שביל האופניים בסוקולוב בכפר סבא, צילום ורד נחום
שביל האופניים בסוקולוב בכפר סבא, צילום ורד נחום

התושבים לא מבינים מדוע נסלל בסוקולוב שביל אופניים באורך של 50 מטרים

לטענת תושבים מדובר בשביל שאין בו צורך ואין אפשרות מעשית להאריך אותו בעתיד. עוד הם אומרים: "השביל ממש חותך את הכניסות לבתים". העירייה: "מדובר בשלב א'"

פורסם בתאריך: 13.7.22 09:06

שביל אופניים קצר במיוחד. תושבי מרכז העיר כפר סבא משפשפים עיניהם בתדהמה למראה שביל אופניים חדש שהוקם בתחילת החודש ונפרש לאורך של כ-50 מטרים בלבד על רחוב סוקולוב. התושבים מתקשים להבין לפשר השביל וייעודו, ובעיקר מדוע הוא כה קצר. יותר ויותר תושבים הביעו את אי שביעות הרצון שלהם מהמקטע, אחת מהן, ורד נחום, שיתפה ברשת דעתה באופן נחרץ כשהיא פונה לראש העירייה רפי סער וכותבת: "אדוני ראש העיר, מי אישר מסלול לאופניים באורך של פחות מ-50 מטר באמצע רחוב סוקולוב על חשבון רוחב כביש? רחוב סוקולוב הוא עורק ראשי לכביש 531. במקום להרחיב אותו השקעתם כספי הציבור על שביל לאופניים באורך של 50 מ' שאי אפשר אפילו להאריך אותו בעתיד … סתם בזבוז מיותר ולא יעיל".

בשיחה עם 'צומת השרון' אמרה: "זה הדבר הכי מגוחך שיכלו לעשות, הצרו את המדרכה, הורידו אי תנועה שהפריד בין הנתיבים באמצע ציר מרכזי מאוד מסוכן וסימנו קו הפרדה לבן ועשו מין "בטן" בכביש והכלל בגלל שביל של 50 מטר. העירייה כתבה לי בתגובה לפוסט שלי, שהשביל הוא המשכיות של מסלול האופניים ברחוב ששת הימים. עניתי להם בתגובה שהשביל בכלל לא נמצא באותו צד. בנוסף, כתבו לי שזה כדי שתהיה גישה נוחה לרוכבי האופניים לתחנת הרכבת בסוקולוב. על זה השבתי, שגם בעתיד אין אפשרות להמשיך את השביל, כי המדרכה מאוד צרה ואחרי קצת יותר מ-100 מטר יש עצי פיקוס ויש גם כניסה לחניות לבתים, בלתי אפשרי בעליל להמשיך. השביל ממש חותך את הכניסות, אנשים שרוצים להיכנס עם הרכב שלהם צריכים לחתוך את השביל. מעבר לזה, אתה עדיין יכול לראות רוכבי אופניים וקורקינטים שרוכבים על הכביש ולא על השביל. ומה יעשו בסוף ה-50 מטרים, ירימו אותם וייסעו על הכביש? מגוחך".

 

בנוסף, מציינת ורד כי קדמו לסלילת השביל עבודות שיצרו עומסי תנועה: "אל תשכח שבשביל העבודות סגרו את הכביש לחודש ימים והיו פקקי תנועה מטורפים. אני עובדת בהוד השרון, הייתי צריכה לצאת חצי שעה לפני הזמן הרגיל מהבית כדי להגיע לעבודה".

תושבת נוספת, אחת מני רבות, הגיבה בכעס: "מי הגאונים שתכננו כזה מחדל בלי שום היגיון, מה יעשו רוכבי האופניים כשייגמר השביל, ירדו לכביש? ייסעו במדרגות? ועוד לחשוב כמה כספי ציבור בזבזו, ממש מכעיס".

עוד תושבים הביעו דעתם ואמרו: "עברנו שם באוטו וזה נראה פשוט בדיחה. נראה לי שהבעיה העיקרית היא דווקא שלא השאירו מספיק מקום להולכי רגל שלבטח ילכו על מסלול האופניים".
מעיריית כפר סבא נמסר: "מדובר בשלב א' בביצוע פרויקט שביל אופניים שעתיד להיבנות עד לרחוב ויצמן. אורך השביל הסופי צפוי להיות כ-250 מטר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. נהג זהיר

    המחדל חמור ביותר כיוון ש"הבטן" שנוצרה בכביש אינה המשך טבעי של רחוב סוקולוב כשמגיעים מצפון לדרום וחוצים את פינת ששת הימים. מכוניות מהנתיב השמאלי ממשיכות הישר לנתיב הימני. לנהגים בנתיב הימני הבטן היא הפתעה ויש סכנת התנגשות במדרכה. שינוי חובבני ביותר שלא הושקעה בו שום מחשבה

  2. עמנואל חיים

    גם בהמשך הכביש צפונה, שהופך לרחוב כצנלסון, סללו שביל אופניים מיותר, בין רחוב דב הוז לכיכר אז"ר, יש שם לאורכו בתים פרטיים וכבישים פנימיים כך מי שרוכב על אופניים שם, הוא כנראה מזוכיסט, ולכן המעטים שרוכבים בקטע הזה מעדיפים את הכביש. ובכביש יש שם פקקים בשעות הבוקר ושעות אחר הצהרים כשמגיעים לכיכר הכרמל ולאחר מכן כיכר גולומוב ולאחר מכן הרמזורים של ויצמן. ודרך אגב, מי שיוצא מהכבישים של שכונת רום העיר מסכן את הנוסעים ברכב כיוון שאין שדה ראיה ראוי. בתקווה שלא תמחקו את התגובה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר