טל גלבוע. צילום רועי שפרניק
טל גלבוע. צילום רועי שפרניק

טל גלבוע רוצה לפרסם תחקיר על בית מטבחיים, וזקוקה לעזרתכם

תחקירן של העמותה בראשות גלבוע עבד במשך שמונה חודשים בבית מטבחיים, וצילם הכל. הכסף ישמש לקמפיין פרסומי להפצת התחקיר בציבור

פורסם בתאריך: 19.9.17 15:07

טל גלבוע ובן זוגה רועי שפרניק, תושבי כפר סבא ומייסדי עמותת קירות שקופים, פתחו פרוייקט מימון המונים באתר headstart לצורך גיוס 200 אלף שקלים לקידום ולפרסום תחקיר שערכו בעמותה על אחד מבתי המטבחיים הגדולים בישראל. עד כה, הם הצליחו לגייס כמעט מחצית מהסכום, כ-92,220 שקלים, כשנותרו 30 ימים לגיוס הסכום במלואו.

"הכנסנו תחקירן סמוי לאחד מבתי המטבחיים הגדולים בישראל, שעבד שם במשך שמונה חודשים", מספרת גלבוע לצומת השרון, "הוא צילם את כל מה שקורה שם במצלמות נסתרות. רואים שם באופן גורף שלא רק שבעלי החיים נשחטים שם אחד אחרי השני, אלא שהם נחתכים כשהם עודם בחיים. יש שם עבירות על חוקי צער בעלי חיים ואלימות קשה נגד בעלי חיים".

את התחקיר הם מתכוונים לפרסם בעוד כחודש וחצי, כך שהוא ישודר באחד מכלי התקשורת בטלוויזיה. הם מתכוונים לפרסם את התחקיר ביוטיוב בגרסה לא מצונזרת, ופרוייקט מימון ההמונים נועד על מנת לקדם אותו במרחב הציבורי וברשתות החברתיות, כך שיישאר בתודעה הציבורית לאורך זמן.

"היו תחקירים רבים ששודרו על תעשיית מזון מן החי, והם נשכחו מהתודעה הציבורית מאוד מהר", אומרת גלבוע, "לא מזמן היה תחקיר על תעשיית העופות ששודר בערוץ 10 ואחרי יומיים אף אחד לא זכר את זה. צריך להבין שעבודה כזו של תחקיר היא עבודה של חודשים ותוך כדי סיכון. אנחנו לא מעוניינים שהדבר הזה יהיה קל לציבור ושהתחקיר ישכח מהתודעה, ולכן החלטנו לצאת בקמפיין שיארך כחודשיים, מהרגע שהתחקיר יתפרסם. נעלה את התחקיר ליוטיוב בגרסתו המלאה והלא מצונזרת, כי יש תמונות שככל הנראה לא ניתן יהיה לפרסם בטלוויזיה כי הן קשות מדי. אנחנו מתכננים להציב שלטי פרסום על אוטובוסים שיפנו לתחקיר, ולהציב שלט פרסום גדול במקום אסטרטגי. אנחנו מתכוונים למתג את זה. אנחנו רוצים שאנשים לא יוכלו לברוח מהתחקיר הזה ושהוא לא ירד מסדר היום הציבורי".

מעבר לפרסום התחקיר באמצעות קידום ממומן ברשתות החברתיות, הם מתכוונים להציג את ממצאי התחקיר על ידי הקרנת הסרטונים מבית המטבחיים במקומות ציבוריים.

"תעשיות המזון מן החי הן לא מוסריות, לא בריאות ולא אקולוגיות. התחקיר הזה הוא בעבור כולנו, לא רק עבור בעלי חיים אלא גם עבורנו, כי הגיע הזמן לדעת את האמת ולא לפחד. כל שקל שנותנים לפרוייקט הזה מקדם אותנו לעולם טוב יותר".

תגובות

4 תגובות
4 תגובות
  1. חנה

    גם אני תורמת לכם למרות הקושי לראות את גודל הזוועה
    לא מאמינה איך אפשר לעבוד בבית מטבחיים גם לא בעד כל סכום שכר זה נורא !!

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר