גניבת רכב, אילוסטרציה, Maridav depositphotos.com

מכת גניבות רכב בשכונה הירוקה: "חייבים לסגור את השכונה, אין ביטחון"

לתושב אחד התקשרו מבית לחם ודרשו 30 אלף שקלים תמורת השבת הרכב, למשפחה אחת גנבו כבר פעמיים. "אפשר כבר פשוט להשאיר את המפתחות", אומר בייאוש אחד מתושבי השכונה

פורסם בתאריך: 30.5.22 08:05

מכת גניבות. תושבים בשכונה הירוקה 80 בכפר סבא מרגישים חסרי אונים אל מול תופעת גניבות רכבים. תושב השכונה, לו נגנבו כבר שני כלי רכב, כולל אחד בשבת האחרונה, יום שבת האחרון, אומר: "עד מתי? בשנה וחצי האחרונות נגנבו לנו שני כלי רכב חדשים! האחרון בשבת האחרונה בצהריי היום, 12.15 בדיוק. אני יודע שאני לא היחיד. באותו היום נגנבו לפחות 6 רכבים מסוג טויוטה בשכונה. מה יהיה, בסוף יגבו מהתושבים פרוטקשן".

בשיחה עם צומת השרון, הוא העלה טענות על אוזלת ידם של גורמי האכיפה: "אין מה לעשות, חוסר האונים מטריף אותי. לשכן שלי התקשרו אליו מבית לחם שגנבו לו רכב לאנד קרוזר חדש ורוצים 30 אלף שקלים אם הוא רוצה את הרכב. לפני ארבעה חודשים, לחבר של הבן שלי גנבו אותו סוג רכב, וגם למאמנת של הבת שלי גנבו את האוטו. אני כבר בסבב השני של הגניבות. אני כבר חושב להשאיר את המפתחות. זו מכה, מכה רצינית. לי נגנב רכב מסוג טויוטה וגם אופנוע. מה שהם יכולים לגנוב וחדש – ייעלם במהירות, זה עניין של זמן. אני שומע על גניבות מכל עבר".

יש לך הסבר לתופעה דווקא אצלכם?
"כנראה שקל לגנוב אצלנו, אתה יוצא מהאזור בשנייה לשטחים, לקלקיליה או לצפון. אין פה תחנת משטרה, אין כלום. יש איזה משמר אזרחי, ויש סיירת שכונות שגם אני התנדבתי שם, אבל זה לא רציני. צריך לעשות איזה מחסום קטן עם שומר, או ניידת שתעמוד בפינה, משהו, אין פה כלום, אין ביטחון. אני חושב שהעירייה צריכה לטפל בזה. וגם אם התושבים יראו גנב אין להם סמכות לעצור אותו. אף אחד לא מתייחס אליהם ברצינות. אם מהמשטרה לא מפחדים, אז ממה הם יפחדו? זה התגבר בעיקר בחצי שנה האחרונה, זה ממש טירוף. קשה לי להצביע למה, אולי כי זה רץ בין הגנבים מפה לאוזן, יש פה שכונה עם רכבים סבבה, אין משטרה, רק לבוא לקחת מה שרוצים. גם ביום יום אתה לא רואה את המשטרה, אולי במרכז העיר. אנחנו שכונה עם מצב סוציו אקונומי בינוני פלוס, כנראה שלא אכפת אם גונבים לנו רכבים".

 

עוד מדגיש תושב השכונה, כי הזדרז להגיש תלונה במשטרה כבר ביום הגניבה, ומוסיף: "אם גונבים את האוטו בשבת ב-12:20 בצהריים זה כמו "לחרבן לך על הראש". יום אחד אני רואה מישהו בן מיעוטים יוצא מאזור פחי האשפה רכוב על אופניים חשמליים, שאלתי אותו מה אתה עושה פה, אמר לי שהוא מקלקיליה ומסתובב פה, ישר חיפפתי אותו. אחד כזה יכול לעבור בין רכבים ולסמן איזה רכב לקחת".

תושב אחר אמר: "רק סגירת השכונה ומשמר פרטי בתשלום יכולים לעצור את התופעה, ולא מדובר בכסף גדול". תושב נוסף אמר: "גם במהלך היום מסתובבים גנבים בחצרות הבניינים ברחבי כפר סבא ללא חשש. ואם מסתובבים במרכז העיר בשעות היום לא רואים שוטרים או סיירי ביטחון. יש צורך להקים משמר אזרחי כמו שהיה פעם. ביום שישי בצהריים סילקתי טיפוס חשוד מחצר הבניין שלנו, שבחן את הרחבים בחניה. הגניבות בכפ״ס זו תופעה קשה ביותר".

כזכור, לפני כשבועיים פרסמנו כי חלה עלייה גדולה מאוד במספר האירועים הפליליים בכפר סבא. על פי דו"ח נתוני הפשיעה ברבעון הראשון של שנת 2022 חלה עלייה של פי 2.5 גניבות רכבים לעומת הרבעון הראשון ב-2021 – סה"כ 214 גניבות רכבים בתום הרבעון הראשון השנה לעומת 87 גניבות רכבים בתקופה המקבילה אשתקד.

מעיריית כפר סבא נמסר: "הסמכות הבלעדית לטיפול בעבירות רכוש היא של משטרת ישראל. יחד עם זאת, פועל אגף הביטחון של העירייה בשיתוף משטרת ישראל במגוון דרכים למיגור תופעת גניבת הרכבים ממנה סובלות כלל הערים בשרון, במטרה לצמצמה. הביטחון העירוני מקיים סיורים תוך ביצוע עצירות ליד מקומות מועדפים על גנבי הרכב, ואף בחלק מהמקרים נתפסו פורצים בדרכם לביצוע העבירה. המאמצים שהושקעו עד עתה במניעת התפרצויות לדירות ובתים, הוכיחו את עצמם והראו ירידה בכמות הפריצות לבתים, ואנו צופים כי עם תגבור סיורי השיטור והסיור בעיר, תיווצר הרתעה שתצמצם את גנבות הרכבים".

בתוך כך הודיעה אתמול המשטרה כי שוטרי תחנת כפר סבא עצרו שני חשודים בגניבת למעלה מעשרה כלי רכב מאזור השרון ומתל אביב. עפ"י החשד, המכנה המשותף בין הגניבות הינו מעורבות שני חשודים – אישה מחריש וגבר מאום אל פאחם. עם התקדמות החקירה וגיבוש ראיות נגד החשודים, עצרו אתמול שוטרי התחנה את החשודים בגניבות כלי הרכב כאשר חוקרי המשטרה מייחסים להם מעל עשרה מיקרים כאלה. שני החשודים, תושבת חריש בת 24 ותושב אום אל פאחם בשנות ה-30 לחייו נעצרו אתמול לחקירה ומעצרם הוארך ביממה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. רח

    הערבים יודעים את אוזלת ידה של המערכת ואת מערכת הענישה הנדיבה והקירבה לשטחים תוסיפו את החיבה הלאומנית וכל כך קל ומהיר שבסופו גיע כסף קל לכיסם מה הפלא שהעברינות עולה.הם לא פראיירים אנחנו הפראירים.

  2. קצין בילוש בדימוס

    מאז ומתמיד גם בשנות ה 90 כפרסבא היתה מקום ראשון בישראל בגניבת מכוניות עקב הקירבה לקלקיליה וטול כארם בירת המשחטות רכב. אבל אני שואל שאלת תם מה שווה רכב לאנד קרוזר של 750 אלף שח, באם מערכת המיגון שלו, כולל דרישות הביטוח לא שוות שנקל? בשביל מה הביטוח מבקש שנשקיע בעוד מיגון מתוחכם כשכל מומחמד בן 12 פורץ וגונב הרכבים האלה?

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר