עמרי ז"ל עם הוריו אירית ואשר

אירית שחר על חוק ההמשכיות: "אני מרגישה מאושרת ועייפה"

במשך עשר שנים, מאז נהרג בנם עמרי, ניהלו אירית ואשר שחר מאבק להביא לעולם ילד מזרעו. "כשהתחלנו בתהליך רצינו לגדל את הילד בעצמנו, אבל התבגרנו", אומרת אירית

פורסם בתאריך: 29.9.22 15:52

שנתיים לאחר שהוגשה הצעת 'חוק ההמשכיות', אשר נועדה להסדיר את המשכיותו של חייל שנספה במהלך שירותו הצבא ולא הותיר אחריו צאצאים, אישרה לפני כשבועיים מליאת הכנסת בקריאה ראשונה, את הצעת החוק שהוגשה על ידי חברת הכנסת מאי גולן וחבר הכנסת צבי האוזר. מטרת החוק, לאפשר את המשכיות הגנים של חללי צה"ל שלא הותירו אחריהם צאצאים, על ידי שימוש בזרעם. מי שניהלו מאבק ארוך למען החוק, הם אירית ואשר שחר, שאיבדו את בנם עמרי ז"ל, שנהרג בתאונת דרכים במהלך שירותו הצבאי ביוני 2012, כאשר היה בן 25 בלבד.

על פי החוק, ניתן יהיה ליטול זרע מחלל צה"ל לבקשת בת זוגו או הוריו בתוך 72 שעות מהמועד שבו נקבע מותו. בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב שמדינת ישראל למודת כאב השכול, איבדה את מיטב בניה ובנותיה שנפלו בהגנה על ביטחון המדינה. חייהם נגדעו באיבם ואחריות המדינה כלפיהם צריכה להתבטא גם במתן אפשרות למשפחות השכולות להעמיד צאצאים מהנספה ולשמר את המשכיותו. ההצעה אמורה להיכנס לתוקף לאחר העברתה בקריאה שנייה ושלישית.

עמרי שחר ז"ל עם אמו אירית

"אני מרגישה מאושרת ועייפה", אמרה אירית שחר לצומת השרון. "מבחינתי זו קצת החמצה שזה לקח יותר מעשר שנים, אבל רואים את האור בקצה המנהרה. אני יודעת שזה ייקח חצי שנה לפחות עד שזה יעבור את הקריאה השנייה והשלישית, את הבחירות והתייצבות הכנסת ויהיו עוד קצת התנגדויות ולכן צריך סבלנות ואורך נשימה. אבל זה חשוב שזה עבר כי אחרת היה צריך להתחיל הכל מהתחלה".

אירית ואשר שחר, הוריו של עמרי ז"ל, עלו לכותרות לאחר שהמדינה סירבה לבקשתם להביא לעולם נכד מזרע בנם. בני הזוג ניהולו מאבק ציבורי ארוך, כולל פניות לבתי משפט. במהלך השנים קיבל בית המשפט את עמדת המדינה בערעור והפך החלטה של בית משפט לענייני משפחה שאישר לבני הזוג להביא ילד ללא מעורבות של הורה ביולוגי, באמצעות תרומת ביצית של תורמת אנונימית.

 

אירית מספרת: "כשהתחלנו את התהליך רצינו לגדל את הילד בעצמנו, מבחינת הגיל זה מאוחר, כי הזדקנו. אני לא אעשה את זה לילד. כשהתחלנו את התהליך הייתי בת 47.5 והיום אני כבר בת 58 ולכן את הילד תגדל אישה. נצטרך לחבור לאישה, אבל עוד חזון למועד. אני לא יכולה ליצור כיום קשר עם אישה שרוצה להיות אמא ולהחזיק אותה עד שיעבור החוק, אבל זה נותן תקווה שאני אראה המשכיות לבן שלי".

ועדיין יש התנגדויות בציבור ואצל חברי הכנסת.
"נכון, יש התנגדויות מבחינה דתית, אבל במקרה שלנו זה פחות נכון, כי יודעים מי האבא ואין חשש, כי הילד יקבל משפחה שלמה".

את אופטימית?
"כן, רואים את האור בקצה המנהרה. עשר שנים ארוכות של מאבק מתקרבים לסיומם. בהתחלה כשהתחלנו את המהלך היינו בודדים במערכה והיום העלינו את המודעות ואנשים לוקחים היום זרע ולא רק מחללי צה"ל אלא גם מנפגעי תאונות דרכים והמדינה נאלצת להתמודד ולתת את הדעת באמצעות חקיקה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר