כליל קמחי ז"ל, צילום מהפייסבוק
כליל קמחי ז"ל, צילום מהפייסבוק

"הלב שבור ולא מעכל. הוא היה מלך". אבל כבד על מותו של כליל קמחי באסון הבולען בבריכה

קמחי ז"ל נסחף למרחק רב מתחת לבריכה במושב כרמי יוסף, בה נפער הבולען. הוא למד בתיכון כצנלסון ובאוניברסיטת רייכמן. אביב, שהייתה בת זוגו בתיכון ובצבא: "הוא הבן אדם עם הכי הרבה חברים שהכרתי"

פורסם בתאריך: 23.7.22 00:01

כליל קמחי, יליד כפר סבא, שלמד והתחנך בעיר, הוא ההרוג ביום חמישי כאשר בולען נפער בבריכה בבית פרטי במושב כרמי יוסף. היה בן 32 במותו. הלווייתו תיערך היום, מוצאי שבת, בשעה 22:30 בבית העלמין פרדס חיים בכפר סבא.

קמחי ז"ל, שהתגורר בשנים האחרונות בתל אביב, נסחף אל תוך הבולען שנפער לפתכ בבריכה באירוע חברה. הוא אותר בעומק של 13 מטרים ואנשי מד״א קבעו את מותו במקום. הוא למד בתיכון כצנלסון בכפר סבא, בוגר אוניברסיטת רייכמן בהרצליה ועסק בשיווק ודיגיטל. באירוע נפגע אדם נוסף באורח קל ועוד מספר אנשים לקו בחרדה.

קמחי, שנהג להעלות פוסטים מעוררי מחשבה עם תובנות לחיים, השאיר חותם שקיבל משמעות מצמררת. בפוסט אחרון שכתב ב-29.6 הוא שיתף אודות הרהורי מעבר דירה: "כבר 3 שנים שאני גר ליד הים, מתעורר בבוקר, פותח את התריס החשמלי וזה הנוף שאני רואה למולי. ים כחול, פתוח, אינסופי, עם סירות מפרש וגולשי סאפ. או שאולי בעצם אני כבר לא באמת רואה. 'בסוף מתרגלים להכל', אמר דודו טסה, וכנראה שמתרגלים לרע, וגם לטוב. בחודש שעבר הראיתי את הדירה להמון אנשים, חיפשתי החלפה. אין אחד שלא נכנס, והתלהב עד עמקי נשמתו. "מה, אתה מטורף? למה אתה מפנה את הדירה הזו? "בחיים לא הייתי יוצא מפה", "לשתות קפה בבוקר בנוף הזה? חלום". לך תסביר להם שאני בכלל שותה מים עם לימון בבוקר, ושלא עשיתי את זה במרפסת כבר כמה חודשים, כי זה כבר לא מרגש אותי. אבל עם כל דייר פוטנציאלי שנכנס והתלהב, משהו קצת חלחל. "בואנ'ה, גם אני התלהבתי פעם ככה מהדירה הזו, נזכרתי. ואולי באמת אני צריך להעריך קצת יותר, את מה שיש לי ואת איפה שאני גר? קו ראשון לים בתל אביב! ועוד עם שוק הדירות עכשיו?! לא מתפנים!"

בהמשך, כתב כליל עד כמה חשוב להעריך את אותם דברים קטנים ולנצור אותם: "כולנו מכירים את קטע הקריאה הקצר, שמספר לנו שאם יש לנו מים לשתות, אוכל לאכול, ואנחנו יכולים בכלל לקרוא את הטקסט הזה. אנחנו עשירים יותר מרוב האנושות. בטח גם קראנו אותו מספר פעמים, ואפילו, לרגע אחד, קטן, הרגשנו שזה שינה בנו משהו. פתאום הערכנו קצת יותר את מה שיש. היינו שמחים בחלקנו. ראינו את החיים בפרספקטיבה אחרת. ואפילו שיתפנו את זה בפייסבוק, כי יש לנו מסר להעביר אל העולם! זה החזיק במקרה הטוב לשעה, שעה אחר כך כבר התלוננו על יוקר המחיה, הפקקים, המיסים, ועל האינטרנט האיטי שלנו. כי האמת היא, שלקרוא מישהו שיספר לנו על פרופורציות, לעולם לא יהיה חזק כמו להרגיש את הפרופורציות האלה בעצמנו, בלשד עצמותינו. כמו הדירה – אותו דבר קורה לנו בהמון אספקטים בחיים. זה כל מה שאנחנו צריכים. תזכורת קצרה. אולי אנחנו צריכים להראות את הדירה שלנו פעם בחודש? סתם בשביל הקטע. לספר על העבודה המגניבה שלנו, באותה התלהבות שסיפרנו פעם ולראות את העיניים של האחרים בורקות, כדי שקצת יותר נעריך. להתנדב או להסתובב בסביבת אנשים שאין להם, ולא לקרוא טקסטים על עניים באפריקה, אלא לחוש את זה סביבנו ביום-יום. ליצור לעצמנו מציאות, או רגעים קטנים של מציאות שמידי פעם יזכירו לנו את מה שיש לנו".

את הפוסט חתם כליל עם כוונה לחזור ולכתוב בעתיד: "ובנימה אופטימית זו, ועד שאעזוב את הדירה, פינת השקשוכליל במרפסת חוזרת, ובכל שבוע אארח מישהו שאני לא פוגש ביום יום לשיחה על החיים ועל שקשוקה, ואולי זה יעזור לי להעריך את המרפסת קצת יותר ולחוות אותה בעיניים של אחרים בכל שבוע מחדש".

אביב, שהייתה בת זוגו של כליל מתקופת התיכון וכן במהלך השירות הצבאי, מיאנה להאמין למשמע האובדן: "אני חושבת שהוא הבן אדם עם הכי הרבה חברים שהכרתי. אני ממש זוכרת שתמיד היה מוקף, היה במרכז, הכי אהוב. הוא תמיד גם חשב על כולם. תמיד דאג שכולם יהיו מבסוטים. הוא היה כל כך חכם, מצחיק ושנון. ואני עדיין לא מבינה איך ולמה אני מדברת בלשון עבר. אני פותחת את הפייסבוק או את אתרי החדשות ולא מבינה למה אני רואה אותו שם".

ורד, שהכירה את כליל עוד מתקופת ילדותו בכפר סבא, סיפרה על אישיות יוצאת דופן שהתבלטה כבר אז: "ההיכרות בינינו התחילה בבית הספר היסודי במפגשים משותפים בחווה החקלאית ואז בחטיבה וגם למדנו יחד בתיכון. במרוצת השנים לא היינו הכי קרובים, אבל היינו נפגשים בשמחות ומאורעות חברתיים, והוא היה קסם של בחור, שמח, מלא אנרגיות וחבר. תמיד גרם לי להרגיש מיוחדת כשיצא לנו להיפגש, חבר ילדות מאוד מוערך. כזה שרואים פעם בכמה זמן, אבל כאילו נפגשנו אתמול. בתקופה האחרונה אנחנו חיים את הרשת, אז שנינו מאוד פעילים ואני מקבלת ממנו השראה מדהימה. הלב שלי שבור ולא מעכל הוא היה מלך. בלתי נתפס, מזעזע".

ראש עיריית כפר סבא רפי סער, ספד: "טרגדיה נוראית. כליל קמחי, בן עירנו, אדם אהוב ומיוחד, יצא לבלות באירוע חברה ונהרג כתוצאה מתשתיות לקויות וככל הנראה רשלנות בהפעלת עסק. כליל נהרג והוא רק בן 32. כל כך עצוב וכל כך מיותר. שבוע קשה מאוד עבר על עירנו. תנחומיי למשפחתו היקרה לליבי, יהי זכרו ברוך".

מאוניברסיטת רייכמן נמסר: "ארגון הבוגרים של אוניברסיטת רייכמן מרכין ראשו עם מותו הטראגי של כליל קמחי באסון הנורא בכרמי יוסף. קמחי היה פעיל חברתי בולט, ותרם רבות למדינת ישראל. אנו מבקשים למסור את תנחומינו למשפחה".

 

כליל נמצא ללא רוח חיים לאחר שעות של חיפושים בבור העצום שנפער. בארגון איחוד הצלה דיווחו על השתלשלות האירועים שהובילו לתוצאה הטרגית: "בשעות הצהריים התקבלה הודעה במשלט מחוז מרכז על בולען שנפער בבריכה במהלך מסיבת בריכה, כתוצאה מכך שני לכודים במקום, צוותי כיבוי וחילוץ של תחנת איילון הוזנקו למקום. מפקד המשמרת שמגיע ראשון מזהה בולען במרכז הבריכה, כאשר לכוד אחד הצליח לצאת בכוחות עצמו ואילו הלכוד השני מוגדר נעדר. מיד מוזנקים למקום בנוסף למשטרה ולמד"א יחידות יל"מ, להבה, יחצ"א של פיקוד העורף ויחידת הכלבנים. אופי החילוץ מסובך עקב אופי הקרקע, מנהרות תת קרקעיות שמסתעפות מתחת לאיזור וסכנת קריסה משנית בגלל שהקרקע רכה. היחידות עבדו בשת"פ מלא ליצירת מגע עם הלכוד, כאשר נעזרו בציוד ובמכשור מתקדם לאיתור לכודים. לאחר פעולות דיפון של המנהרה, הוחדרו הלוחמים בסיוע כלבים של יחידת הכלבנים לתוך המנהרה כאשר לכל אורך המנהרה מבוצע ניהול סיכונים לשמירה על המחלצים באזור הרגיש, עד אשר מאותר הנעדר. בפעולות חילוץ מורכבות הצליחו לבסוף להוציא את הלכוד מתוך המנהרה, לצערנו ללא רוח חיים. הודעה הועברה למשפחה".

מאיר זנדר, חובש איחוד הצלה, מסר: "מדובר בזירה מורכבת. לדברי המתרחצים תוך כדי שהותם בבריכה נפער בולען בבריכה ובעקבות כך גבר כבן 30 נלכד בהריסות. כוחות כיבוי פעלו לחילוץ גופתו ולמרבה הצער נקבע מותו בתום פעולות החילוץ". מרדכי כהנא, חובש נוסף של איחוד הצלה, אמר: "צוותי חוסן, היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה, העניקו סיוע למספר נפגעי חרדה ששהו בבריכה בזמן התרחשות האירוע".

כליל קמחי ז"ל יובא למנוחות במוצאי שבת בשעה 22:30 בבית העלמין פרדס חיים בכפר סבא. המשפחה יושבת שבעה ברחוב נחל קנה 9 בכפר סבא.

מערכת צומת השרון משתתפת בצער המשפחה.

יהי זכרו ברוך.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר