גן הקטר בכפר סבא, צילום ישראל וולמן
גן הקטר בכפר סבא, צילום ישראל וולמן

התושבים בהלם: הגינה המרכזית בשכונה תיהרס לטובת מבנה ציבור

העירייה החליטה שבמקום גן הקטר ייבנה מבנה לעמותת ניצ"ן. התושבים: אנו לא מתנגדים למבנה לעמותה, אך יש מבנים נטושים רבים בעיר ולא צריך להרוס את הריאה הירוקה היחידה בשכונה

פורסם בתאריך: 12.7.22 08:38

לא להרס גן הקטר. תושבי הרחובות הסמוכים לגן, במרכזו קטר שנתרם לפני עשרות שנים על ידי רכבת ישראל, מקימים קול מחאה, לאחר שהתבשרו לאחרונה כי הגן שנמצא ברחוב הגליל 60, צפוי להיהרס, ועליו ייבנה מבנה לעמותת "ניצן" המטפלת בילדים ומבוגרים עם ליקויי למידה, קשיי הסתגלות ותפקוד. התושבים מדגישים, כי אין הם מתנגדים למבנה עבור העמותה, ומבינים את חשיבות מעון שכזה, אולם הם אומרים כי לעירייה מבנים רבים אחרים פנויים שבהם אפשר לעשות שימוש.

התושבים, דיירי רחובות המחתרות, הגליל, האשל, האקליפטוס, טירת צבי, מבצע יהונתן והסביבה, שסיפרו כי רק לפני כשבוע וחצי קיבלו בתיבות הדואר שלהם את ההודעה, פתחו במאבק כדי למנוע את רוע הגזירה. בימים אלה, עמלים התושבים על מכתב התנגדות להקצאת קרקע לבניית מבנה ציבור. מכתב המיועד לראש עיריית כפר סבא, רפי סער, ולמחלקת הנכסים בעירייה. במקביל, פתחו התושבים עצומה ברשת, הקוראת – "לא להריסת גן הקטר, כפר סבא". עד כה, נאספו 550 חתימות.

במכתב התושבים נכתב: "אנו, דיירי הרחובות מבקשים להתנגד נמרצות ובכל תוקף לכוונת העירייה להקצות את שטח הגן לבניית מבנה ציבור. מדובר ברעיון מקומם, שמתעלם באופן בוטה ומפתיע מן המציאות באזור, עלול להביא לפגיעה קשה באיכות החיים וברווחתם של תושבי הסביבה, לשנות לחלוטין את אופיה של השכונה, ולהרוס פינת חמד, שהפכה לאחד הסמלים האייקוניים של העיר".

בהמשך מנמקים התושבים את עמדתם: "גן הקטר הוא ריאה ירוקה קטנה, היסטורית וסימבולית במרכז כפר סבא, מעבר לתרומתו האסתטית לסביבה ולפני העיר, הוא משמש כבר עשרות שנים כמקום רגיעה ומנוחה חיוני לקשישים, תושבי הסביבה ודיירי בית האבות הסמוך ולמשפחות, וכאזור משחק לילדים ולחיות מחמד, וכן לפעילויות חברתיות קהילתיות כגון חגיגות ימי הולדת, פעילות ספורט ובכלל בילוי בקרבת הבית". עוד טוענים התושבים, "מבנה ציבור שיפעל במקום יוסיף תנועה וחניה של רכבי הסעה, מכוניות, משאיות מזון ומוניות עבור דיירי המבנה, מדריכים ומבקרים, ויהפוך את לחץ התנועה לכאוס יומיומי. מבנה ציבור שיוקם במקום יחריף בהכרח את מצוקת החניה הקיימת כבר כיום ויפגע קשות בזכות בסיסית של הדיירים".

טענה נוספת שהועלתה, לגבי הקמת מבנה ציבור והשלכותיו: "בניית מבנה ציבור במקום ריאה ירוקה במרכזה של שכונת מגורים שלווה תפגע אוטומטית בערך הדירות והבתים בכל הסביבה, במיוחד בבניינים ובבתים הגובלים בו". לבסוף, טוענים הדיירים המאוכזבים, כי ההחלטה מתעלמת מהחלטה קודמת של העירייה:
"גן הקטר סומן גם כ-"ריאה הירוקה" בתוכנית הבנייה של מגדלי המגורים האמורים להיבנות בשכונת כיסופים הסמוכה, ממערב לרחוב תל-חי במסגרת התחדשות עירונית". התושבים שואלים – "האם מדובר בטעות או בהטעיה?".

מירב, תושבת רחוב הגליל הגרה בסמיכות לגן מזה עשרות שנים, אמרה: "אני גרה בשכונה כבר 25 שנה, הילדים שלי גדלו פה. הגינה הזו משמשת את הקהילה באופן יומיומי. ילדים נפגשים אחה"צ, עושים מסיבות יום הולדת וזו גם פינה ירוקה. כל מבנה שיהיה שם, אפילו אם זה היה מרכז מסחרי, לא ישרת אותנו כמו שהגן הזה משרת, נופית וחווייתית, מאוד חבל. בגן יש מדשאה, מקום מוצל עם ספסלים ובמרכז עומד קטר צבעוני, מקסים ומיוחד. זו ממש נקודת ציון ברחוב. הגינה גם קרובה לבית ספר גורדון. ממש משרת את כל השכונה. יש פינת חמד בשכונה, למה לבטל אותה? יש כל כך הרבה מבנים עירוניים נטושים, בתי קולנוע ישנים שעומדים עשרות שנים, יש פנימיות, ואני בטוחה שלא כל המבנים מאוישים. אין סיבה".

 

מעיריית כפר סבא נמסר: ״אנו רואים חשיבות עליונה בשילוב ובדאגה לכל סוגי האוכלוסייה הנמצאים בעיר, לרבות דאגה מיוחדת ושילוב בקהילה של אנשים עם מוגבלויות. אי לכך, כשהונחה בקשת עמותת ניצ"ן על שולחנה של עיריית כפר סבא, טופלה הבקשה בהתאם להליכים הקבועים בחוק, במסגרת ועדת הקצאות. הבקשה של העמותה לבניית דיור מוגן עבור מטופליה פורסמה באמצעים הקבועים בחוק, והיא תואמת את ייעוד הקרקע במקום – המאפשר בניית מבני ציבור, כאשר השימוש במקום כגן פתוח הינו שימוש זמני. יצוין כי על פי התוכנית, בחלקה כולה קיימים וכן ייבנו מבנים ציבוריים נוספים לשימוש תושבות ותושבי העיר. עוד יצוין, כי הליך הבקשה להקצאת השטח לעמותת ניצ״ן נמצא בראשיתו, בשלב פרסום הבקשה לצורך קבלת משוב מהציבור, וכל התנגדות ו/או השגה שיוגשו יישקלו בכובד ראש ויידונו כחוק בפני ועדת ההקצאות. בנוסף, הנחה ראש העיר רפי סער את מינהל ההנדסה למצוא לקטר שבמקום מיקום אחר באותו המתחם, כחלק משימור ההיסטוריה המקומית".

לעצומה היכנסו כאן


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר