המפגש בקאנטרי לפני שנתיים
המפגש בקאנטרי לפני שנתיים

המסורת נשברת: השנה לא יתקיים מפגש חילוני בקאנטרי ביום כיפור

הרבה החילונית גלית אורן טוענת שבעירייה מיסמסו פניות שלה, עד שנאלצה לבטל את האירוע. העירייה: "היא קיבלה מענה מהיר ככל האפשר"

פורסם בתאריך: 26.9.17 09:56

מפגש חילוני שהתקיים בשנתיים האחרונות בקאנטרי בכפר סבא בערב יום כיפור ובצאת יום כיפור, לא יתקיים השנה. הרבה החילונית וחברת המועצה הדתית בכפר סבא, גלית אורן, שאירגנה בשנים הקודמות את המפגשים, טוענת כי תשובה מאוחרת של העירייה לפנייה שלה מנעה את קיום המפגש השנה. בעירייה אומרים כי הרבה פנתה לעירייה בסוף חודש אוגוסט ו"קיבלה מענה מהיר ככל האפשר".

את המפגש, שהפך למעין מסורת בכפר סבא, יזמה לראשונה אורן לפני שנתיים, יחד עם יו"ר סיעת מרצ, עילאי הרסגור הנדין, כשזה עוד היה סגן ראש העיר. המפגשים נערכו בקאנטרי קלאב בכפר סבא בחסות העירייה, שסיפקה את המקום למפגש. המפגשים נערכו בערב יום כיפור ובנעילת יום כיפור, והיו מיועדים לציבור החילוני, כאשר במפגש השתתפו נגנים ומוזיקאים, והוקראו בו טקסטים העוסקים בחשבון נפש וביחסים בין אדם לחברו.

גלית אורן

גלית אורן

אורן אומרת שפנתה לעירייה בראשית חודש אוגוסט, כדי לקיים את המפגש השנה אך זו חזרה אליה לטענתה מאוחר מדי, רק לפני כשבועיים, מה שלדבריה לא הותיר מספיק זמן על מנת לארגן את האירוע. "פניתי למי שטיפל בזה עד עכשיו מטעם העירייה בתחילת חודש אוגוסט", מספרת אורן, "הוא עבר תפקיד ולכן העביר אותי למי שכעת מטפלת בנושאים האלו מטעם העירייה. היא אמרה שהיא בודקת את הנושא הזה ושתחזור אלי, מה שלא עשתה למרות שפניתי אליה גם בכתב. הפנייה שלי התגלגלה במשך יותר מחודש והנושא לא קודם. רק לפני כשבועיים חזר אלי עוזר ראש העירייה ושאל כיצד הוא יכול לעזור. גם כשהוא חזר אלי, זאת היתה פנייה ראשונית כדי לראות אם יש ביכולת העירייה לעזור, על אף שהסברתי מה אני צריכה מהעירייה עוד קודם לכן. צריך להבין שאת הכל אני עושה בהתנדבות. אני מרימה את כל הדבר הזה לבד ואין לי שותפים. אני צריכה למצוא מוזיקאים ולא יכולה תוך כדי העבודה שלי ובתוך שבועיים להספיק להתארגן לאירוע כל כך גדול. מה גם שבאמצע יש את ראש השנה. כדי שהאירוע הזה יהיה משמעותי ומכובד צריך להשקיע הרבה עבודה, כדי לתת מענה רוחני וערכי לציבור החילוני ביום הזה".

מה היה בשנים קודמות?

"כל המפגשים שהיו עד עכשיו תוקתקו. המפגש הראשון שנערך נעשה באופן נהדר בחסות העירייה, וגם בשנה שעברה כשפניתי על מנת לקיים את האירוע קיבלתי מענה מיידי. השנה זה לא קרה. אני מצפה שהעירייה תראה במפגש הזה חלק ברור מכל אירועי יום כיפור בעיר. כמו שמקצים מקום ומשאבים לתפילות של הזרמים האחרים בעיר, כך יקצו גם מקום ומשאבים למפגשי יום כיפור חילוניים. העירייה לא עושה לי טובה, היא צריכה לתת מענה ערכי לציבור החילוני, שהוא הרוב בעיר, ביום כיפור".

מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה: "כחלק מהתפיסה העירונית לקירוב לבבות מקיימת עיריית כפר סבא תפילות לדתיים וחילוניים לכבוד יום כיפור. הרבה החילונית פנתה אלינו בסוף חודש אוגוסט וקיבלה מענה מהיר ככל האפשר. אנו מצרים על בחירתה שלא לקיים את האירוע בסופו של דבר ומאחלים לכל תושבינו גמר חתימה טובה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר