רפי סער. צילום אילן ספרא עיריית כפר סבא
רפי סער. צילום אילן ספרא עיריית כפר סבא

בשל חשש לתעמולת בחירות: הוגבלה השתתפות סער במפגשים עירוניים עם תושבים

"גורמי המקצוע ינהלו את המפגשים, ראש העירייה ישיב לשאלות שיופנו אליו", הודיע היועמ"ש של העירייה בעקבות פניית סיעת כפר סבא מתקדמת. הדר לביא: "המפגשים הפכו לכנס בחירות"

פורסם בתאריך: 11.8.22 07:56

חשש לתעמולת בחירות. הוגבלה השתתפותו של רפי סער במפגשים שכונתיים עירוניים מחשש לקיומה של תעמולת בחירות אסורה תוך שימוש במשאבים עירוניים.

בהחלטה של היועץ המשפטי העירוני, ולאור פניית סיעת האופוזיציה 'כפר סבא מתקדמת' בראשות חברת המועצה הדר לביא, נקבע כי במפגשי שיתוף הציבור שהחלה העירייה לערוך לאחרונה חל חשש לשימוש של ראש העירייה, רפי סער, באירועים לצרכי קידומו הפוליטי. לפי קביעת היועמ"ש, ראש העיר יוכל להשתתף רק בפתיחת המפגשים, אך הוא לא יורשה להנחות אותם, ויוכל לענות לשאלות רק אם תופנה ישירות אליו שאלה. לעמדת חשיבות נוכחותו של ראש העיר במפגשים התייחס היועמ"ש והפנה לסעיף 126 בפקודת העיריות, לפיו העירייה תפעל באמצעות ראש העירייה וכי ראש העיר יהיה אחראי לכך שהתפקידים שהוטלו על העירייה בפקודה זו יבוצעו כראוי.

בהודעה שנשלחה לפני מספר ימים מהיועץ המשפטי של העירייה, אלון בן זקן, למנכ"ל העירייה, יובל בודניצקי, ולחברת המועצה הדר לביא, ציין היועמ"ש הוראות ברורות: "מפגשי תושבים/שיתוף ציבור הינם מפגשים שעניינם מסירת מידע לציבור ומתן מענה מקצועי לשאלותיהם. במפגשים כאלו הצוותים המקצועיים אמורים לנהל את המפגש ולהעביר את המידעים השונים לציבור".

היועמ"ש קבע באופן שאינו משתמע לשתי פנים: "בכל מקרה, ראש העיר לא ינהל את המפגש, בשל החשש לקיום תעמולת בחירות אסורה תוך שימוש במשאבי הרשות. קיימתי שיחה בעניין זה עם הנהלת העירייה והבהרתי את המצב החוקי לעניין זה".

עם זאת, היועמ"ש סבור כי מקומו של ראש העיר במפגשים האלה והוסיף: "הציבור מצפה מראש העיר להיות נוכח במפגשים האלה ולהשיב על שאלות באופן ישיר, ציפייה שראש העיר משמש כפניה של הרשות המקומית וכמי שהעירייה פועלת  באמצעותו לפי סעיף 126 בפקודת העיריות. לפיכך, נקודת האיזון הראויה לטעמי,  היא לאפשר לראש העיר להיות נוכח במפגשים מסוג זה, לפתוח את הערב, לשבת בקהל, ומעת לעת, ככל שיידרש לכך ע"י הקהל במקום, להשיב בעצמו על שאלות באופן תמציתי וממוקד".

 

ראש סיעת 'כפר סבא מתקדמת', חברת המועצה הדר לביא, הבהירה כי נכחה במפגשי שיתוף ציבור והייתה עדה להתנהלות ראש העיר, בעקבותיו פנתה ליועץ המשפטי: "ראש העיר החליט שהוא מביא את הצוות העירוני לכל שכונה כשנה וחצי לפני הבחירות, עולה על הבמה, מנהל את האירוע, מופיע בתמונות ובהזמנות ומציג את מה העירייה עושה, למשל אמר – "תראו מה עשינו בשבילכם בשלוש שנים האחרונות". הוא פשוט מנהל הכל. זה כנס בחירות, לא מפגש עירוני. יש הבדל האם ראש העיר מציג או עובדי ציבור אחרים. פניתי ליועץ המשפטי, העברתי לו הקלטה ותמונות, והוא עצר את זה, ולכן הוציא הנחייה משפטית בעניין. פניתי ליועץ המשפטי כבר לפני מספר שבועות וזה חיכה להכרעה, עד לאחרונה".

מעיריית כפר סבא נמסר: "לא נפל כל דופי בהתנהלותו של ראש העיר ושל הגורמים המקצועיים העירוניים. כולם פעלו, פועלים וימשיכו לפעול בהתאם לחוק. מפגשי הציבור מתקיימים באותה המתכונת, החוקית והמקובלת, במגוון רשויות מקומיות."

מקורבי ראש העיר אמרו: "אין שום דבר מפתיע בהתמדתה של הדר בהמצאות סרק ושקרים. אם היה לה טיפה של יושרה, לא הייתה כ"כ נואשת להוציא כל הזמן דברים מהקשרם ולרוץ לתקשורת כדי לפגוע בראש העיר. ניכר שיש לה הרבה מאד זמן פנוי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר