אלכוהול, אילוסטרציה צילום ArturVerkgovetskiy depositphotos.com

"הייתי צריכה להתפלל שלא ידקרו אותי" | תלונות על שיכורים מתחת לבית

תושבת המתגוררת בשכונת הדרים מתלוננת על תופעה מתמשכת לא מטופלת: "התקשרתי למוקד פעמים רבות, הגיעו פעמיים וסגרו את הפניות"

פורסם בתאריך: 18.5.22 08:46

תושבים בשכונת הדרים מתלוננים על מטרדים רבים מתחת לבתיהם. אחת מהם, המתגוררת ברחוב משעול הבד, מסםרת על קבוצת שיכורים שמתמקמת בערבים מתחת לבניין בו היא מתגוררת. היא מתלוננת על רעש רב, חשש מסוים ולכלוך רב שנשאר. עוד היא אומרת כי היא פונה ללא הרף לעירייה ומתריעה על מצוקתה ומצוקת שכניה, אולם למעט פעמיים בהם הגיעו מהמוקד העירוני, אין טיפול ממשי לתופעה שנמשכת מידי ערב. בנוסף, היא מספרת כי ל"חגיגה" מצטרפים בני נוער בימי שישי וחופשים ומותירים אחריהם שברי בקבוקים.

התושבת מתארת את שגרת חייה: "מידי ערב מתחת לבניין שלנו יושבים חבורה של אנשים ושותים בירות. הם מרעישים, צועקים ומשאירים את בקבוקי הבירה ובדלי הסיגריות על הרצפה. משעה שש בערב קצת מלחיץ לעבור שם. כל יום אני מבקשת מהם להתחשב או לעבור מקום ומתקשרת למוקד. מהמוקד הגיעו פעמיים ופינו אותם, אך הבעיה חוזרת על עצמה. זה הגיע למצב שבלתי אפשרי לשבת בבית. כמו כן, לצידם יושבת חבורה נוספת השותה אלכוהול ממש מתחת לבניין על ספסל. בימי שישי וחופשים, לחגיגה מצטרפים בני הנוער שאין להם מקום ללכת אליו ומרעישים עד ארבע-חמש בבוקר. בשבתות בבוקר ניתן למצוא שברי זכוכית בגינת הילדים, שאריות של בני הנוער מליל אמש. פעם אחת ירדתי לבני הנוער לבקש מהם להיות בשקט או לעבור למקום אחר, והייתי צריכה להתפלל שלא ידקרו אותי".

עוד מספרת תושבת הדרים על אוזלת היד של הרשות: "מכל הפעמים שאני מתקשרת הגיעו פעמיים, לפני חודשיים וביום חמישי האחרון. במוקד סוגרים את הפניות, וכשאני מתקשרת לוודא אומרים לי שהיו במקום ולא מוצאים שום דבר, למשל הולכים לכניסה הקדמית במקום לאחורית למרות שאני מסבירה במפורש. ידעתי על זה בדיעבד, כי סגרו לי את הפנייה, וכשהתקשרתי לברר אמרו לי שהגיעו למקום ולא היה כלום. מבירור הבנתי שהגיעו למקום הלא נכון. אחרי שהגיעו בחמישי כבר חזרו השיכורים לסורם שוב בסוף שבוע האחרון".

 

את רואה פתרון באופק?
"אם לא יגבירו את הסיורים על בסיס קבוע ולא יטפלו בנוער שמסתובב ללא מעש, המטרד הזה לא יפסיק. זו ממש פגיעה באיכות החיים של תושבי הדרים הגרים ממול למרכז דוד. בני הנוער יושבים על הספסל שבכיכר של מרכז דוד או בגן שעשועים שליד מרכז גלר. אני גרה מעל לגן שעשועים בהדרים הישנה ומול מרכז דוד. צד אחד פונה לגן וצד שני למרכז דוד. אלו שני בניינים. רמת ההזנחה והלכלוך במרכז דוד וברחבה של קולנוע חן נוראית. האזור מזמין אליו את כל השיכורים. אם יעשו שם סיור במהלך שעות היום, אחה"צ וערב, ימצאו תמיד חבורת שיכורים ומדובר בשכונה עם ילדים".

למה לא פנית למשטרה?
"כי אני לא יודעת אם זו עבירה על החוק. זה מטרד הפוגע באיכות החיים".

היא טוענת שאינה מתכוונת להרים ידיים: "שכנים שגרים שם עוד לפניי מספרים שניסו להילחם בזה שנים ופשוט התייאשו. אני לא מוכנה להתייאש, זה בלתי אפשרי לחיות ככה".
מעיריית כפר סבא נמסר: "כפר סבא זוכה במקום הראשון שלוש שנים ברציפות כעיר עם איכות החיים הטובה ביותר בישראל על פי נתוני הלמ״ס. מדובר במקרה בודד שמוכר, ומטופל. בשנה האחרונה היו קריאות בודדות בלבד על מקום זה, שטופלו מיידית. במקביל תוגברו הסיורים באזור, ואנו נמשיך לפעול עד מיגור התופעה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו



הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר