השלט שהוסר משער המושב צופית, צילום פרטי באדיבות תושבים

תוכנית הנדל"ן הגדולה: נסגר תיק התלונה במשטרה של ועד צופית נגד העירייה

שלטי מחאה נגד התוכנית הכוללת 3,800 דירות ניתלו על שערי מושב צופית. בוועד המושב טענו כי השלטים הוסרו לכאורה על ידי עובדי עירייה והגישו תלונה במשטרה, שסגרה השבוע את התיק

פורסם בתאריך: 27.4.22 08:39

יו"ר ועד מושב צופית, ישראל אברמסון, הגיש תלונה במשטרה נגד עיריית כפר סבא, על השחתה והסגת גבול לכאורה. הרקע:  תוכנית בנייה גדולה. מהמשטרה נמסר כי התלונה נסגרה. אברמסון טען כי ב-17.4 בשעת צהריים, הסירו לכאורה עובדי עיריית כפ"ס שלט מחאה שנתלה על שער המושב שנמצא בקרבת העיר, ובו נכתב – "התוכנית שרפי סער מנסה להסתיר תמ"ל 1088". אברמסון טוען, כי לפי עדות אחד התושבים, מדובר בפעולה של עובדי עיריית כפ"ס. "התושב ראה שני חבר'ה מסירים את השילוט, כאשר שאל מי שלח אותם, הם השיבו לו כי נשלחו מעיריית כפר סבא. הגשתי את התלונה נגד העירייה ולא נגד רפי סער. יש לי את מספר הרכב ושלחתי ארבע תמונות למשטרה. השלט הוצב על השער המזרחי של המושב, פשוט הלכו והסירו את זה". למחרת, ב-18.4 התייצב אברמסון להגיש תלונה במשטרת כפר סבא בגין הסגת גבול והשחתה. בינתיים, כאמור, השיבה המשטרה כי התיק נסגר.

כזכור, בתחילת השנה הודיעה עיריית כפר סבא על הקמת שכונת מגורים חדשה, שאמורה לקום בצפון כפר סבא: "הוותמ"ל אישרה להפקדה את תוכנית כפר סבא צפון (תמ"ל 1088), להקמת שכונת מגורים חדשה הצפויה לכלול כ-3,800 יחידות דיור חדשות, לצד שטחי מסחר תעסוקה ודיור מוגן. התוכנית ביוזמת רשות מקרקעי ישראל ובשיתוף עיריית כפר סבא, כוללת בנייה לטובת זוגות צעירים וכן דירות להשכרה. התכנית הוכרזה בוותמ״ל ב-2013. ב-2017 החל קידומה כתכנית ותמ״ל גדולה במתווה המלא. ב-2018 הכריז קבינט הדיור על קידום התוכנית וב-2019 עם כניסתו לתפקיד, הנחה ראש העירייה רפי סער לבצע מספר שינויים מהותיים בתוכנית, ביניהם צמצום התכנית במספר יחידות הדיור והנמכת גובה הבנייה בסמוך למושב צופית. במקביל, ביצעה העירייה הליך שיתוף ציבור בעקבותיו פעלה העירייה בין היתר כדי להבטיח את השמירה על השטחים הפתוחים מסביב, ביניהם המסדרון האקולוגי ויער קפלן, וחיזוק תשתיות התחבורה באזור. השכונה החדשה ממוקמת באזור צפון-מזרח העיר, בסמוך לשכונות כפר סבא הצעירה ובית נוף, ממזרח למושב צופית וממערב לשכונת קפלן, ושטחים חקלאיים. השכונה תתפרס על פני כ-646 דונם, וצפויה להיבנות על בסיס חזון המפחית את השימוש ברכב פרטי. בנוסף, השכונה החדשה מתוכננת להיבנות לצד פארק נרחב, שלאורכו שדרה מסחרית ראשית עם שימושים מעורבים של מסחר, תעסוקה, מגורים ושטחים ציבוריים פתוחים לרווחת התושבים".

יו"ר הוועד הסביר, כי ישנה התנגדות רבה לתוכנית ותמ"ל 1088: "לכפר סבא יש עתודת קרקע גבוהה בצד הצפוני של העיר, יש להם התחדשות עירונית, יש להם מספיק מקומות. מה יש להם לחפש במושב צופית? 98% ממנו חקלאים, שמייצרים ומשווקים, למה? כנראה קל להם יותר עם אדמת מינהל, במקום אדמה פרטית בצפון כפר סבא".

ו"ר ועד צופית סיפר, כי שני שלטים נתלו במקביל באזורים שונים במושב: "ישנם סך הכל שלושה שערים לכניסה למושב. שער כניסה ראשי ממערב מכביש 554 כפר סבא-טירה, אשר פתוח כל היום ועוד שני שערים נוספים ממזרח ומצפון סגורים, אך תושבים יכולים להיכנס ולצאת עם שלט. השלט שנתלש והוסר היה בשער המזרחי".

 

חברת המועצה, ד"ר אסנת ספורטה, ממתנגדי התוכנית, ציינה: "ותמ"ל 1088 היא תכנית הרסנית לעיר, שתפגע משמעותית ביכולת של העירייה לשמור על רמת השירות הנוכחית לתושבי כל העיר. חשוב לציין שאין קשר בינה ובין התכנית לפינוי-בינוי יוספטל, שנמצאת במרחק של כקילומטר ממנה. המעורבות של תושבי העיר והסביבה בנושאי התכנון והבנייה והקמפיין ההסברתי שהם מובילים הם דוגמא נהדרת לפעילות ציבורית מבורכת".

מעיריית כפר סבא נמסר: ״אנו לא מתייחסים לשמועות לא מבוססות, ולעובדות לאשורן – אנו נחושים לאפשר לצעירי כפר סבא ולתושבי השכונות ליהנות מהתחדשות עירונית, להגדיל את היצע הדירות ולהיאבק בטירוף מחירי הדיור בשרון ובישראל. תושבי צופית, הנהנים ממגורי יוקרה, נאבקים תקופה ארוכה למנוע מאלפי משפחות כפר סבאיות את הזכות הבסיסית לדיור במחיר שפוי. הפרובוקציות השוליות של כמה עשרות תושבי צופית לא עומדות מול אלפי משפחות הדורשות, ובצדק, פתרונות דיור הוגנים וחדשים. ראש המועצה האזורית דרום השרון עצמה, הכירה בכך כשהייתה מנכ״לית עיריית כפר סבא ושותפה מלאה למצוקת הדיור ושותפה מלאה לתכנית ההתחדשות, לרבות פינוי בינוי יוספטל, קרקע משלימה לשכונת אלי כהן והקמת קריית הצעירים שמוביל ראש העיר״.

מהמועצה האיזורית דרום השרון נמסר: "ראש המועצה אושרת גני גונן עוד בהיותה מנכ״לית עירית כפר סבא התנגדה לותמ״ל צופית עם הכרזתו וטענה שיביא לקריסת העיר תחבורתית וכלכלית וכל דבריה בנושא מתועדים בפרוטוקולים הנגישים לכל. ראש המועצה תמכה בהיותה מנכ"לית בהתחדשות עירונית ובפרט בשכונות הוותיקות. המועצה האזורית דרום השרון תמשיך להיאבק לשמירה על השטחים הפתוחים, האחרונים שנותרו באזור, עבור כלל תושבי המרכז, תושבי המרחב הכפרי ותושבי הערים, תוך שותפות מתמשכת בפתרונות לצורך הלאומי לדיור. המועצה תמשיך להתנגד לתוכניות פיתוח אימפריאליסטיות, בלתי מידתיות ובלתי נחוצות".

מהמשטרה נמסר: "התיק נסגר. ההחלטה בדבר סגירת תיק ניתנת ומפורטת למגיש התלונה בהתאם להוראות החוק".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר