יוסי סדבון צילום דניאלה קונטיני
יוסי סדבון צילום דניאלה קונטיני

יוסי סדבון התלונן ורפי סער הסיר במהירות את הסרטון שהעלה

סרטון עירוני על שיפוצים במוסדות חינוך בו מופיע ראש העירייה, הכעיס את חבר האופוזיציה, ששוקל עדיין לפנות למשרד הפנים כדי שיוטל חיוב אישי על סער. העירייה: "הסרטון עלה בתום לב"

פורסם בתאריך: 25.8.22 08:44

יו"ר האופוזיציה במועצת העיר כפר סבא, יוסי סדבון, פנה בשלישי בבוקר לראש עיריית כפר סבא, רפי סער, בדרישה מיידית להסיר סרטון שפרסם סער בדף הפייסבוק הפרטי שלו יום קודם, סרטון המהווה לטענת סדבון תעמולה אסורה לכאורה. במכתבו לראש העירייה שהופנה גם למנכ"ל העירייה, יובל בודניצקי, טוען סדבון כי סער "ממשיך לנצל את משאבי העירייה כדי לקדם את עצמו בסרטון תעמולה אסור".

סדבון הודיע: "הבוקר (שלישי) פניתי לראש עיריית כפר סבא רפי סער ולמנכ"ל העירייה, בדרישה להסיר מיידית את סרטון התעמולה שהפיץ ראש העיר בדף הפייסבוק הפרטי שלו. פעם נוספת מנצל ראש העיר את משאבי העירייה, את תקציבה ואת עובדיה כדי להכין סרטון תעמולה שבו הוא מככב. הפעם בנושא שיפוצי הקיץ. כך הפך ראש העיר סיור שערך בבתי הספר, מסיור מקצועי לסיור שאליו מתלווה צלם, דובר, ותסריטאי ושבו הסגל הבכיר של העירייה משמש כניצבים לסרטון תעמולה והכל בתוספת מוסיקת רקע וכתוביות ממשאבי העירייה", ציין סדבון במכתבו.

כמה שעות לאחר פנייתו של יו"ר האופוזיציה, הסיר ראש העיר את הסרטון. סדבון, מסופק מהתגובה המהירה של סער, ציין כי לולא היה מסיר רה"ע את הסרטון היה פונה לוועדת הבחירות. עם זאת, טוען סדבון, כי מאחר והושקעו כספים בסרטון והפקתו, הוא שוקל לפנות למשרד הפנים בדרישה שתטיל על סער לשלם את העלויות. "אני שמח לעדכן כי בעקבות פנייתי, ובטרם נאלצתי לפנות לוועדת הבחירות, הוסר הסרטון מעמוד הפייסבוק. אלא שכאן לא תם העניין. כמו בסרטונים הקודמים, גם במקרה זה ברור על פניו שהושקע ממון רב. האם סביר שעיריית כפר סבא תממן סרטונים עבור נבחר ציבור, כאשר הוא מפיץ אותם למשך כמה שעות בעמוד הפייסבוק הפרטי שלו, ואז מסיר אותם כשעומד כנגדו איום בהגשת עתירה לוועדת הבחירות? בכוונתי לפנות למשרד הפנים ולדרוש להשית על ראש העיר את העלויות הכרוכות בתעמולה זו. לכפר סבא מגיע יותר מאשר ראש עיר שפועל בניגוד לחוק, ומפרסם את עצמו על חשבון הציבור. תושבי כפר סבא לא מוכנים יותר לשלם את המחיר. השיפוצים בבית ספר זה דבר חיובי, אבל הסרטון הוא לא".

מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה: ״עיריית כפר סבא וראש העיר גאים על שיפוצי הקיץ במתקני החינוך, שיעמדו בפתיחת שנת הלימודים לרשות ההורים והתלמידים, ואנחנו מזמינים את כולם להתרשם וליהנות מהם. הסרטון עלה בתום לב לעמוד פייסבוק פרטי והוסר תוך זמן קצר. ראש העיר ימשיך בפעולותיו ומעשיו למען תושבי העיר ולקדם עשייה רחבה והוא מזמין גם את חברי האופוזיציה לבוא וליהנות מהמתקנים החדשים והמשודרגים".

 

כזכור, בחודש דצמבר 2021 שופטת בית המשפט המחוזי, חנה קיציס, בשבתה כיו"ר ועדת הבחירות האזורית, קיבלה את מרבית טענות חברת המועצה הדר לביא והפעיל הקהילתי ערן ורנר, בעתירתם כנגד ראש עיריית כפר סבא, רפי סער ונגד עיריית כפר סבא, שעשו שימוש שלא כדין במסרונים, עמוד פייסבוק עירוני וסרטונים. קדמה להחלטתה, עתירת לביא ו-ורנר בחודש אפריל אותה שנה, כנגד ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, כמו גם העירייה, לחדול משימוש פסול במשאבי ציבור לרבות שימוש במאגרי המידע של עיריית כפ"ס לטובתו האישית והפרסומית של ראש העירייה, ובין היתר, הסרת פרסום שמו משלטי יידוע או ברכה, הסרת ייחוס עבודות העירייה לראש העירייה, חדילה מחלוקת מתנות לתושבי העיר בחסות העירייה ובחתימת ראש העירייה, הסרת סרטונים ותמונות בהם מופיע רפי סער, והסרת שיתופים מדף הפייסבוק העירוני של פרסומים מדף הפייסבוק האישי של ראש העירייה. בנושא שלטים לפסח ולתחילת שנה"ל וחלוקת מתנות וברכות לתושבים, דחתה השופטת קיציס את טענות העותרים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר