עמוד קרס על מגלשה בגינת משחקים בכפר סבא, צילום שרץ ברשת, פרסום לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים
עמוד קרס על מגלשה בגינת משחקים בכפר סבא, צילום שרץ ברשת, פרסום לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

בנס זה לא הסתיים באסון: עמוד מתכת קרס על מגלשה בגינת משחקים בכפר סבא

מדובר בגינה שבדרך כלל משחקים בה ילדים רבים אך למרבה המזל הייתה ריקה. העמוד שבר לחלוטין מגלשה גדולה. דרישה לבדוק את כל העמודים בגינות בעיר

פורסם בתאריך: 29.9.22 08:56

ביום שני במהלך ראש השנה, קרס עמוד מתכת בגינת המשחקים ברחוב אורט במרכז העיר וניפץ את המגלשה שניצבה בסמוך אליו לשניים. מדובר בגינת משחקים שנמצאת בין בניינים ובדרך כלל נמצאים בה ילדים רבים, ובנס לא היו נפגעים באירוע. העמוד שקרס, הוא עמוד שיצוק לתוך האדמה וככל הנראה החליד ונחלש.

חברת המועצה, ד"ר אסנת ספורטה שלחה לראש העירייה רפי סער מכתב ובו דרשה לבדוק באופן בהול את כל מתקני המשחקים ברחבי העיר. במכתבה היא מציינת שמהתבוננות קצרה בעמודים הנוספים הנמצאים באתר ניתן להבחין בסימני חלודה בבסיס העמודים. "הואיל ובטיחות ילדינו מעל לכל, מבקשת כי בימים הקרובים תבוצע בדיקה מקיפה של מתקני המשחקים ברחבי העיר, בדגש על תקינות ובטיחות עמודי המתכת התומכים בהצללות וכלל האלמנטים המהווים חלק מהקונסטרוקציה ההיקפית של גני השעשועים", היא כותבת ומציינת שבאם נדרש לאשר הסטת תקציב בין סעיפים, אין לה ספק כי ככל שראש העירייה יציג מקור תקציבי זמין, כל חברי מועצת העיר יתמכו בכך.

ברביעי בבוקר, לאחר סיור בגינת המשחקים הוסיפה חברת המועצה ספורטה: "לאחר הסיור במקום והתייעצות עם אנשי המקצוע אני מוטרדת היום יותר מאשר הייתי כששמעתי שעמוד קרס. זאת למרות ניסיונות ההרגעה שמתקני השעשועים נבדקים באופן שגרתי וזה נכון, כי מכון התקנים מחויב על פי חוק לבדוק אותם פעם בשנה, אך הבדיקה נעשית רק על מתקני השעשועים. נושא ההצללה והעמודים הם לא חלק מהבדיקה השגרתית ונמצאים באחריות העירייה וממה שידוע לי, בשלוש השנים האחרונות לא בוצעה בדיקה מקיפה של ההצללות בגני השעשועים, מה שבעבר כן נעשה".

 

בנוסף טוענת ספורטה כי בכפר סבא לעומת עיריות אחרות, לא מפרקים את ההצללות בתקופת החורף ומחזירים בקיץ. "בעוד שבעיריות אחרות מקפידים לפרק את ההצללות בחורף על מנת למנוע מצב של עומס של מי הגשמים על ההצללה ופגיעה ביציבות של הקונסטרוקציה, רוחות חזקות וגשמים בכפר סבא זה לא כך. בגינות השעשועים יש דשא סינטטי, דבר אשר לא מאפשר למי הגשם לחלחל ולאור כך מתפתחת חלודה סביב העמודים. מה שצריך לעשות כרגע זה לאתר את כל הגנים שיש בהם הצללות ועמודים מסוג זה, לסגור אותם ולבדוק. זה מלכודת מוות ובנס לא קרה שום דבר".

מעיריית כפר סבא נמסר: "בדיקת מתקני המשחקים מתבצעת באופן סדיר ושוטף בכל רחבי העיר ולאורך השנה כולה. לאור המקרה החריג שהתרחש בגן אורט, הונחו צוותי הבדיקות לבצע באופן מיידי בדיקות נוספות בגנים בעיר. עיריית כפר סבא תפעל ככל שנדרש על מנת לשמור על בטיחות משתמשי המתקנים בגינות הציבוריות השונות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר