עדי לקסר ז"ל, צילום פרטי

שנתיים אחרי התאונה הטראגית: כתב אישום נגד הנהג שהרג את עדי לקסר ז"ל

במאי 2020 פגע תושב הפזורה הבדואית עם רכבו בעדי לקסר ז"ל, שרכב על אופנוע, והרג אותו. בת זוגו לשעבר של לקסר ואם בנותיו: "חשוב שייעשה צדק, כי גם עדי היה אדם של צדק"

פורסם בתאריך: 13.6.22 09:05

שנתיים אחרי התאונה הטראגית שגבתה את חייו של עדי לקסר, עובד סוציאלי מכפר סבא, הוגש השבוע כתב אישום נגד הנהג הפוגע. פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה לבית המשפט לתעבורה בבאר שבע כתב אישום נגד הנאשם קאיד אלמחדי (28) מהפזורה הבדואית, בגין גרימת מוות ברשלנות של לקסר ז"ל (63) בתאונת דרכים קטלנית.

על פי כתב האישום, בתאריך 30.5.20 סביב השעה 20:30 בערב, עת נהג הנאשם ברכב הסובארו שלו בכביש 25, מכיוון באר שבע לכיוון דימונה, הוא התקרב לצומת שבו היה בכוונתו לפנות שמאלה לכביש עפר בדרך לביתו. בכיוון נסיעתו של הנאשם, לפני הצומת, על גבי הכביש סומנו שלושה נתיבי נסיעה: שני נתיבים לנסיעה ישר לכיוון דימונה ונתיב לפנייה שמאלה לדרך העפר, תוך חציית המסלול הנגדי המוביל מדימונה לבאר שבע. על גבי הנתיב לפנייה סומן קו עצירה במרחק 17.9 מטר לפני הכניסה לצומת. בהתקרב לצומת, הנאשם נהג את רכבו בנתיב לפנייה שמאלה ועצר את רכבו לפני קו העצירה, אשר סומן על הכביש.

המנוח עדי לקסר רכב על אופנוע מדגם הונדה במסלול הנגדי על כביש 25, בנתיב הימני מבין השניים שהיו בכיוון נסיעתו, והתקרב לצומת, כאשר בכוונתו לחצות את הצומת ולהמשיך לנסוע ישר לכיוון באר שבע. לאחר שהנאשם עצר את רכבו, הוא המשיך בנסיעה בנתיב לפנייה שמאלה, נכנס עם רכב הסובארו לצומת, החל לחצות את המסלול הנגדי, לא נתן זכות קדימה לאופנוע שהגיע מולו וחסם את נתיב נסיעתו. עקב כך, עדי התנגש עם חזית האופנוע בדלת הימנית האחורית של הרכב. כתוצאה מהתאונה, לקסר הועף מהאופנוע ונפל על אי התנועה שבצומת. הגלגל הקדמי של האופנוע התפרק ממקומו. רכב הסובארו הסתבסב ונעצר מחוץ לצומת. הנפגע מצא את מותו המיידי, בעוד הנאשם נפצע באורח קל. עוד עלה מכתב האישום, כי במועד התאונה, התאורה בכביש פעלה כראוי, וקו העצירה נראה היטב לעיני הנהגים המתקרבים לצומת.

 

 

בכתב האישום צוין, כי התאונה על תוצאותיה הקטלניות אירעה עקב רשלנותו של הנאשם, שהתבטאה בכך שבעת הפנייה שמאלה לא נתן זכות קדימה לאופנוע, אשר התקרב לצומת תוך נסיעה בנתיב הנגדי, לא הבחין באופנוע מבעוד מועד והמשיך בפנייה שמאלה, אף כי לרשותו עמד שדה ראייה, נהג ברכבו בחוסר זהירות וללא תשומת לב מספקת, לא נקט אמצעים סבירים למניעת התאונה ולא נהג כפי שנהג מן היישוב היה נוהג בנסיבות המקרה.

רויטל, בת זוגו לשעבר של לקסר ז"ל ואם שתי בנותיו, אמרה על הגשת כתב האישום: "כתב האישום שנתיים אחרי התאונה מקל באיזשהו אופן. אני הייתי שם בצומת, אין מצב שלא הייתה שם רשלנות בנהיגה של הנהג הפוגע. הצומת מספיק רחב וגדול, אם הנהג היה עוצר ומחכה – אז עדי היה עובר. זה אמנם לא יחזיר אותו, אבל יש איזו נחמה קטנה שזה לא יהיה שקוף ושלא יקרה שוב לאדם אחר בגלל אותו נהג שפגע".

בטח יש ציפייה לעונש ראוי.

"בוודאי, זה קצת יקל. חשוב שייעשה צדק, כי גם עדי היה בן אדם של צדק".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר