שביל אופניים ושביל הולכי רגל בשכונת עליה, צילום פרטי
שביל אופניים ושביל הולכי רגל בשכונת עליה, צילום פרטי

בעקבות תלונות תושבים: העירייה תוסיף חסימות גם בשבילי הולכי רגל

זאת לאחר שתושבים התלוננו על כך שהחסימות בשבילי אופניים גורמות לנסיעה מסוכנת של רוכבי אופניים בשבילי הולכי רגל

פורסם בתאריך: 8.11.22 07:57

עיריית כפר סבא תציב חסימות גם בכניסה וביציאה של שבילי הולכי רגל. זאת לאחר שתושבים התלוננו על כך שהחסימות בשבילי האופניים, גורמות לנסיעה מסוכנת של רוכבים בשבילי הולכי רגל. "הכוונות של העירייה היו טובות, אבל בפועל יצרו בעיה בטיחותית אחרת", כך אומר תושב כפר סבא, שהתריע על עמודים שנועדו לחסום מרוכבי אופניים להתפרץ לכבישים בשכונת עליה.

התושב מסביר: "לאחרונה הציבה העירייה עמודי חסימה במפגש בין שבילי האופניים עם הכבישים ברחובות גולדשטיין, צייטלין, ברדיצ'ב ויאנוש קורצ'ק בשכונת עליה וזאת על מנת להאט את רוכבי האופניים ולמנוע מהם להתפרץ לכביש וכדי למנוע כניסה של כלי רכב אחרים לשבילי האופניים. מה שקורה בפועל הוא שרוכבי האופניים, כולל אופנועים שנכנסים לשבילים באין מפריע כי אין אכיפה, פשוט חוצים את הערוגות ועוברים בשביל הולכי הרגל כדי להימנע מהמחסומים שגורמים להם לנסוע בסלאלום ובאי נוחות. בכך למעשה הם מסכנים את הולכי הרגל וגם יכולים להתפרץ באופן חופשי לכביש כי החסימות קיימות רק בשבילי האופניים ולא בשבילי הולכי הרגל. המצב הזה מסכן גם את רוכבי האופניים בגלל חול ואבנים, ובמיוחד את הולכי הרגל. אז אולי מנעו את ההתפרצות של רוכבי האופניים מהשבילים שלהם אבל לא מנעו זאת משבילי הולכי הרגל וזאת כאמור בנוסף לסיכון המיותר שנוצר עבור הולכי הרגל".

 

התושב טוען כי בעירייה לא התייחסו לטענותיו: "התקשרו אליי מהעירייה והסבירו לי שאין אפשרות לחסום את שביל הולכי הרגל בגלל חוק הנגישות שמחייב להשאיר מעבר פתוח של 1.3 מ'. הסברתי לו שזה בכלל לא מה שביקשתי. ביקשתי להסיר את עמודי החסימה החדשים או חלקם כי הפועל היוצא שלהם הוא סיכון כלל הולכי הרגל וגם הריסת הגינון. לדבריו החסימה נועדה למנוע התפרצות רוכבי אופניים. אגב, לא בכל שבילי האופניים יש חסימה כזו".

אולם כאמור, השבוע הודיעה העירייה כי תציב חסימות גם בשבילי הולכי הרגל. מהעירייה נמסר: "עיריית כפר סבא מעניקה חשיבות רבה לבטיחות רוכבות ורוכבי האופניים בעיר ולכל תושביה וקשובה לרחשי הציבור. מעקות הבטיחות שהוצבו במקום הוצבו לבקשת ועד שכונת עלייה, עקב תאונות חוזרות ונשנות ובמטרה לשמור על חיי רוכבי האופניים במקום, שחלקם נפגעו טרם הצבת מעקות הבטיחות בעקבות התפרצותם לכביש. שביל הולכי הרגל נועד עבור הולכי רגל ולא עבור רוכבי אופניים. לצד זאת, הנושא יועלה לדיון ובחינה נוספים, כאשר בשלב ראשון הוחלט להוסיף מעקות בטיחות גם בשביל הולכי הרגל, אשר יעילותם תיבחן מיד לאחר הצבתם. עיריית כפר סבא תמשיך לפעול בכל דרך על מנת לשמור על ביטחון ובטיחות כלל תושביה ומשתמשי שבילי האופניים ושבילי הולכי הרגל".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר