גניבת רכב, אילוסטרציה, Maridav depositphotos.com

מתגברת תחושת חוסר הביטחון בכפר סבא: מכת גניבות רכב בשכונות הירוקות

מכתגניבות הרכבים ממנה סובלים כבר זמן רב תושבי שכונות רבות בכפר סבא הולכת ומחמירה. אחד התושבים: "מציע לקחת את הכסף שאנו משלמים עבור בטחון לעירייה ולהשקיע בשערים חזקים לחניונים"

פורסם בתאריך: 6.10.22 08:40

מכת גניבות כלי רכב בשכונות הירוקות בכפר סבא: בלילה שבין שלישי לרביעי שעבר (מוצאי ראש השנה) נגנבו משתי השכונות הירוקות (הצפונית 80, והדרומית לה 60) מספר כלי רכב במה נראה פעולה של חוליית גנבי רכב מקצוענים שפעלו באותו לילה בגזרת כפר סבא. לפי הידוע, באותו לילה נגנבו ברחבי כפר סבא 13 כלי רכב.

תושב השכונה הירוקה 80 (הצפונית) סיפר לצומת השרון: "יש לנו בחניון התת קרקעי שני כלי רכב שחונים אחד אחרי השני. הם נעו ברחבי השכונה בלי פחד עם רכב וצ'קלקה משטרתית ופשוט נכנסו בשעה 4:50 לחניון התת קרקעי. הם לא הצליחו לגנוב את רכב העבודה ופשוט דרדרו אותו החוצה וגנבו את הרכב הפרטי שחנה מאחוריו. עוד באותו לילה הם חצו לשטחי A בשטחים וכך נעלם לנו הרכב למרות שאנו יודעים במדויק איפה הוא נמצא".

התושב מספר על תחושת חוסר ביטחון קשה: "הגנבים לא פוחדים מכלום. הם כבר גנבו רכב מהחניון שלנו באותו לילה ואז חזרו פנימה לגנוב גם את הרכב שלנו. זה מראה על חוליה מקצוענית שלא פוחדת מכלום. בקרב התושבים יש תחושה גדולה של חוסר אונים על הקלילות שבה הכל נעשה, תחושה שהמשטרה לא יכולה למנוע את הגניבות".

יש לך טיפ לתושבים אחרים כיצד להימנע מגניבות רכבים?

"מהידוע לנו גנבו אצלנו בשכונה באותו לילה 4 כלי רכב ובשכונת הירוקה 60 נגנבו עוד 3 כלי רכב. כולם מחניונים תת קרקעיים. הם לא נוגעים ברכבים שחונים בחוץ כי אלו חשופים יותר. אני מציע לקחת את הכסף שאנו משלמים עבור בטחון לעירייה ולהשקיע בבניית שערים חזקים לחניונים התת קרקעיים".

תושב נוסף שרכבו נגנב מרחוב אחר, הוסיף: "הרכב שלי נגנב מתוך החניון התת קרקעי בסביבות השעה 3 לפנות בוקר על ידי חוליית גנבים מקצוענית. אין לי מושג איפה הרכב וזה כבר לא כל כך משנה. אני מציע למשמר השכונה לבצע את הסיורים מהשעה 2 עד חמש וחצי בבוקר אחרת זה לא רלוונטי כנראה".

טלי להב, נציגת ועד השכונה הירוקה 80, מתריעה על תחושת חוסר הביטחון של התושבים: "אנו מעוניינים לחזק את תחושת הביטחון של תושבי השכונה, אני לא מומחית לענייני ביטחון אבל כנופיות הגנבים מתוחכמות ולכן צריך להתאים את הפתרונות לבעיה. לאחר גל הגניבות האחרון קצין הביטחון של כפ"ס הבטיח לנו שלאחר החגים הוא יתגבר סיורים בשכונה כל עוד יהיה בכך צורך. מי מחליט מתי מפסיק הצורך? עד הסבב הבא? אנו רוצים פעולות בזמן אמת. לדעתי זה יכול לקרות רק אם ירשתו את השכונה במצלמות במשולב עם מוקד שפועל בזמן אמת ומנחה ניידת קבועה לשכונות הירוקות שמפטרלת בשטח ויכולה להגיב למוקדן במהירות. שנים רבות שילמנו אגרת שמירה ואשמח לדעת, בשם השקיפות, כיצד השתמשו בכ- 10,000,000  שקלים לשנה שהעירייה גבתה עבור אגרות השמירה מ-2500 יח"ד בשכונה הירוקה 80 בלבד בנוסף לארנונה. לפני כמה חודשים לראשונה התקינו מצלמת ביטחון אחת בלבד בכל השכונה לאחר שנים שבהן ביקשנו מצלמות".

 

 

 

דורון בלדינגר, מפקד סיירת השכונות המערביות בכפר סבא, הפועל בהתנדבות, פירסם פוסט בפייסבוק ובו תקף בחריפות את המדינה על אזלת ידה בכל הטיפול בגניבות רכב: "אני רואה את הפוסטים שרצים ברשתות, שבחלקם גם דאגו לתייג אותי ובכוונה לא הגבתי להם. במקום זאת, השקעתי את הזמן בניסיון "להעיר" גורמים באגף הביטחון ובעירית כפר סבא, עירנו האהובה, כדי לעודד מתן מענה מקצועי בעניין. על דבר אחד אני יכול להסכים עם רב התושבים שזה לא ראוי ולא נכון מצד הרשות לשתוק או לא להגיב מול הרשת הגועשת. במדינה מתוקנת עבירה כזו של גניבת רכב, נענית בענישה מחמירה. תארו לכם שהייתה ענישה ראויה ונניח שגנב רכב היה מקבל 10 שנים בכלא. נראה לכם שהיה משתלם לו להיות גנב רכב, אם על כל אירוע בו הוא נתפס היה מפסיד עשור מחייו? מדיניות הענישה, במדינת ישראל, מדברת בעד עצמה וזו עוד סיבה במארג הנסיבות …".

מעיריית כפר סבא נמסר: "מניעת עבירות רכוש נמצאת תחת אחריות משטרת ישראל. עם זאת, עיריית כפר סבא מעניקה חשיבות רבה לנושא ופועלת, באמצעות אגף הביטחון, השיטור והסיור העירוניים, כדי לסייע למשטרה למנוע גניבות רכבים ועבירות רכוש בכלל. החל מראשית יולי פועלים מדי לילה צוותי סיור בעיר, במטרה למנוע עבירות הפוגעות באיכות חיים, ועבירות גניבות רכב בפרט. הודות לעירנות הסיור והשיטור העירוניים ותגבור הסיורים ברחבי העיר, לצד פעילות משותפת עם סיירות תושבים מתנדבים בשכונות בעיר, נמנעו בעת האחרונה מספר גניבות רכבים ונעצרו עברייני רכוש. בימים אלו מקדמת העירייה, בשיתוף עם תושבי השכונה, הקמת משמרי שכונות נוספות בעיר בכדי לחזק את הנוכחות, להעצים את ההתרעה ולצמצם את עבירות הרכוש. עיריית כפר סבא תמשיך לסייע למשטרת ישראל להיאבק בעבירות גניבת הרכבים, במטרה להעניק את מלוא הביטחון לתושבי העיר".

ממשטרת כפר סבא לא התקבלה תגובה עד סגירת הגיליון.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר