלל. הוא נודע כאחד שמייעץ להרבה אנשים, היה לו ידע ורצון רב לתת, עזר כלכלית גם. הייתה אישה אחת מכפר סבא שהייתה מגיעה קבוע לבקש נדבה ותמיד קיבל אותה בסבר פנים יפות. הוא אפילו הגיע לחזון אי"ש, תמיד היה מאיר פנים, הייתי מאוד קרובה אליו והולכת איתו לסעודה שלישית בבית כנסת".

 

לוי, שהתגורר שנים רבות כפר סבא, היה ניצול שואה מאושוויץ שאיבד את כל משפחתו בשואה. הוא נולד בזגירש, עיירה קטנה צמוד ללודז׳ שבפולין. כשהתחילה המלחמה הוא היה בסך הכל ילד בן עשר, ועבר מסלול תלאות שהחל בגטו לודז׳, המשיך במחנה אוושוויץ-בירקנאו ועד לצעדת המוות למטהאוזן ואבנזה שעל גבול אוסטריה. אמו נפטרה בלידתו, את אביו, אחיו ואחותו איבד בגטו ושתי אחיות נוספות נרצחו בחלמנו. לאחר השואה נותר משה הצעיר ללא משפחה. לאחר עלייתו לארץ הוא ניהל במשך 30 שנה מוסד פנימייתי לילדים ע״ש בירנבוים שהיה שייך למה שנקרא פעם פועלי אגודת ישראל (פא"י).

המשפחה יושבת שבעה ברחוב העבודה 4 בכפר סבא.

יהי זכרו ברוך.

מערכת צומת השרון משתתפת בצער המשפחה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר