גבריאל ברדה ז"ל, צילום פרטי
גבריאל ברדה ז"ל, צילום פרטי

"הם באים עם סכינים": הנהג שהרג את גבריאל ברדה ז"ל גנב את הרכב משכונת הראשונים

מזה תקופה ארוכה מתלוננים תושבים בשכונה על גניבות רכבים. עתה מתברר שאחת מגניבות הרכב הסתיימה בטרגדיה נוראית

פורסם בתאריך: 16.8.22 08:53

גל פריצות הרכבים בשכונת ראשונים לא פוסק. התושבים בשכונה מספרים שמידי שבוע נגנבים רכבים ונפרצים בתים ותמיד באותה דרך, הפורצים מגיעים בשעות הקטנות של הלילה, לעיתים רעולי פנים ומצוידים בסכינים ופורצים את הרכבים או הבתים וממשיכים בדרכם. עתה מסתבר, לדברי התושבים, כי גניבת אחד הרכבים מהשכונה גרמה לטרגדיה הנוראית בשבוע שבער: למותו של גבריאל ברדה בן ה65, תושב אורנית, אביה של העיתונאית נסלי ברדה.

התאונה הקטלנית התרחשה ביום רביעי האחרון: גנב הרכב, נסע נגד כיוון התנועה בכביש 5, סמוך למחלף קסם, התנגש חזיתית ופגע פגיעה קטלנית במכונית בה נסע גבריאל ברדה ז"ל.  לדברי תושבים הרכב הפוגע נגנב מאחד הרחובות בשכונת הראשונים בכפר סבא, שכונה שתושביה מעלים כבר מזה חודשים טענות קשות על תופעת גניבות הרכבים בשכונה. "העירייה מבטיחה לנו כל הזמן שהם יעשו סיורים ובשטח אנחנו לא רואים כלום והפריצות ממשיכות. שזה אומר שכל יום יומיים אנחנו שומעים על גניבת רכבים, גניבה מרכב או פריצות", אומר אלון, תושב השכונה. "צריך להבין שמדובר בשכונה קטנה שיש בה בקושי 300 משפחות וכל יום מקבלים עדכון יומי בוואטסאפ השכונתי על גניבה".

עוד הוא אומר: "יש לנו וידיאו של חוליה של שלושה גנבים שבאו לגנוב אופנוע ורואים שאחד מהם החזיק שובר מנעולים והשני סכין ענקית. מרגע שראינו את הסרטון הזה התחיל פחד בשכונה. זה כבר לא רק רכוש, זה יכול להסתיים באסון".

לטענת התושבים לפני כשלושה שבועות התקיימה פגישה עם ראש העירייה, רפי סער, והם העלו בפניו את הנושא. "אמרנו לו שאנחנו לא מוכנים שיתעלמו מאיתנו ואנחנו מרגישים שלא דואגים לביטחון שלנו, התשובה הייתה שנרכשו חמישה אופנועים שמסתובבים בשכונות ושאין מה לעשות, בגלל הקרבה לכפרים. צריך להבין שאנחנו הכי קרובים ל-531 ולכפרים וצריך לתת לכך פתרון. בסיום הפגישה שוחחתי עם קב"ט העירייה ואמרתי לו שיש בעיר ארבע כניסות והצעתי לו שמספר פעמים בשבוע יעשו מחסומים כל פעם ביציאה אחרת בין השעות 03:00-05:00 על מנת להפתיע את הגנבים, בינתיים דבר לא נעשה".

 

ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל מבצעת אכיפה חסרת פשרות נגד מחולי פשיעה בתחום הרכוש בעיר, תוך הפעלת אמצעים טכנולוגים מתקדמים ויחידות מיוחדות, במספר מעגלי אבטחה – מקו התפר עד פנים הערים, במטרה לשמור על שלום הציבור ובטחונו. שוטרי תחנת כפ"ס מבצעים פעילות מוגברת בשתוף לוחמי יס"מ ומג"ב, בהתאם לאסטרטגיה ההתקפית של מחוז מרכז, המתמקדת בכנופיות רכוש עפ"י מודיעין איכותי, ניתוח נתוני הפשיעה ופריסה רחבה של כוחות, גלויים וסמויים, שהניבה מתחילת השנה מעצרים רבים, לצד תביעה משטרתית מחמירה לשם מיצוי מלוא חומרת הדין עם מבצעי העבירה. עוד נדגיש, כי בשבועות האחרונים הוקמה במרחב שרון מפקדה מיוחדת, בדגש על פריסה לאורך המעברים ובפנים העיר, לצמצום היקף הפשיעה כנדרש".

מעיריית כפר סבא נמסר: "מניעת עבירות רכוש נמצאת תחת אחריות משטרת ישראל. עם זאת, עיריית כפר סבא מעניקה חשיבות רבה לנושא ופועלת, באמצעות אגף הביטחון, השיטור והסיור העירוניים, כדי לסייע למשטרה למנוע גניבות רכבים ועבירות רכוש בכלל. החל מראשית יולי פועלים מדי לילה צוותי סיור בעיר, במטרה למנוע עבירות הפוגעות באיכות חיים, ועבירות גניבות רכב בפרט. הודות לערנות הסיור והשיטור העירוניים, לצד פעילות משותפת עם סיירות תושבים מתנדבים בשכונות בעיר, נמנעו בעת האחרונה מספר גניבות רכבים ונעצרו עברייני רכוש. בימים אלו מקדמת העירייה בשיתוף עם תושבי השכונה הקמת משמר שכונה ובכוונתה להקים משמר בשכונות נוספות בעיר בכדי לחזק את הנוכחות, להעצים את ההתרעה וצמצם את עבירות הרכוש. עיריית כפר סבא תמשיך לסייע למשטרת ישראל להיאבק בעבירות גניבת הרכבים במטרה להעניק את מלוא הביטחון לתושבי העיר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר