הדר לביא ורפי סער, צילומים דוברות העירייה, נטלי קוסקי
הדר לביא ורפי סער, צילומים דוברות העירייה, נטלי קוסקי

120 אלף שקלים: מדוע לא נגבתה המקדמה ששילמה העירייה על הפרויקט שבוטל?

סערת ה-330 אלף: הדר לביא מבקשת לכנס את דירקטוריון החברה לתרבות ופנאי לדון בנושא, ושואלת מדוע העירייה לא גבתה בחזרה את המקדמות שניתנו לאמן. ""אנו מצרים על העיסוק המגמתי בנושא"

פורסם בתאריך: 10.8.22 09:07

כחודש עבר מאז שהודיע האמן בכפר סבאי אריק ונונו, כי הוא מוותר על הפרויקט שבו נבחר להיות זה שיהיה אחראי על יצירת האמנות שתוצג בהיכל התרבות בעיר בשנה הבאה לרגל חגיגות 120 שנה לכפר סבא, זאת בעקבות הסערה הציבורית שנוצרה מאז החלטת החברה לתרבות ופנאי העירונית להזמין ממנו יצירה מיוחדת תמורת 330 אלף שקלים, שתוצג בהיכל התרבות. כחלק מכך, קיבל ונונו תשלום מקדמות בשתי פעימות נפרדות בהפרש של שבוע ביניהן, בגובה 120 אלף שקלים סה"כ, 70 אלף בפעם הראשונה ועוד 50 אלף. חברת המועצה הדר לביא טוענת כי המקדמות טרם נגבו בחזרה על ידי העירייה.

לביא, יחד עם ד"ר אמיר גבע, חבר דירקטוריון נוסף, ביקשו עם חשיפת הפרשה ב-10.7 לקיים ישיבת דירקטוריון דחופה של החברה לתרבות ופנאי העירונית, שבחרה את האמן והיצירה. אולם מאז ועד היום לא התקיימה ישיבה שכזו. במכתבה של לביא ליו"ר הדירקטוריון, ראש העירייה רפי סער, ולמנכ"לית החברה שרון פז, כאשר לבקשה הצטרף ד"ר גבע, צוין כי עם קיום ישיבת הדירקטוריון בחודש מאי, הפרטים והמקדמות כבר סוכמו מבעוד מועד, והיא עצמה לא אישרה את פרוטוקול הישיבה. "בפנייה את הפרוטוקול לא אישרתי, כיוון שאינו מייצג את מה שהוצג לנו, ואכן לא נחתם חוזה עד היום, מה שמשום מה לא מנע העברת עשרות אלפי שקלים לאמן, אבל שמאות הובאה לידי מנכ"לית החברה חודש וחצי לפני פגישת הדירקטוריון. כשנפגשנו, כבר היה ידוע בדיוק לאן ילך הכסף וגובה הסכום נגזר מהעסקה הספציפית הזאת. בטוחה שנברר בישיבה שתקבע את כל הנתונים להווייתם וכן את הצעדים שיש לבצע בהמשך". יש לציין, כי מספר ימים לאחר המכתב, הגיש ד"ר גבע את התפטרותו מהדירקטוריון, לדבריו "מסיבות אישיות".

עוד לטענת לביא, אף על פי שלפי חוק החברות, הישיבה אותה זימנו שני חברי הדירקטוריון אמורה הייתה להתכנס בתוך שבועיים, טרם קוימה ישיבה שכזו. "ההתנהלות של העברת הכספים הייתה לא תקינה, לדעת שני חברי דירקטוריון מהחברה לתרבות ופנאי שביקשו לקיים ישיבת דירקטוריון בנושא. בעוד הבקשה לישיבה יצאה לפני כחודש, ואמורה להתכנס תוך שבועיים לפי חוק, עד לרגע זה לא זומנה הישיבה, למרות תזכורות חוזרות. בניגוד לחוק החברות, רפי סער לא מאפשר את זימון הישיבה, ככל הנראה מתוך רצון להימנע מלדון בנושא. בתוך כך, התפטר אחד מחברי דירקטוריון החברה לתרבות ופנאי, ד"ר אמיר גבע, שהיה מחזיק תיק התרבות בעירייה".

הדר לביא מסרה: "בכל גוף ציבורי אחר סער היה מודח מתפקידו. אנחנו מצפים למינימום של המינימום, של קיום דיון בנושא, הבנת הפערים בהתנהלות הקיימת ותיקון להמשך, וכמובן החזרת הכספים שניתנו לציבור".

בלשכת ראש העיר, ציינו כי ישיבת דירקטוריון צפויה להתכנס בהתאם ללוחות הזמנים בדירקטוריון. מלשכת ראש העיר נמסר: "מדובר בטענות שאין בהן שבב של אמת והן מועלות ממניעים פוליטיים בלבד. עיריית כפר סבא פועלת אך ורק בהתאם לכללי המנהל התקין ואפילו מחמירה על עצמה בנושאי מראית עין. ישיבת הדירקטוריון תתכנס בהתאם ללוחות הזמנים האפשריים של חברי הדירקטוריון ולא בהתאם ללוחות הזמנים המאוד פנויים של הדר לביא".

ומה אומרים במשרד הפנים? שם מחזקים את גרסת הדר לביא ומסרו בתגובה: "ככלל, חברה עירונית כפופה גם לחוק החברות בנוסף לכללים החלים עליה כתאגיד עירוני. לגבי שאלות פרטניות לגבי התנהלות החברה לתרבות ופנאי בכפר סבא, יש לפנות ישירות לחברה".

 

מקורבים לראש העירייה סער אמרו: "נראה שהדר לביא מנסה בכל דרך לעצור כל תכנית לפיתוח העיר כפר סבא. תושבי העיר כפר סבא והצרכים שלהם לא מעניינים אותה, מבחינתה העיר צריכה לעצור (בלי חינוך, בלי תרבות, בלי חזות העיר, בלי ניקיון, בלי פיתוח, בלי דאגה לצעירים), רק כי זה מסתדר עם האינטרסים הפוליטיים שלה. החברה לתרבות פעלה ותפעל רק בהתאם להנחיות היועצים המשפטיים שלה והדר לביא בסך הכל ממחזרת טענות שווא על מנת לפגוע בפיתוחה של העיר מתוך מניעים פוליטיים, כאשר אין מאחוריהם בדל של אמת או ביסוס. במקום להיות שותפה להצלחות המרשימות ולשביעות הרצון הגדולה של תושבי העיר, היא בוחרת לנגח באופן אובססיבי את המערכות העירוניות מטעמים פסולים".

מעיריית כפר סבא נמסר: "העירייה מצרה על העיסוק המגמתי בנושא יצירת האומנות, אשר הייתה כוונה לרוכשה מהאמן הכפר סבאי הבינלאומי אריק ואנונו. פעולות העירייה בעניין זה היו פעולות תקינות, אך השטנה הציבורית שיצאה בהקשר זה גרמה לכך שהאמן נפגע פגיעה אנושה וביקש לבטל את הליך השלמת היצירה. הדיאלוג עם האמן על הנזקים שנגרמו לו, כפועל יוצא מפעולות אלה, יתברר ע"י הגורמים המקצועיים בחברה לתרבות הפנאי ובעירייה, ולכשיושלם הבירור – יימסרו הממצאים לציבור. יו"ר דירקטוריון החברה יפעל לכינוס ישיבת דירקטוריון של החברה תוך פרק זמן סביר, וזאת בשים לב כי מדובר על תקופת חופשות ופגרות, וכי גם כך העיסוק בנושא גרם לעוגמת נפש ולנזק רב לאנשים מוערכים, על לא עוול בכפם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר