קו מתח גבוה Jeancliclac depositephotos.com
קו מתח גבוה Jeancliclac depositephotos.com

הפסקת חשמל? העירייה הזמינה עבודות מחברת חשמל, התושבים רתחו, והעירייה ביקשה דחייה

העירייה כבר הודיעה לתושבים על הפסקת חשמל ממושכת ונרחבת מחר, אבל הבוקר פנתה לחברת החשמל וביקשה דחייה של העבודות. זאת לאחר תגובות זועמות ופניית צומת השרון

פורסם בתאריך: 23.8.22 09:08

תושבי כפר סבא, שימו לב, כי יכול להיות שלרבים מכם יהיה מחר (רביעי) חם, חם מאוד. העירייה הודיעה כי ביום רביעי תהיה הפסקת חשמל יזומה ונרחבת החל משעות מהבוקר ועד אחר הצהריים ותתפרש על פני עשרות רחובות. בהודעה שנשלחה לתושבים מעיריית כפר סבא, נאמר כי ההפסקה נובעת עקב הצורך בעבודות גיזום של חברת החשמל לאורך רחובות זאב גלר וששת הימים, אך תשפיע, כאמור, גם על רחובות נוספים במרכז העיר. בחברת החשמל ציינו, כי מדובר בהזמנת עבודות של העירייה ובחברה מנצלים את ההזדמנות להרחיב את העבודות כדי להימנע מהפסקות יזומות בעתיד. אז מה קרה הבוקר? בעקבות כעס של תושבים ברשתות על העירייה בשל העיתוי הלא הגיוני, חודש אוגוסט, ובעקבות פניית צומת השרון, הוציאה הבוקר העירייה מכתב לחברת חשמל וביקשה דחייה של העבודות למועד בו מזג האוויר יהיה נוח יותר.

בהודעה המקורית של העירייה לתושבים נכתב: "ביום רביעי, 24/8/2022, תתקיים הפסקת חשמל יזומה בין השעות 15:00-08:30, לצורך ביצוע עבודות גיזום הנדרשות מבחינה בטיחותית, לאורך רחובות זאב גלר וששת הימים. הפסקת החשמל תכלול את רחובות: ההסתדרות, זאב גלר, הפרדס, חבצלת השרון, אירוס, כלנית, רקפת, השרון, ששת הימים (בתים מספר 15-49 ובתים מספר 16-44), אגרון, ויצמן (בתים מספר 18-20 ובית מספר 23), היסמין (בתים 15-17 ובית מספר 16)".

התושבים כמובן רתחו מכעס. תושבת מבוגרת, שאינה בקו הבריאות, זעמה: "איך בשיא החום כשהילדים בבית עושים הפסקת חשמל יזומה יום שלם? באיזה עולם? אני לא זוכרת דבר כזה בעבר, שערורייה. בשיא החום כל כל הרבה שעות. אני אישה חולה, איך בדיוק אשרוד יום שלם בלי מזגן. לא אשאר בבית, אחפש לאן ללכת".

 

תושב אחר סיפר כי ייאלץ למצוא חלופה: "אני חושב שהברירה היחידה היא לא להיות בבית ולנסות למצוא פתרון אחר. זה על הפנים, אני עם ילדה ותינוקת, אולי אלך איתם לקניון. מתקשה להיזכר שהפסקה כה ארוכה הייתה בעבר בתקופה הזו".

מחברת החשמל נמסר בתגובה: "לבקשת העירייה, חברת החשמל תבצע גיזום של עצים בכניסה לבית ספר "משה שרת" ובית ספר "שזר" בכפר סבא לפני תחילת שנת הלימודים. במקביל, החברה מבצעת גיזומים שוטפים ברחובות הסמוכים כדי לצמצם הפרעות באספקת החשמל, בשל מגע של ענפים עם כבלים. אנו מנצלים את הפסקת החשמל המוזמנת על ידי העירייה, כדי להרחיב את העבודה, כך שלא יידרשו מספר הפסקות יזומות".

לגבי התראה מראש, אמרו בחברת החשמל: "תושבי השכונה קיבלו הודעות מראש לגבי ההפסקה גם מחברת החשמל במתכונת המקובלת של הדבקת פתקי ההפסקה בכניסות לבתים וגם מהעירייה".

מעיריית כפר סבא נמסר: "מדובר בעבודות גיזום של חברת החשמל, הדורשות ניתוק חשמל זמני. העבודות נדרשות מבחינה בטיחותית לפני תחילת החורף, על מנת למנוע ניתוקי חשמל בהמשך. חשוב לציין, כי בשל הפסקות החשמל היזומות, פנה ראש העיר רפי סער למנכ"ל חברת החשמל, רם ארליכמן, בדרישה לדחות אותן למועד אחר, מועד המאופיין במזג אוויר נוח יותר וחם פחות ולקצר את משך הפסקות החשמל היזומות, למען איכות ורווחת תושבות ותושבי כפר סבא. עיריית כפר סבא תמשיך לפעול למען איכות חיי תושביה בכל המישורים ומול כלל הגורמים החיצוניים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר