פיקוסים שהוזרק להם חומר רעיל, צילום דוברות עיריית כפר סבא
פיקוסים שהוזרק להם חומר רעיל, צילום דוברות עיריית כפר סבא

חקירה של המשטרה הירוקה: מי הרעיל עצי פיקוס ותיקים בשכונת הדרים?

העירייה הגישה תלונה לאחר שהתגלה כי עצי פיקוס ותיקם נקדחו באופן שיטתי והוזרק להם חומר רעיל. העונש למבצע העבירה יכול להיות גם מאסר בפועל

פורסם בתאריך: 25.10.22 08:38

עיריית כפר סבא הגישה תלונה במשטרה הירוקה ובמשרד לאיכות הסביבה, בגין חשש להרעלה מכוונת של עצי פיקוס בעיר. באחד הימים בשבועות האחרונים, אותרו ברחוב הגפן בשכונת הדרים בכפר סבא, שישה עצי פיקוס, שעל פי החשש הורעלו באופן מכוון. מבדיקת העצים על ידי אגף חזות העיר, נמצא כי העצים נקדחו בצורה שיטתית במקומות שונים לאורך הגזע וככל הנראה הוזרק להם חומר רעיל במטרה להמיתם. כתוצאה מהפעולה, מתו שניים מהעצים והצפי הוא שעקב בדיקת פקיד היערות במשרד איכות הסביבה, וכן מתוקף החשש כי יקרסו ויפגעו בתושבים, תיאלץ העירייה לכרות אותם.

במקביל, עירב ראש אגף חזות העיר, אודי להב, את המשטרה הירוקה, המחזיקה בסמכויות חקירה נרחבות במקרים כאלה, כדי שתפתח בחקירה פלילית בניסיון לאתר את האחראיים להרעלת העצים. על פי פקודת היערות, ניתן להשית על מי שימצאו אשמים בפעולה עונשים כבדים – עד כדי מאסר בפועל.

 

יש לציין, כי מקרים דומים התרחשו לאחרונה בערים נוספות, דוגמת תל אביב ורחובות.

ראש העירייה רפי סער אמר: "מדובר בפעולה חמורה, בלתי מוצדקת ופסולה מכל היבט. העצים והצמחייה המקומית מהווים נדבך עירוני חשוב וממלאים תפקיד משמעותי בשמירה על איכות הסביבה והצללה. בכוונת העירייה לפעול בחומרה בנושא ולנקוט על פי הצורך בהליכים פליליים. במקרה הנדון, הועברה חקירת האירוע לטיפול משרד החקלאות ואנו נפעל בהתאם לתוצאות הבדיקה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר