ד"ר דגנית אדם מנהלת טיפול נמרץ ילדים עם אהוד ואביו כפיר. צילום מרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית
ד"ר דגנית אדם מנהלת טיפול נמרץ ילדים עם אהוד ואביו כפיר. צילום מרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית

ילד בן 9.5 הוכש על ידי נחש: "ראינו שתי נקודות שממשיכות לדמם"

אהוד אורגיל ממושב צופית הובהל למרכז הרפואי מאיר לאחר שהוכש ברגלו כאשר דרך על שיח. "זו עונה מועדת לפורענות", אומרים במאיר ומזכירים מה צריך לעשות מייד לאחר ההכשה

פורסם בתאריך: 10.7.22 11:34

בשבוע החולף הגיע למרכז הרפואי מאיר מקבוצת כללית אהוד אורגיל בן ה-9.5 מהמושב צופית, לאחר שהוכש על ידי נחש ברגלו. במיון ילדים הוא טופל בחדר הלם, קיבל נסיוב ששיפר את מצבו והוא אושפז להשגחה בטיפול נמרץ ילדים.

כפיר, אביו של אהוד, מספר: "בשעות אחר הצהריים אהוד הלך לחבר. על מנת לקצר את הדרך הוא עבר במעבר בין החצרות בסמוך לביתנו. כאשר החל לטפס על גדר בטון, יחף, הוא הניח את הרגל במקום שבחלקו יש גם שיח, ולפתע הרגיש כאב מאוד גדול ברגלו. הוא רץ הביתה והראה לי את הפצע. כאשר שטפתי את הפצע ראיתי שתי נקודות שממשיכות לדמם. הבנתי שייתכן והוא הוכש על ידי נחש מכיוון שגם התלונות על עוצמת הכאב לא התאימו לפגיעה מקוץ. מיד החלטתי לנסוע לבית חולים מאיר. בנסיעה אהוד החל להתלונן גם על כאבי בטן, הוא רצה לישון והחלה נפיחות קלה סביב הנקודות ברגל – אז כבר לא היה לי ספק שמדובר בהכשת נחש".

ד"ר ניר פרידמן, רופא בכיר במרכז לרפואה דחופה ילדים במאיר, שטיפל באהוד, סיפר: "אהוד הגיע לקראת השעה שש בערב עם סימני הכשה בקרסול ימין והוכנס מיידית לחדר הלם. לאחר מספר דקות בחדר ההלם הוא התחיל לפתח בחילות, הקיא והתחיל להזיע – סימנים שמעידים על תגובה רב מערכתית ועל כן התחלנו בשלב הזה לתת את הנסיוב (נוגדן הארס), שהוכן מבעוד מועד, שכן החשש הוא מהכשת נחש צפע. לאחר מתן הנסיוב מצבו של אהוד השתפר והתייצב והוא הועבר לטיפול נמרץ".

ד"ר דגנית אדם, מנהלת טיפול נמרץ ילדים במאיר ציינה: "אהוד אושפז בטיפול נמרץ ילדים להמשך מעקב צמוד וחובר לניטור רציף של סימנים חיוניים, נתוני מעבדה ומעקב על הרגל בה נצפתה ההכשה, שם היתה עדיין נפיחות מקומית. בהמשך מצבו השתפר והוא הועבר למחלקת ילדים ואח"כ שוחרר לביתו".

 

ד"ר פרידמן מדגיש: "במידה ויש חשד להכשה, חשוב לדאוג לפינוי עד כמה שיותר מהיר לקבלת עזרה רפואית בבית חולים הקרוב ביותר. אין להתעכב ולחפש את בעל החיים שהכיש אלא לפנות באופן מיידי לטיפול רפואי. טרם הפינוי – ניתן לקבע את הגפה הפגועה, לתת נוגדי כאב ולהרגיע את האדם שהוכש. יש להסיר צמידים ושעונים באזור ההכשה כדי למנוע לחץ, ולהימנע מלהניח חסמים או לנסות להקיז או למצוץ את הארס. הקיץ היא עונה מועדת לפורענות מבחינת הכשות ולכן יש לסלק מפגעים כמו עשבייה או פסולת היכולים לשמש מקום מסתור לנחשים, אם בחצרות על ידי הדיירים ואם במקומות הסמוכים אליהם על ידי הרשות המקומית בה מתגוררים. אין ללכת יחפים, או להכניס את הידיים לשיחים או מקומות בהם יכולים נחשים להסתתר".

לכפיר, אביו של אהוד, חשוב לציין כי סמוך למקום ההכשה יש שטח ציבורי שגדלים בו עשבייה וקוצים ונחשים יכולים למצוא בו מסתור. עוד אמר: "חשוב לי להודות לצוות במיון הילדים, לרופאים ולאחים ולאחיות איתי סתיו, קרן יהלום ודנה נתנאל ולצוות טיפול נמרץ ילדים, על טיפול מסור, מקצועי ואכפתי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ש.י.

    שדות מושב צופית וסביבתו מעד מבחינת הכשות נחשי צפע. אכן יש לנהוג במשנה זהירות.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר