השטח בו תוקם הגינה הקהילתית, ברחוב אז"ר
השטח בו תוקם הגינה הקהילתית, ברחוב אז"ר

כל אחד יכול להיות חקלאי: גינה קהילתית חדשה נפתחת בשכונת הפארק

העירייה הקצתה לתושבי השכונה דונם אדמה ברחוב אז"ר, בו הם יכולים לגדל צמחי תבלין וירקות. זו תהיה הגינה הקהילתית ה-16 שנפתחת בכפר סבא

פורסם בתאריך: 25.9.17 08:26

חברי ועד שכונת הפארק בכפר סבא יזמו הקמת גינה קהילתית בשכונה, ברחוב אז"ר, בשטח שהקצתה להם החודש העירייה. גינה זו תתווסף ל-15 גינות קהילתיות שפועלות ברחבי העיר, בין השאר בשכונה הירוקה, בשכונת הדרים ובשכונת סביוני הכפר.

אמיר עשבי, חבר הועד ותושב השכונה מזה 13 השנים האחרונות, ומי שהכריז על התמודדותו על ראשות העיר, אומר כי התושבים בשכונה מאוד רצו לפתוח גינה קהילתית בשכונה. "החלטנו להקים גינה קהילתית כדי לפתח את השטחים הציבוריים בשכונה", אומר חבר ועד השכונה אמיר עשבי, שאף הכריז שיתמודד על ראשות העירייה, "אין בשכונה כמעט אף שטח ציבורי שפתוח לציבור, למעט כמה גינות ציבוריות, כאשר רוב המשאבים הלכו לטובת הפארק, שלא מהווה מקום קהילתי ספיציפי עבור תושבי השכונה אלא לכל תושבי העיר. פנינו לעירייה וביקשנו שיקצו לנו שטח לגינה, וקיבלנו שטח של דונם. כרגע אנחנו בתהליכים של הקמת הגינה ואנחנו מחכים שהעירייה תחבר את השטח למים. ברגע שזה יקרה, נתחיל לשתול בה".

עשבי אומר כי עד כה 20 משפחות הביעו רצון לקחת חלק בגינה הקהילתית, בה הם מתכוונים לשתול עשבי תבלין כמו נענע, רוזמרין לואיזה ומרווה, וירקות כמו עגבניות, מלפפונים, תפוחי אדמה ובטטה. "אנחנו מתכוננים לשתילה שתהיה בפברואר, באזור ט"ו בשבט. כל משפחה תקבל ערוגה ותוכל לשתול בה מה שהיא רוצה ולהשתמש בגידולים לשימושה האישי. בנוסף, יהיו גם ערוגות קהילתיות משותפות בהן התושבים יגדלו ירקות וצמחים יחד".

הוא מזמין את תושבי השכונה לפנות אליו על מנת לקחת חלק בגינה הקהילתית. "כל מי שמעוניין להצטרף יוכל לקבל, ללא עלות, שטח לשתילה ויוכל לקבל את העזרה הראשונית לגידול החקלאי גם ממני וגם ממחלקת הקיימות בעירייה".

אמיר עשבי

אמיר עשבי

מעבר לעיסוקו בהקמת הגינה הקהילתית, עשבי עסוק בימים אלה בגיבוש הרשימה עמה הוא מתכוון לרוץ לראשות העירייה. עשבי, בוגר לימודי משפטים, מתמחה היום במשרד עורכי דין. עד לפני מספר חודשים הוא שימש כמזכיר היישוב רמות השבים, ובעבר שימש כמנכ"ל עמותת אמנות לעם ומזכיר היישוב מתן. הוא נשוי ואב לשלושה ילדים, ותושב כפר סבא כל חייו. בחודש יוני קיבל את פרס גלר מהעירייה על התנדבותו בעמותת אוורסט הפועלת לקידום בני נוער בסיכון שנשרו מהלימודים באמצעות הכשרתם כסוכני שיווק. "אני מביא איתי המון ניסיון קהילתי והרבה ידע מוניצפיאלי", הוא אומר, "היישובים שניהלתי כמזכ"ל פרחו ושגשגו, וכתושב כפר סבא אני רואה מה עוד ניתן לעשות ולשפר בעיר. אני מקים בימים אלה רשימה שתהיה מורכבת מכל קשת האוכלוסייה בכפר סבא, אנשים שבאים עם המון מוטיביציה ורצון להשפיע ולשנות".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. כל אחד יכול להיות חקלאי: גינה קהילתית חדשה נפתחת בשכונת הפארק – אמיר עשבי

    […] מאת cobi|פורסם ב- 20 בנובמבר 2017 חברי ועד שכונת הפארק בכפר סבא יזמו הקמת גינה קהילתית בשכונה, ברחוב אז"ר, בשטח שהקצתה להם החודש העירייה. גינה זו תתווסף ל-15 גינות קהילתיות שפועלות ברחבי העיר, בין השאר בשכונה הירוקה, בשכונת הדרים ובשכונת סביוני הכפר. אמיר עשבי, חבר הועד ותושב השכונה מזה 13 השנים האחרונות, ומי שהכריז על התמודדותו על ראשות העיר, אומר כי התושבים בשכונה מאוד רצו לפתוח גינה קהילתית בשכונה. "החלטנו להקים גינה קהילתית כדי לפתח את השטחים הציבוריים בשכונה", אומר חבר ועד השכונה אמיר עשבי, שאף הכריז שיתמודד על ראשות העירייה, "אין בשכונה כמעט אף שטח ציבורי שפתוח לציבור, למעט כמה גינות ציבוריות, כאשר רוב המשאבים הלכו לטובת הפארק, שלא מהווה מקום קהילתי ספיציפי עבור תושבי השכונה אלא לכל תושבי העיר. פנינו לעירייה וביקשנו שיקצו לנו שטח לגינה, וקיבלנו שטח של דונם. כרגע אנחנו בתהליכים של הקמת הגינה ואנחנו מחכים שהעירייה תחבר את השטח למים. ברגע שזה יקרה, נתחיל לשתול בה". לכתבה המלאה באתר צומת השרון לכתבה המלאה […]

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר