בית הכנסת המרכזי בכפר סבא כיום צילום דוברות העירייה
בית הכנסת המרכזי בכפר סבא כיום צילום דוברות העירייה

"מסמליה של כפר סבא": מתחיל שיפוץ של בית הכנסת המרכזי בעיר

בית הכנסת המרכזי של כפר סבא הממוקם בפינת הרחובות ויצמן - הרצל הוקם לפני כ-90 שנה. שלב א' של השיפוץ ייצא בקרוב לדרך: "צעד ראשון מצעדים נדרשים לשיפוץ המבנה"

פורסם בתאריך: 4.12.22 08:16

משפצים את בית הכנסת המרכזי: כ-90 שנה לאחר שהחלה הקמתו, יוצאת עיריית כפר סבא בשלב א' של שיפוץ ושיקום מבנה בית הכנסת המרכזי הוותיק בפינת הרחובות ויצמן-הרצל, שבנייתו החלה בשנות ה-30 של המאה הקודמת ואשר נחנך ובשנת 1939.

בית הכנסת המרכזי הוקם כמבנה בזיליקה ונכנס לרשימת האתרים לשימור בשנת 2020 במסגרת תוכנית השימור של העירייה, ואשר נידונה לאחרונה בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה, כאשר הוא הוגדר כמבנה בשימור מחמיר.

עם פתיחת אירועי ה-120 לעיר, שנוסדה בשנת 1903, יוצא כאמור בימים אלה לדרך שלב א' של שיפוץ המבנה, באמצעות החברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא. שלב זה כולל שיפוץ חזיתות חיצוני לרבות חיזוק המבנה וביצוע עבודות איטום, צביעה, החלפת שערים ופרגולות ישנות וטיפול במערכת המיזוג ומערכת המרזבים. זאת לאחר סקר מקיף מקדים שנעשה, ואשר במסגרתו בחנו גורמי המקצוע את כל המבנה הוותיק. העלויות לשיפוץ שלב א' נאמדות בסכום של כ-800 אלף שקלים. הצעדים הראשונים עליהם הומלץ שיש לנקוט, במסגרת תנאי השימור הנדרשים, יועלו לדיון בוועדת השימור שתתקיים השבוע.

 

ראש העירייה, רפי סער, אמר: "בית הכנסת המרכזי הוא אחד מסמליה ואתריה המאפיינים של העיר כפר סבא והגיע הזמן לפעול על מנת לשמר את המבנה המרהיב, שמשמש עד היום מאות רבות מתושבי העיר. השיקום החיצוני הנדרש הוא צעד ראשון מצעדים נדרשים לשיפוץ המבנה, אותם אנו פועלים לקדם. עלינו לשמר את העבר ואת ההיסטוריה של העיר – למען דור העתיד שלנו, וכך נמשיך לפעול".

סגן ראש העירייה, עו"ד איתן צנעני, אמר: "בית הכנסת המרכזי, מעבר להיותו סמל דתי ועירוני, מהווה מוקד מרכזי לתפילות בעיר ומתקיימים בו מנייני תפילה רבים מדי יום. אני מכיר את בית הכנסת ומתפלל בו מעת לעת מאז ילדותי והוא קרוב ללבי. החלטנו לבצע בשלב ראשון שיפוץ חיצוני של המבנה במטרה לחזקו ולשמר אותו, על מנת לשמור על חזות נאה ומזמינה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר