צומת בית ברל, צילום פרטי
צומת בית ברל, צילום פרטי

מחכים לכיכר: "מדובר בסיכון בטיחותי, לא אחת היו שם תאונות"

כבר יותר משנה מחכים רבים לכיכר שהובטחה בצומת הכניסה לבית ברל. משרד התחבורה: "לאחר אישור התקציב לשנת 2023-2024 ניתן יהיה להבין האם הפרויקט יתועדף"

פורסם בתאריך: 23.12.22 08:16

"עומסי התנועה בצומת הכניסה למכללת בית ברל ולבתי הספר הסמוכים הם פשוט בלתי נסבלים", כך אומר גיא זיו, תושב צופית, ומבטא בוודאי תחושות של נהגים רבים. מדובר על הפנייה שמאלה בכביש 5503 מכיוון כפר סבא לכיוון מכללת בית ברל ושני בתי הספר הסמוכים – השש שנתי עמי אסף ובית הספר היסודי צופית.

גיא, אשר מביא מדי בוקר את שתי בנותיו לבתי הספר, מתאר כיצד המשימה בפנייה שמאלה לכיוון מתחם בית ברל וביציאה שמאלה מהמתחם הפכה לכמעט בלתי אפשרית בשעות העומס.  "בעבר ניתנה זכות קדימה לפונים שמאלה וליוצאים מבית ברל", הוא מציין, "אבל כל זה השתנה בספטמבר 2021. מאז זכות הקדימה היא לנוסעים ישר מכיוון ניר אליהו לכפר סבא וכך נוצר מצב שהפונים שמאלה לבית ברל ואלו שרוצים לצאת שמאלה מבית ברל לכיוון ניר אליהו, נתקלים בקושי גדול. הדבר נכון בעיקר בשעות העומס בבקרים ובשעות היציאה, בגלל מאות התלמידים, הסטודנטים והעובדים בשלוש מוסדות החינוך האלו. מעבר לעומסי התנועה, מדובר בסיכון בטיחותי ולא אחת היו שם תאונות או מקרים של כמעט תאונות".

מה שאמור להקל מאוד על מצב בעייתי זה הוא הקמת כיכר תנועה שאמורה להיבנות במקום הצומת, אך מתברר שהקמתה מתעכבת. לפני כמעט שנה, בינואר 2021, פרסמה המועצה האזורית דרום השרון באתר האינטרנט שלה כי המועצה התריעה על הסכנה הבטיחותית והפרויקט יוצא לדרך. בהודעה מינואר 2021 נכתב: "אתמול התבשרנו על ידי מנכ"ל נתיבי ישראל – החברה הלאומית לתשתיות תחבורה, ניסים פרץ, כי פרויקט הסדרת מעגל התנועה בבית ברל והסדרת צומת פניה ימינה על כביש 5503 לכיוון צופית תוקצב ויוצא לדרך. בחודשים האחרונים שבנו והתרענו בפני משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל על הסכנות הבטיחותיות למשתמשי הדרך העוברים בצומת, בהם מאות תלמידים וסטודנטים וביקשנו לקדם את מעגל התנועה. הסדרי תנועה ושילוט לשלב הזמני עד סיום התכנון והבניה כבר מוכנים ומחכים לאישור משטרת התנועה. זוהי בשורה חשובה ואנו מצפים כי בשנה הקרובה הכיכר תעמוד במקומה".

שנה חלפה וכיכר עדיין לא נראית באופק. גיא זיו התייחס לכך השבוע: "זה נראה שההבטחות נשארו באוויר. ממה שידוע לי רק התכנון אמור להתחיל בחודשים הקרובים, כך שלא עמדו בהבטחה שתוך שנה מעגל התנועה יעמוד ויפתור את הבעיה למאות נהגים מדי יום. ההרגשה היא שמורחים את ציבור הנהגים".

 

 

 

 

מהמועצה האזורית דרום השרון נמסר בתגובה: "המועצה פנתה בשנים האחרונות למשרד התחבורה בבקשה לקדם את בניית הכיכר בבית ברל לטובת בטיחות משתמשי הדרך. לשמחתנו הפרויקט יצא לדרך וחברת נתיבי ישראל מבצעת את תכנונו שעל פי העדכון האחרון מהם צפוי להסתיים ברבעון הראשון של 2023. נקווה שמשרד התחבורה יתקצב את ביצועו ללא השתהות כדי שהבניה תבוצע בהקדם".

מחברת נתיבי ישראל נמסר בתגובה: "חברת נתיבי ישראל מקדמת את פרויקט הקמת מעגל תנועה בצומת הכניסה לבית ברל. ביצוע הפרויקט יחל ברבעון שני של שנת 2023 בהינתן אישור תקציבי".

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "לאחר אישור התקציב לשנת 2023-2024 ניתן יהיה להבין האם הפרויקט יתועדף במסגרת סל פניות שמאלה. שלב התכנון עתיד להסתיים ברבעון הראשון של שנת 2023. עלות הפרויקט עומדת על כ- 7 מיליון שקלים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר