מעון בר דרור בכפר סבא, צילום באדיבות הנהלת המעון, מאתר המעון
מעון בר דרור בכפר סבא, צילום באדיבות הנהלת המעון, מאתר המעון

36 חוסים במעון בר דרור לקו יחד בשלשולים. משרד הבריאות פתח בבדיקות אפידמיולוגיות

משרד הבריאות דיווח על כך בסוף השבוע, והחליט לסגור באופן מיידי את מטבח המעון המהווה בית לכמאה חוסים. משרד הרווחה מסר כי ישנם עובדים שסבלו מאותה תופעה למרות שלא אכלו במעון

פורסם בתאריך: 12.12.22 08:25

מקרה חריג במעון "בר דרור" לאנשים עם צרכים מיוחדים בכפר סבא: בסוף השבוע דיווח משרד הבריאות כי 36 מבין 100 החוסים במעון לקו בשלשולים, כאשר שלושה מהם עם חום. מעון בר דרור בכפר סבא מהווה בית לעשרות אנשים עם מגבלות שכלית התפתחותית מזה קרוב לארבעה עשורים והוא כפוף למשרד הרווחה. בהודעת משרד הבריאות נכתב: "בבקרה של לשכת הבריאות המחוזית של משרד הבריאות נמצאו כשלים תברואתיים ולכן הוחלט לסגור את המטבח לבישול והכנת סלטים. ניתנה למוסד אפשרות להגשת ארוחת ערב ובוקר ממוצרי חלב וטונה משימורים ואולם, הוחלט כי ארוחת צהרים תסופק עי גורם חיצוני".

עוד צוין כי צוות של משרד הבריאות עורך בדיקות אפידמיולוגיות לבדיקת מקור ההתפרצות.

 

 

 

 

 

ממשרד הרווחה נמסר בתגובה: "ביום רביעי בערב מספר דיירים במעון החלו לשלשל ובהמשך התפשטו התסמינים בהדרגה לדיירים נוספים במעון. הדבר דווח לרופא המעון שהחל בטיפול. עדכנו את המשפחות ומשרד הרווחה. הזמנו את משרד הבריאות שבדק את מטבח המעון, נשלחו בדיקות למעבדה ונפעל בהתאם לתוצאות שטרם נתקבלו. מאחר וההתפשטות נעשתה בהדרגה ובנוסף ישנם עובדים שלקו בתסמינים למרות שלא אכלו במעון, אנחנו לא יודעים עדיין מה גרם לשלשולים. התחלנו לעבוד עם חברת קייטרינג חיצונית עד שיתקבלו תוצאות. לשמחתנו, יש כבר שיפור במצב הדיירים החולים. המעון עובד לפי הוראות משרד הבריאות ותחת התייעצות עם טכנולוג מזון. מטבח המעון עובד כבר 45 שנה ומעולם לא הייתה לנו הרעלת מזון ואנו מקווים שגם עכשיו לא מדובר בהרעלה, אך כרגע אנו עסוקים בטיפול בדיירים שכאמור מצבם משתפר ומודים למשרד הבריאות ומשרד הרווחה. על עזרתם בהתמודדות עם המצב".

שי אירני, מנהל מעון בר דרור, אמר אתמול (ראשון) בערב: "עדיין אין תוצאות סופיות של בדיקות המעבדה שערך משרד הבריאות. התוצאות שהגיעו עד כה הן תוצאות חלקיות בלבד. כאשר יהיו תוצאות סופיות הן יפורסמו על ידי משרד הבריאות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר