רב סרן במילואים איתמר קרבצ'יק. צילום דובר צה''ל
רב סרן במילואים איתמר קרבצ'יק. צילום דובר צה''ל

724 ימי מילואים בשנתיים וחצי: השיא של רס"ן איתמר אברמצ'יק מכפר סבא

הוא פספס את הלידה של הבן, אשתו נשארה לבד בבית בסגרים, אבל רס"ן מיל' איתמר אברמצ'יק לא מתחרט על מספר ימי המילואים הבלתי נתפס שעשה מאז פרוץ מגיפת הקורונה

פורסם בתאריך: 20.6.22 08:32

שיאן המילואים. רב סרן במילואים, איתמר אברמצ'יק (41) נשוי ואב לשניים מכפר סבא, ביצע 724 ימי מילואים בפרק זמן של קצת יותר משנתיים. בכך, הוא נחשב לשיאן ימי המילואים בפיקוד העורף. הוא היה ממקימי המוקד הראשון להנגשת מידע לאזרחים לגבי הקורונה, משם המשיך לפקד על בלימת הנגיף בנתב"ג, פיקד על קליטת העולים זכאי חוק השבות, והגדוד עליו הופקד זכה לאות הערכה מנשיא המדינה. אברמצ'יק מודה, כי התגייסותו הרבה למילואים גבתה מחיר, אולם המעטפת סביבו תמכה בו לאורך כל הדרך.

רס"ן אברמצ'יק סיפר: "במצטבר עשיתי 724 ימי מילואים מאז פרוץ מגפת הקורונה לפני כשנתיים וחצי. נרתמתי למשימה לבלימת הנגיף בישראל. תחילה, הייתי ממקימי המוקד הראשון להנגשת מידע לאזרחים בכל הקשור לקורונה, ובשיא הגל הראשון פיקדתי על יותר מ-300 חיילים במוקד. עם סגירת המוקד הראשון, המשכתי לפקד על משימת מיגור הנגיף בנתב"ג, כשהמטרה העליונה הייתה להעביר את כל החולים והחשודים בנשיאת הנגיף לבידוד מוחלט כדי למנוע את התפשטות הנגיף. אני חושב שעם הזמן למדנו להתמודד בצורה המיטבית עם הנגיף ועשינו עבודה טובה מאוד".

עם בלימת הנגיף עבר אברמצ'יק למשימה הבאה שלו: "זה נכון שהייתה ירידה משמעותית בתחלואה, ולכן החלטתי אז שעבודתי הסתיימה מבחינת בלימת הנגיף בנתב"ג, והבנתי שיש מקום שצריכים אותי בו יותר. בדיוק בתקופת ירידת התחלואה החלה המערכה בין רוסיה לאוקראינה. הבנתי שהמצב השתנה והחלטתי לקחת על עצמי יחד עם החיילים שלי את הפיקוד על משימת קליטת העולים זכאי חוק השבות".

יש איזו חוויה משמעותית שזכורה לך מהתקופה האחרונה במילואים?
"האמת, שתוך כדי הדיבורים על המערכה בין רוסיה לאוקראינה וקליטת העולים, נזכרתי בחוויה מצמררת ומעצימה שהייתה לי. אני זוכר, שהטיסה הראשונה שהגיעה הייתה טיסת יתומים. זה היה אחד הדברים הקשים שחוויתי. אספנו לילדים בובות, כדי לתת להם תחושה של בית וחום ברגע שינחתו. עד היום שמורה לי בתיק בובה מאותו היום. אני חושב שזה היה אחד מהרגעים שהבנתי מה אני באמת עושה ולמה אני מקריב כל כך הרבה מהחיים האישיים למען ימי המילואים והצבא".

 

איך זה השפיע על החיים האישייים שלך?
"ידעתי שאני מקריב המון דברים, אם אני בוחר להיכנס לשירות המילואים בצורה כל כך אינטנסיבית, אבל בעיניי, אם אני יכול לתרום ולעשות את זה – אני עושה. חוץ מזה, אני נהנה מזה מאוד, זה סיפוק אדיר, אך אין ספק שיש קשיים. אשתי הייתה במהלך הסגרים הראשונים לבד בבית, בהריון מתקדם. פספסתי את הלידה של הבן שלי, כי הייתי במילואים. בלי התמיכה שלה שום דבר לא היה קורה. זה היה מאוד קשה, אבל ידעתי שאני עושה משהו גדול, אני מגשים את עצמי והסביבה שלי תומכת בזה במאה אחוז. זה המזל שלי".

הגדוד עליו הופקד איתמר, זכה לקבל אות הערכה מנשיא המדינה. איתמר מציין: "בשנה שעברה קיבל גדוד 997 של פיקוד העורף שהיה תחת פיקודי את אות הערכת נשיא המדינה. היינו חוד החנית שבגדודים המסייעים, ממש בלב העשייה. אמרתי לחיילים תחתיי, שאנחנו פה כי צריכים אותנו. ברגע שהגענו והתחלנו, לא נפסיק עד שתסתיים המשימה. שוב אגיד, שהמוטו שלי הוא – 'אם עושים, אז עושים מהלב'. זה ליווה אותי ואותנו לאורך כל הדרך וזה לגמרי היה שווה את זה. הוקרת הטוב והתודה על מה שאנחנו עושים מזכירה את חשיבות המשימה".
רס'ן במיל. איתמר אברמצ'יק התגייס לצה"ל בשנת 2000 ושירת כלוחם בסדיר וחובש ביחידת תצפיות של חיל התותחנים. ב-2003 השתחרר, וב-17 השנים האחרונות משרת בפיקוד העורף במסגרת המילואים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר