מאיר סודרי ז"ל, צילום פרטי
מאיר סודרי ז"ל, צילום פרטי

הלך לעולמו יקיר העיר כפר סבא ובעלי החנות המיתולוגית ברוטשילד, מאיר סודרי ז"ל

סודרי ז"ל היה בן 93 במותו. הוא היה ממקימי תנועת חרות בעיר, חבר מועצה, ושימש במגוון תפקידים התנדבותיים בכפר סבא

פורסם בתאריך: 7.7.22 08:24

עצוב. מאיר סודרי, יקיר העיר כפר סבא, הלך לעולמו ביום שני, והוא בן 93 במותו. סודרי ז"ל הותיר אחריו שלושה ילדים, נכדים ונינים. הוא שכל את אחיו בן ציון סודרי בחודש אוקטובר 2021, שהיה אף הוא יקיר העיר, את רעייתו זהבה לפני שנתיים וחצי ואת בתו מיכל לפני מספר שנים. הלווייתו נערכה אתמול (שלישי) בבית העלמין פרדס חיים בכפר סבא. המשפחה יושבת שבעה בבית המשפחה ברחוב התחיה 13 דירה 2 בכפר סבא.

אביהו, בנו של מאיר ז"ל, סיפר על אביו: "היה חביב על הבריות, דיבר בנעימות עם כל אדם ואדם. היה איש ספר, שקרא הרבה וכן איש שיחה מעניין. דאג להעביר לילדיו ונכדיו את אהבת הארץ, לכבד כל אדם, לנהוג בצניעות ונתן מזמנו לקהילה ללא בקשת תמורה. כתב ספר וכמה חוברות על הילדות בעיר העתיקה. בזכות אופיו ויושרו, ידע לפשר ולגשר בין אנשים והשרה אווירה של אמון ורוגע. היה דוד נהדר לילדי המשפחה ודאג תמיד לשמח אותם עם סוכריות שהיה 'קוטף' מהעץ. בנוסף, היה איש ציוני, שהעביר לילדיו, נכדיו וניניו את אהבת הארץ והאדם. נזכור אותו תמיד כאדם מאיר פנים ולב. יהי זכרו ברוך".

טל רחמים, נכד אחותו של מאיר, תמר, סיפר על האיש: "מאיר היה אדם טוב לב, אוהב ואהוב, קיבל תמיד את כולם במאור פנים. אהב את המדינה והמולדת. היה ידוע גם כבעלים של חנות התיקים והילקוטים המפורסמת "התיק" ברחוב רוטשילד מזה עשרות שנים. בנוסף, היה נוהג לכתוב את כל ההיסטוריה של המשפחה, זיכרונות וסיפורים. היה חשוב לו התיעוד והשימור של הפרטים. היה מארגן כנסים משפחתיים. איש שורשי וציוני".

 

מאיר סודרי ז"ל, היה בן למשפחה שעלתה לארץ ממרוקו בשנת 1920 והתיישבה בעיר העתיקה. תלמיד ישיבת "פורת יוסף". חניך תנועת בית"ר. בהיותו כבן 15 הצטרף לשורות האצ"ל. במלחמת השחרור השתתף בקרבות על שחרור ירושלים כחובש צבאי. בשנת 1950 השתקע בכפר סבא. היה מהמייסדים של תנועת החירות בעיר. ב-1958 נבחר כנציג התנועה במועצה המקומית ביישוב. הוא נבחר שוב למועצת העיר כפר סבא מטעם תנועת "חירות", לאחר שהוכרזה כעיר. סודרי ז"ל שימש בתפקידים שונים בעירייה ולאחר מכן שימש כחבר במועצה הדתית המקומית, חבר בית הכנסת הספרדי המרכזי וחבר מועדון "רוטרי". כמו כן, שימש כגבאי בבית הכנסת הספרדי המרכזי בכפר סבא, למעלה מ-40 שנה.

הוא זכה לאות יקיר העיר כפר סבא לשנת 1990. "בכל המסגרות פעל בהתנדבות למען הקהילה ולמען העיר כפר סבא. ועל על אלה מוענק לו התואר יקיר כפר סבא", נאמר עליו בעת מתן האות.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר