סיירת תושבים, שכונת הראשונים, צילום סיירת התושבים שכונת הראשונים
סיירת תושבים, שכונת הראשונים, צילום סיירת התושבים שכונת הראשונים

נמשכת מכת גניבות הרכב בכפר סבא, סיירת תושבים חדשה הוקמה באחת השכונות

"כל לילה אתה לא יודע אם הרכב שלך יהיה בבוקר בחניה", אומר תושב המתגורר במרכז העיר. גיל בנדיבה, ממקימי הסיירת בשכונת הראשונים: "בהחלט כבר מנענו גניבות רכבים"

פורסם בתאריך: 15.11.22 08:28

מכת גניבות כלי הרכב בכפר סבא נמשכת: עוד ועוד תושבים, מכל חלקי העיר, חווים לאחרונה את החוויה הלא נעימה של גניבת רכב. מתברר שיש כאלו שחוו זאת יותר מפעם אחת תוך זמן קצר. אחד מהם הוא תושב העיר, המתגורר ברחוב רוטשילד, שרכבו נגנב מחניה ציבורית ולאחר כחודש בדיוק שוב בוצע ניסיון לגניבת אותו רכב, אך הפעם ללא הצלחה.

התושב סיפר השבוע ל"צומת השרון": "את הרכב השני שלנו החניתי בתחילת אוקטובר בחניון כנרת, ממש במרכז העיר. זה היה ביום חמישי ובמוצ"ש קיבלתי טלפון מחברת פוינטר שהרכב נגנב. המוקד המבצעי של פוינטר כיוון את השוטרים שרדפו אחר הרכב ומצאו אותו באזור פתח תקוה לאחר שהגנב נטש את הרכב, ברח רגלית ולא נתפס. באותו לילה ניגשתי לתחנת המשטרה להגיש תלונה ואמרו לי שאצטרך להמתין מספר ימים כי הרכב נלקח למגש החניה של המשטרה בגלילות לצורך בדיקת מז"פ. לאחר מספר ימים קיבלתי את רכבי בחזרה, כאשר החלון אחורי שבור והוא לא מניע כתוצאה מהגניבה ולכן נאלצתי לקחת אותו עם גרר למוסך".

חלף חודש בדיוק והתושב התמודד שוב עם אותה חוויה לא נעימה, רק שהפעם נסיון הגניבה הסתיים בחוסר הצלחה מצד הגנבים. "החניתי את הרכב בחניון אחר, קרוב למקום הקודם. בלילה שלאחר הבחירות לכנסת, בין שלישי לרביעי, פוינטר הודיעו למשטרה שמישהו מתעסק עם הרכב. השוטרים הוקפצו למקום, הגנבים ראו את הניידת וברחו. גם במקרה הזה, המשטרה גררה את הרכב לשם בדיקת מז"פ וקיבלתי אותו שוב לאחר מספר ימים".

התושב מבטא את תסכולם של תושבים רבים: "זאת תחושה נוראית של חוסר בטחון אישי עבור התושבים, שכל לילה אתה לא יודע אם הרכב שלך יהיה בבוקר בחניה או לא. יש מכת גניבות לא רק בשכונות העיר אלא גם במרכז העיר. שמעתי על עוד מקרים של גניבה באזור שלנו. התפקיד של המשטרה הוא למנוע את הגניבות ואם צריך אז שיתגברו את הסיורים".

מתברר שיש תושבים בכפר סבא שהחליטו לקחת יוזמה ולנסות ולמנוע בעצמם את גניבות הרכבים. בשכונת "הראשונים" הוקמה לפני כחודש וחצי סיירת של תושבים וזאת לאחר עליה במספר גניבות הרכבים.גיל בנדיבה, שהקים את סיירת שכונת הראשונים, ביחד עם יניב פריוב, סיפר ל"צומת השרון": "בתקופה האחרונה הייתה עליה במספר גניבות כלי רכב באזור ולכן החלטנו להקים סיירת מקומית שלנו לשם אבטחת השכונה. רק במוצאי שבת האחרונה נגנבו מהרחובות תל חי ורופין, מהסביבה שלנו, ארבעה רכבים. צריך לזכור שהמשטרה לא יכולה לתת מענה בכל מקום בכל רגע נתון ולכן החלטנו להרים את הכפפה".

 

 

בנדיבה מספר על הקמת הסיירת: "הסיירת הוקמה בשיתוף פעולה מלא עם אגף הביטחון של העירייה ונרשמו כבר קרוב ל- 80 תושבים שמוכנים לעזור בפעילות. קיימנו כבר 3 מפגשים וקיבלנו ציוד מהעירייה – אפודים זוהרים, פנסים, חולצות, צ'קלקות. המטרה שלנו היא שכל לילה יהיה זוג אחר שיסייר בשכונה כמה שעות, כדי לתת עוד עיניים ולהגביר את ביטחון התושבים. המטרה שלנו היא לא לתפוס את גנבי הרכב אלא להזעיק ברגע האמת את המשטרה והביטחון של העירייה".

יצא לכם כבר להיתקל בגנבי רכב חשודים?
"היו כמה מקרים שדיווחנו עליהם וכוחות המשטרה ואגף הביטחון הגיעו במהירות ותפסו חשודים, כך שבהחלט כבר מנענו גניבות רכבים".

ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל מבצעת אכיפה חסרת פשרות נגד מחוללי פשיעה בתחום הרכוש בעיר, תוך הפעלת אמצעים טכנולוגים מתקדמים ויחידות מיוחדות הפועלות במספר מעגלי אבטחה – מקו התפר עד פנים הערים, במטרה לשמור על שלום הציבור ובטחונו. נדגיש כי שוטרי תחנת כפר סבא מבצעים כל העת אכיפה מוגברת בנושא בשיתוף לוחמי יס"מ ומג"ב, בהתאם לאסטרטגיה ההתקפית של מחוז מרכז, המתמקדת בכנופיות רכוש עפ"י מודיעין איכותי וניתוח נתוני הפשיעה, תוך פריסה רחבה של כוחות גלויים וסמויים, שהניבה מתחילת השנה מעצרים רבים, לצד תביעה משטרתית מחמירה לשם מיצוי מלוא חומרת הדין עם מבצעי העבירה. עוד נציין, כי רק בשבוע האחרון נעצרו בלילה אחד בגזרת התחנה עשרה חשודים בחשד למספר ניסיונות גניבת כלי רכב. הדבר מהווה הוכחה נוספת למאבק העיקש של שוטרי התחנה בעבירה מסוג זה".

מעיריית כפר סבא נמסר: "מניעת עבירות רכוש נמצאת תחת אחריות משטרת ישראל. עם זאת, עיריית כפר סבא מעניקה חשיבות רבה לנושא ופועלת, באמצעות אגף הביטחון, השיטור והסיור העירוניים, על מנת לסייע למשטרה למנוע גניבות רכבים ועבירות רכוש בכלל. במסגרת זו, פועלת העירייה במספר מישורים למיגור התופעה, בין היתר בהצבת מצלמות ייחודיות ברחבי העיר ובכניסות אליה תוך פריסה רחבה, קיום מבצעים משותפים עם משטרת ישראל, הרחבת יחידות המתנדבים ברחבי העיר, הקמת יחידת האופנועים ועוד. מדי בלילה פועלים צוותי סיור בעיר, כדי למנוע עבירות פע"ר, ועבירות גניבות רכב בפרט. הודות לערנות הסיור והשיטור העירוניים, לצד פעילות משותפת עם סיירות תושבים, נמנעו בעת האחרונה מספר גניבות רכבים ונעצרו עברייני רכוש ואף נרשמה ירידה בהתפרצויות לדירות בעיר. חשוב להדגיש, כי העלייה בתופעה היא כלל ארצית וראש העיר פנה מספר פעמים למשרד הביטחון על מנת להסדיר את נושא הפרצות בקו התפר על מנת למגר את התופעה. כמו כן, העירייה נמצאת בקשר רציף ושוטף עם המשטרה על מנת למגר את תופעת עבירות הרכוש. עיריית כפר סבא תמשיך לפעול ולהיאבק בעבירות גניבת הרכבים לצד משטרת ישראל".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מי זה החשודים והגנבים שנתפסים אין להם מאפיין ברור?!

    וכרגעל מפחדים לכתוב שזה ערבים…

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר