בית המשפט, אילוסטרציה serggn depositphotos.com

הרוצח רעי חורב ביקש הקלה נוספת בעונש, הבקשה נדחתה על ידי וועדת השחרורים

"לאחר ששקלנו פניית האסיר לרבות כברת הדרך הטיפולית והתנגדות אמו של המנוח, אנו סבורים כי אין מקום להקלה נוספת", נכתב בהחלטת הוועדה

פורסם בתאריך: 14.8.22 14:23

וועדת השחרורים המיוחדת שמושבה בבית המשפט השלום ברמלה, דחתה את בקשתו לחנינה של האסיר רעי חורב, אשר רצח בצורה מזעזעת בשנת 1996 יחד עם סיגלית חיימוביץ'. את הנער אסף שטיירמן ביער אוסישקין שבדרום כפר סבא ונידון למאסר עולם. בפרשה היית עדת מדינה – ליהי גלוזמן. חורב פנה לנשיא המדינה בבקשת חנינה, לה מתנגדת הוועדה. בהמלצה לנשיא כתבו השופטים בדימוס ציון קאפח וחיותה כוחן עומר שאין הם רואים מקום להמלצה להקלה נוספת בקציבת עונשו של האסיר. "האסיר החל לרצות את עונשו ביום 06.12.2000. מאוחר יותר, ביום 14.08.2016, קצב כבוד נשיא המדינה את עונשו ל- 36 שנות מאסר על יסוד המלצה ועדה מיוחדת מיום 17.05.16, לעת הזאת מונחת בפנינו פניית האסיר לנשיא כי מספר שנות הקציבה יופחת", נכתב "לאחר ששקלנו פניית האסיר לרבות כברת הדרך הטיפולית והתנגדות אמו של המנוח, אנו סבורים כי אין מקום להקלה נוספת".

השופטים מציינים שהמתווה הטיפולי, עליו נסמך האסיר, אינו רלוונטי להקלה נוספת משום שהוא עמד ביסוד הקציבה מיום 14.08.2016. "כאן המקום להזכיר כי נסיבות הרצח מופלגות בחומרתן כפי שבאו לידי ביטוי בגזר דינו של האסיר ובהחלטת הוועדה המיוחדת. נאמר על הרצח כי הוא בוצע מתוך אטימות לב ואטימות נפש וכי האסיר איבד צלם אנוש. לא בכדי גזר עליו בית המשפט המחוזי מאסר עולם חרף היותו קטין וחרף העובדה כי מכוח גילו לא קמה חובה לגזור עליו מאסר עולם", הם כותבים ומסכמים "איננו רואים אפוא לבוא בהמלצה להקלה נוספת בקציבת עונשו של האסיר".

רצח אסף שטיירמן אירע ב-4 בדצמבר, 1996, ביער אוסישקין שבדרום כפר סבא. רעי חורב, יחד עם סיגלית חיימוביץ' וליהי גלוזמן, שהו בדירת הוריה של חיימוביץ' ברחוב ארלוזורוב בעיר. באותו הזמן עבר מתחת לבית אסף שטיירמן, אז בן 18. לאחר שיח שהתפתח בינו לבין השלושה הם הציעו לו להצטרף אליהם לעשן מריחואנה ביער. הארבעה יצאו לכיוון היער, לאחר שהגיעו לשם דקר חורב את שטיירמן ואף היכה אותו עם אבנים וגרם למותו, כאשר חיימוביץ באותו הזמן תקפה אותו באגרופים. הרצח נותר בלתי מפוענח במשך ארבע שנים ורק בדצמבר 2000 פוענח הרצח לאחר שאשתו של חורב התלוננה במשטרה על אלימות מצדו, וסיפרה שחורב התוודה בפניה על הרצח. חורב נעצר והודה ברצח. ליהי גלוזמן, החברה השלישית שהייתה עם הרוצחים, אך לא לקחה חלק ברצח וגם לא דיווחה עליו, הפכה לעדת מדינה. חורב נידון למאסר עולם וסיגלית חיימוביץ' למאסר של 24 שנים. חיימוביץ שוחררה שחרור מוקדם בנובמבר 2021. 
יעל רוזמן, אמו של אסף שטיירמן ז"ל, ביקשה לא להגיב לדברים.

 

ועדות השחרורים המיוחדות (קציבה) בהנהלת בתי המשפט פועלות מכוח חוק שחרור על תנאי ממאסר, התשס"א-2001. ועדת השחרורים המיוחדת היא ועדה מנהלית מעין שיפוטית ומונה ארבעה חברים. הוועדה רשאית, על פי בקשת אסיר עולם או על פי פניה של נשיא המדינה או שר המשפטים, להמליץ בפני נשיא המדינה בעניין הפעלת סמכות הנשיא להקל בעונשם של אסירי עולם וזאת בהתאם למסמכים שאפסה שנוגעים בתיק, חוות דעת מקצועית וכדומה. לאחר דיון היא מעבירה את המלצתה לנשיא המדינה והוא הגורם המחליט האם לקבל או לדחות את המלצת הוועדה. ועדת הקציבה של הנהלת בתי המשפט מוסמכת להמליץ לנשיא המדינה להמיר עונשו של אסיר עולם לעונש קצוב, לבקשתו. היה והוועדה קבעה, כי אין מקום להמליץ לנשיא על קציבת העונש של הנדון, עניינו ידון מדי שנתיים מיום החלטת הועדה ובהתאם לבקשתו, או לפני כן, מטעמים מיוחדים שירשמו (כך למשל, הוועדה רשאית לקבוע כי עניינו של אסיר הנמצא בראשיתו של הליך טיפולי חיובי, יובא בפניה לאחר שנה).

האסיר רשאי להגיש בקשה לקציבת עונשו לאחר שחלפו לפחות 7 שנים מהיום בו החל לרצות את מאסרו. יצוין, כי בחישוב תקופת המאסר של אסיר עולם, תובא בחשבון התקופה שבה היה האסיר במעצר בשל העבירה שבגינה נגזר עליו מאסר העולם. התקופה שהוועדה תמליץ עליה לקציבה לא תפחת מ-30 שנים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר