מעלית בה נתפסה ידו של ילד (קניון כפר סבא הירוקה), צילום פרטי
מעלית בה נתפסה ידו של ילד (קניון כפר סבא הירוקה), צילום פרטי

ידו של ילד נתפסה בין דופן המעלית לדלת בקניון כפר סבא הירוקה. למה זה קרה?

אביו של הפעוט: "יש לו צלקת מכוערת וטראומה נפשית". עו"ד מור יהודה, שטיפלה בשני מקרים דומים בעבר, טוענת: "התאונות התרחשו באותו מנגנון". הנהלת הקניון: "המעליות נבדקו מספר פעמים על ידי הגורמים המוסמכים ונמצאו תקינות בכל הבדיקות"

פורסם בתאריך: 18.12.22 08:07

האם המעליות בקניון כפר סבא הירוקה בטוחות לילדים צעירים? זה מה ששואלים כמה גורמים לאור מספר מקרים בשנים האחרונות. לפני כחודש אירע בקניון כפר סבא הירוקה מקרה מלחיץ, כאשר ידו של ילד בגיל קצת פחות מארבע, נשאבה ונתקעה בין דופן המעלית לדלת. בעקבות כך נגרמה לו פציעה קשה והילד הובהל לטיפול בבית החולים.

ליאור, אביו של הפעוט, סיפר על נסיבות המקרה: "הייתי בקניון עם שני ילדיי, בני שהוא כמעט בן ארבע והבת הקטנה שהיא כמעט בת שנתיים. ירדנו במעלית הזכוכית, שבה, לפי מה ששמענו, אירעו ככל הנראה מקרים דומים בעבר. כאשר באנו לצאת היד שלו נשאבה בין הדלת למשקוף המעלית. נבהלתי נורא והתחלתי לצעוק, כך שאנשים חשבו שמדובר בפיגוע. בעזרת כמה אנשים הצלחנו לחלץ את היד שנתקעה וראיתי שיורד המון דם. הבן שלי צרח מכאבים ופיניתי אותו לבית החולים לבדי. בדרך ראיתי אמבולנס שהסכים לפנות אותו לבית החולים, שם נעשו לו תפרים בהרדמה מלאה. יש לו צלקת מכוערת ביד וגם טראומה נפשית וכעת אנחנו מנסים להמשיך את חיינו עם הצלקות שנותרו".

ליאור העלה פוסט בפייסבוק ובו כתב: "אני חייב להזהיר את כולם מהמעלית קניון. האירוע שקרה לנו, קרה מספר פעמים בעבר. הקניון מתעלם מאיתנו ואפילו לא חושב לשאול לשלומנו. הקניון טוען שמצלמות האבטחה לא עבדו באותן שעות. זו מעלית מסוכנת מאוד ושאני מקווה שיום אחד מישהו לא יאבד את החיים שלו שם. מעבר לכך, התנהגות הקניון הייתה צלקת מספר שתיים עבורי".

מתברר שזהו המקרה הרביעי במספר. שני מקרים אירעו בשנת 2016, מקרה נוסף ביולי 2019. המקרה הראשון אירע בחודש אפריל 2016 כאשר ידו של בן ארבע נתקעה במעלית, הוא נלקח לטיפול בבית בחולים מאיר, נותח ונותר עם פגיעות קשות לצמיתות. הורי הפעוט הגישו תביעה לבית המשפט המחוזי שלאחרונה נסגרה בפשרה. המקרה השני התרחש מספר חודשים לאחר מכן כאשר גם במהלכו נתפסה ידו של פעוט בדלת המעלית והוא נפגע באופן קשה. המקרה השלישי אירע כעבור שלוש שנים, ביולי 2019, אז נתקעה במעלית ידו של פעוט בן שנתיים שגם הוא נפצע, נלקח לטיפול במרכז הרפואי מאיר שם נותח.

עורכת דין מור יהודה, צילום מוטי דביר

עורכת דין מור יהודה, צילום מוטי דביר

מי שמלווה שניים מהמקרים היא עו"ד מור יהודה, ממשרד עורכות הדין "יהודה, חזיז", שסיפרה השבוע על נסיבות המקרים שהגיעו לטיפול משרדה: "התאונות התרחשו באותו מנגנון, כאשר ידי הפעוטות אשר התקרבו לדלת המעלית בשעת הפתיחה, נשאבו לפער שבין משקוף הדלת לבין דלת המעלית ונלכדו".

לטענת עו"ד יהודה, הנהלת הקניון לא טיפלה כראוי במקרים הראשונים ולכן הצטברו מספר מקרים נוספים: "בשלב מסוים, לאחר התאונות של 2016, הודבקו על גבי הדלתות ובסביבת המעליות מדבקות המורות להורים להרחיק את הילדים מדלתות המעלית. הנהלת הקניון ידעה על התאונות ולמעט הדבקת מדבקות לא פעלה לבדיקת הגורם המכאני במעלית שגרם לתאונות. בדיקה יסודית של המעלית וחלקיה הייתה מאתרת את המפגע בקלות ואף מונעת את המקרה הבא".

 

 

בעקבות המקרה האחרון, פנתה שוב עו"ד יהודה להנהלת הקניון וזו השיבה לה: "יצוין כי מיד לאחר התלונה על המקרה הוזמנה חברת המעליות אשר ביצעה בדיקות לכל המעליות אשר נמצאו תקינות לחלוטין. עוד יצוין כי על גבי כל המעליות בקניון קיימות מדבקות המזהירות מפני מגע בדלתות המעלית וחובה על ההורים לנקוט במשנה זהירות ולוודא שילדיהם ובוודאי בגיל 3, נזהרים מדלתות המעליות ולא נוגעים בהן בשעת סגירת הדלתות, וזאת בין בהימצא מדבקות המתריעות על סכנה מסגירת דלתות המעלית ובין בהיעדרן".

עו"ד יהודה ציינה כי לאחרונה נפגשה במקום עם מהנדס מעליות מומחה אשר מצא לטענתה כי רק במעלית אחת מבין השלוש מודבק גומי קשיח אשר סוגר את הרווח שנוצר בין הדלת למשקוף. במעליות בהן אירעו התאונות הגומי אינו מקובע או חסר. עו"ד יהודה אמרה השבוע לצומת השרון: "מדובר באוזלת יד וברשלנות חמורה מצד כל המעורבים בדבר. התאונות התרחשו פעם אחר פעם ודווחו להנהלת הקניון שלא דאגה לאתר את המפגע, לתחזק את דלתות המעלית ולוודא שהגומייה מותקנת ומקובעת כדי למנוע את המקרה הבא. מדובר על עלות זניחה שלא לומר אפסית של התקנת גומייה פשוטה שהייתה בקלות מונעת את התאונות הקשות והפגיעה בפעוטות".

מהנהלת הקניון נמסר בתגובה: "הנהלת הקניון מקפידה קלה כחמורה בנושאי בטיחות והיא נהגה כך גם במקרה זה. המעליות נבדקו מספר פעמים על ידי הגורמים המוסמכים ונמצאו תקינות בכל הבדיקות, טרם קרות האירוע ולאחריו. בנוסף, המשתמשים במעליות נדרשים לנהוג במשנה זהירות כפי שמצוין על גבי המעליות. בפני החברה לא הוצג נזק כלשהו שנגרם לילד. לעניין המקרה משנת 2016 הגיבה הנהלת הקניון שבמעליות נעשו בדיקות תקופתיות בידי הגורמים המוסמכים וכולן נמצאו תקינות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר