מצטייני ומצטיינות נשיא - מימין - סמר רן רוטשילד, רבט אריאל קבריק, סגן יובל דהן, רבט נועם שחר

כבוד: שישה חיילים וחיילות מכפר סבא מצטייני נשיא

שישה כפר סבאים וכפר סבאיות קיבלו את אות מצטיין הנשיא, בהם גם רב"ט נועם שחר, החיילת הטרנסג'נדרית הראשונה שמקבלת את האות

פורסם בתאריך: 6.5.22 07:59

טקס מצטייני הנשיא נערך אתמול ובו העניק הנשיא יצחק הרצוג את אות מצטייני הנשיא ל-120 חיילים מצטיינים לכבוד יום העצמאות ה-74. בין הליילים גם שישה חיילים וחיילות מכפר סבא: רב"ט נועם שחר, רב"ט אריאל קבריק, סגן יובל דהן, סמ"ר רן רוטשילד, רב"ט נ (מסווג) ורב"ט ת (מסווג).

סגן יובל דהן מכפר סבא שחגגה יום הולדת 22 ב-3.5 היא מצטיינת נשיא המדינה לשנת 2022 תשפ"ב. טקס מצטייני הנשיא יצחק הרצוג התקיים אתמול, יום חמישי, ובין המצטיינים נבחרה לוחמת ומפקדת בגדוד הרעם 334, סגן יובל דהן מכפר סבא.

יובל דהן גדלה בבית בו חיו ונשמו צה"ל. שני הוריה היו קצינים. כבר מגיל צעיר יובל ידעה שהיא תהיה מפקדת בצה"ל. היא התגייסה לחיל התותחנים להיות לוחמת ושובצה בגדוד 334, יצאה לקורס קצינים ובימים אלה משרתת כמפקדת צוות בהשלמה החיילית של חייל התותחנים.

מצטיינת נשיא, סגן יובל דהן

יובל מספרת על תפקידה כמפקדת בחיל התותחנים: "הפיקוד מבחינתי הוא מעבר למקצוע, הוא כבר הפך למעין תחביב, משהו שאני מצפה לו ומתגעגעת אליו בסופ"שים, כשאני לא ישירות עם החיילים שלי. מודה שטרם מיציתי את הפיקוד וככל הנראה גם לא אמצה בשנים הקרובות".

סגן דהן הנרגשת, מספרת על קבלת ההצטיינות: "להיות מצטיינת נשיא לעולם לא עלה במחשבה שלי, אני חושבת שאני עדיין לא מעכלת את המעמד, אני מודה בכל יום על המקום שאליו הגעתי ויל האנשים שהיכרתי בדרך. לא הייתי משנה משהו בשירותי, ולא הייתי פועלת אחרת, פשוט אגיד תודה ואחייך להמשך השירות המדהים שעוד הולך להגיע".

הבחירה למצטיינת נשיא הפתיעה אותך?

"בהחלט הופתעתי מכך, זה לא תרחיש שחשבתי שיכול לקרות אי פעם, לא ציפיתי לזה בכלל".

אילו כלים קיבלת בזכות השירות?

"למדתי להבין את האנשים שלי לעומק, לדעת לפתח את דעותיי וללמוד להילחם על דברים שמספיק חשובים לי. למדתי את החשיבות של ההשקעה וכמה שהיא נדבך הכרחי להצלחה. בנוסף, למדתי על עצמי המון והבנתי שאני רוצה להמשיך לעסוק עם אנשים בהמשך הקריירה הצבאית והאזרחית".

יש לך כבר תוכניות לעתיד?

"מבחינת המשך השירות, אני מתחילה תכנית שנקראת מלט״ק (המכללה לביטחון לאומי טקטי), תכנית שנתית שכוללת תואר ולוקחים בה חלק 60 קצינים מזרוע יבשה, בסיום התואר (לאחר שנתיים) אני אהיה מסו״ל (מפקדת סוללה) בגדוד 334".

סגן דהן מודה לפקודיה ולצוות שאיתה: "אני רוצה לומר לחיילים שלי, לצוערים שלי ולסגל היקר, עד כמה שזה קלישאתי, אבל השירות לא היה אותו הדבר בלעדיכם, אתם אוצר שלא הייתי מוותרת עליו בשום מחיר".

מצטיינת נשיא, רבט נועם שחר

 

רב"ט נועם שחר (20) מכפר סבא, היא החיילת הטרנסג'נדרית הראשונה שתקבל ביום העצמאות את אות מצטיין הנשיא. נועם, המשרתת ביחידת חילוץ והצלה בפיקוד העורף, עשתה את מסע הכומתה שלה עם דגל גאווה באפוד. "לפני שהתגייסתי היה לי ברור שאתגייס לקרבי. חיפשתי מידע ברשת על לוחמים ולוחמות טרנסים ולא מצאתי כלום. הרגשתי שאני חייבת להוכיח שזה אפשרי", מספרת שחר, "אמא שלי כמעט התעלפה כשסיפרתי לה".

מצטיין נשיא, רב"ט אריאל קבריק

מצטיין נשיא, סמל ראשון רן רוטשילד

רב"ט אריאל קיבריק (20), המשרת בחטיבת התותחנים 215, הוא בן להורים שעלו ארצה מארגנטינה, ובוגר תיכון רבין בעיר. קיבריק משמש כמדריך כושר לחיילים ומתאים עבורם תכניות אימון ותזונה, בזמנו הפנוי אוהב לעסוק בספורט ולשחק משחקי מחשב, ולאחר שירותו הצבאי הוא שואף לעסוק בתחום ההייטק. יותר מכל, הוא מעיד כי אוהב לשבת עם חבריו הטובים ולשוחח, "לא כיוונתי לשרת בתותחנים אבל מהרגע שהגעתי לשם, שאפתי הכי גבוה שאפשר", אומר קיבריק.

סמ"ר רן רוטשילד (21), משמש בתפקידו כראש תחום אופרטיבי בחטיבת הנח"ל. הוא בוגר תיכון הרצוג בכפר סבא ושימש בילדותו כמרכז שבט בצופים. הוא מספר כי הדמות ממנה קיבל הכי הרבה השראה הוא המ"פ הקודם שלו – עידו אסף: "הוא בחור קטן בגודל אבל הוא הבן אדם הכי טוב שיש, הישגי מאוד ותמיד נותן הכל בשביל כולם".

ראש העירייה רפי סער אמר: "גאווה גדולה היום בכפר סבא. בשם כלל תושבי העיר אני מברך את החיילות והחיילים המצטיינים שלנו, נועם, אריאל, יובל, רן ועוד שתי חיילות בתפקידים מסווגים – כל הכבוד! הבאתם למשפחות שלכם, לעיר ולתושבי העיר כולם – כבוד גדול. החיילים שלנו חשובים ומוערכים העירנו ושנעשה הכל כדי לסייע להם תמיד במהלך שירותם הצבאי. חג עצמאות שמח וברכות על ההישגים המעולים שלכם".

אות מצטיין הנשיא הוא אות הצטיינות לחיילי צה”ל, נגדיו וקציניו, מעיטורי נשיא מדינת ישראל, המוענק על ידי נשיא המדינה במעמד ראש הממשלה, שר הביטחון, הרמטכ”ל, אלופי צה”ל ונכבדים נוספים. הנשיא יצחק בן-צבי פתח במסורת זו בשנת 1959 ונערך טקס בגינת צריף הנשיא. במעמד קבלת האות, מקבלים החיילים המצטיינים מלגת לימודים בסך 1,000 $ תרומת קרן בלווטניק מבריטניה, באמצעות האגודה למען החייל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר