שלטים חדשים בכפר סבא, הדמיה דוברות העירייה
שלטים חדשים בכפר סבא, הדמיה דוברות העירייה

האם תצומצם הפעלת הסירנות בכפר סבא בשעות הלילה?

בעקבות תלונות תושבים תציב העירייה שלטים המבקשים שלא להפעיל את הסירנות בשעות בהן אין בכך צורך. מד"א: "פועלים על מנת למזער את ההפרעה ככל שניתן ובהתאם לדחיפות האירוע הרפואי המתרחש"

פורסם בתאריך: 6.12.22 08:40

עיריית כפר סבא מקדמת בימים אלה הצבת שלטים, המבקשים מכוחות ההצלה והחירום להימנע מהפעלת סירנות שלא לצורך במרחב העירוני, בין היתר ברחובות טשרניחובסקי, ויצמן ובן יהודה, המשמשים כעורקי תנועה מרכזיים. בעיריית כפר סבא גורסים כי הדבר נעשה בעקבות תלונות של תושבי כפר סבא על אמבולנסים ורכבי חירום שמפעילים צופרים שלא לצורך. על השלטים נכתב: "נהגי חירום והצלה שימו לב. הנכם נכנסים לאזור מגורים. אנא הימנעו מהפעלת הסירנות ככל שניתן".

בעירייה מציינים כי ההחלטה על הצבת השלטים אושרה בישיבת ועדת התנועה העירונית, וזאת לאחר פניות של ראש העירייה להנהלות שירותי החירום להימנע מהפעלת סירנות שלא לצורך, כאשר הכבישים פנויים, כמו למשל בשבתות בבוקר ובלילות, אך אלה לא נענו. במקביל, מקיימת העירייה עבודת מטה ובדיקה משפטית, במטרה לבחון מתן קנסות לרכבים המפריעים את מנוחת התושבים.

במכתב שנשלח למנכ"ל מד"א, נציב כבאות והצלה, נשיא ומייסד איחוד ההצלה ושירותים רפואיים נוספים המפעילים רכבי הצלה, צוין שתושבי העיר סובלים מהפעלת הסירנות של רכבי ההצלה, כאשר במיוחד בימים אלו של מתיחות ביטחונית, גורמים צלילי הסירנות לבהלה מיותרת. יש להדגיש, כי הבקשה להפחתה בשימוש, במיוחד בשעות הלילה, תיעשה כמובן מבלי לפגוע בעבודת שירותי החירום וניתן יהיה להמשיך ולהפעיל צופרים בעת הצורך.

 

 

ראש עיריית כפר סבא, רפי סער: "אנחנו מצפים שהצבת השלטים המבקשים להימנע מהפעלת הסירנות במרחב העירוני תחזיר לתושבים ותושבות העיר את איכות החיים, זאת כמובן מבלי לפגוע בעבודת שירותי החירום. בכוונתנו להציב שלטים אלו באזורים בעייתיים נוספים, על מנת להבטיח את השקט ולמנוע בהלה שלא לצורך".

ממד"א נמסר בתגובה: "עובדי ומתנדבי מגן דוד אדום מפעילים את אמצעי החירום (אורות אדומים וסירנה), בהתאם לחוק ולתקנות התעבורה ועל פי הצורך. במד"א פועלים על מנת למזער את ההפרעה לתושבים, בעיקר בשכונות המגורים ככל שניתן ובהתאם לדחיפות האירוע הרפואי המתרחש".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "מדובר בשלט בקשה לצמצום צופרים ולא תמרור ולכן אין כאן נגיעה משטרתית".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר