גניבת רכב, אילוסטרציה צילום Maridav depositphotos.com

מוקד ביטחון 7\24, יותר שיטור עירוני: האם תהיה תכנית עירונית למאבק בפשיעה בעיר?

בעקבות הצעה לסדר של אסנת ספורטה, דנה מועצת העיר במצב הפשיעה בעיר שמטריד תושבים רבים, ובעיקר במכת גניבות הרכב. ראש העירייה רפי סער אמר: "כפר סבא עיר בטוחה מאוד, אין סיבה לזרוע פאניקה"

פורסם בתאריך: 17.11.22 07:59

כאשר ברקע הולכות ומתגברות התלונות של תושבים מרחבי כפר סבא על מכת גניבות הרכב ועל ערעור תחושת הביטחון, קבעה מועצת העיר בישיבתה האחרונה כי ועדת הביטחון תקיים דיון בנושא עד סוף השנה. כזכור, לאחרונה דיווחנו ב"צומת השרון" על התגברות תופעת גניבות כלי הרכב ברחבי העיר.

הדיון במועצה התקיים בעקבות הצעה לסדר של חברת המועצה אסנת ספורטה, שהציעה לגבש תכנית עירונית ואף ציינה את עיקריה. ספורטה הסבירה כי ההצעה באה על רקע התגברות אירועי הפשיעה הן בתחום ההתפרצויות ועבירות הרכוש והן בתחום הפלילי, כתוצאה ממלחמת הכנופיות שמתרחשת בעיר. "אירועים אלו פוגעים באופן משמעותי בתחושת הביטחון של תושבי העיר, ברכושם ובאיכותי חייהם", אמרה.

ספורטה הציעה לאייש את מוקד הביטחון 24/7 בצוות ייעודי ולהשלים את פריסת המצלמות ברחבי העיר. הצעות נוספות שהעלתה: הקמת נקודות של שיטור קהילתי ברחבי העיר, בשיתוף עם משטרת ישראל, תגבור צוותי השיטור העירוני והקמת סיירות מתנדבים. כל אלו יתרמו, לדבריה, להגברת תחושת המוגנות של התושבים. "יש לציין כי לא מצופה מעיריית כפר סבא להיכנס לנעלי משטרת ישראל וגורמי הביטחון האחרים, אך יש לעירייה מרחב פעולה רחב ופעולות רבות שבסמכותה לעשות", אמרה.

לאחר שהציגה את הצעתה, אמר אורן כהן, סגן ראש העירייה: "אני מברך על העלאת הנושא אבל רק אומר שלצורך העניין יש את ועדת הביטחון ושם צריך להתקיים הדיון בנושא. דני (הרוש, מחזיק תיק הביטחון – ש.י.) אחראי על הנושא והוא נמצא בקשר עם ראש העירייה שמלווה את הנושא בפורומים שונים. ועדת הביטחון מקבלת את הנתונים ותציג תכנית. אשמח אם חברי מועצה נוספים יגיעו לדיון בוועדה". כהן פנה לחבר המועצה יוסי סדבון, לשעבר מפקד מחוז תל אביב במשטרה, והציע לו להצטרף לדיון בוועדה. סדבון הסכים לכך.

 

 

דני הרוש, סגן ראש העירייה ומחזיק תיק הביטחון, אמר לחברת המועצה ספורטה: "את צריכה לגלות קצת אחריות ולא להגיד אמירות שאין להם בסיס במציאות". ספורטה השיבה לו: "כל מה שאני אומרת מגובה בעובדות ואל תטיל ספק באמינות הדברים שאני אומרת". הרוש: "אני מטיל ספק. אל תציגי מצג שווא שאי אפשר ללכת ברחובות שלנו. הילדות והילדים הולכים בבטחה בעיר שלנו".

ראש העירייה, רפי סער, אמר: "קיבלנו סקירה מצומצמת על הפעילות המשטרתית ומי שמכיר יודע שהפעילות המשטרתית מתבצעת ברבדים רבים. נעשית בעיר עבודה טובה מאוד והעיר כפר סבא בטוחה מאוד. יש לנו מערך של סיור ושוטרים ונתגבר בעוד סיירות. יש מצלמות, מתנדבים שעושים עבודה מצוינת. אין סיבה לזרוע פאניקה וחשוב מאוד להיזהר בשיח".

הצעתה של ספורטה לא עלתה להצבעה ובמקומה העלה מנכ"ל העירייה הצעה אחרת שהתקבלה פה אחד. על פי הצעתו, מנהל אגף הביטחון יקיים עבודת מטה לצורך גיבוש עקרונות מנחים להגברת תחושת הביטחון. תוצרי העבודה יוצגו בוועדת הביטחון עם תקצוב ויישום בשנת 2023. כאמור, המנכ"ל הזמין את חברי המועצה להשתתף בדיון בוועדת הביטחון.

ספורטה ביקשה כי ועדת הביטחון תתכנס עד סוף השנה ויוצגו בה גם המלצות אופרטיביות. נקבע כי הוועדה תתכנס עד סוף השנה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר