העבודות ברחוב בן גוריון בכפר סבא צילום פרטי
העבודות ברחוב בן גוריון בכפר סבא צילום פרטי

תלונות על הימשכות העבודות בבן גוריון: "מתארכות הרבה יותר ממה שהובטח, מסכנות ומקשות"

טענות לתכנון לקוי וסכנות בטיחותיות: "אנחנו בעד עבודות פיתוח, אבל הן צריכות להיעשות בצורה בטיחותית ומאפשרת חיים, ובלוח זמנים שהעירייה תעמוד בו", אומרים בוועד הפעולה של התושבים. החברה הכלכלית: "ההליך מתארך מעט, אך משתלם"

פורסם בתאריך: 28.12.22 08:17

תושבים המתגוררים ברחוב בן גוריון בכפר סבא וברחובות הסמוכים לו, מתלוננים על כך שעבודות הפיתוח ברחוב מתמשכות זמן רב ביחס למה שנאמר בהצהרות העירייה בתחילת העבודות. באמצע חודש מרץ השנה הודיעה עיריית כפר סבא כי העירייה באמצעות תאגיד פלגי השרון, מפעל המים והחברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא, יוצאת לדרך עם פרויקט פיתוח, שדרוג וחידוש רחוב בן גוריון, בקטע שבין הרחובות סוקולוב ותל חי, לרווחת תושבות ותושבי האזור והעיר כולה.

בהודעה צוין כי העבודות שהחלו ב-20 במרץ יכללו פיתוח ושדרוג תשתיות מים וביוב, פיתוח מדרכות, תאורה, כבישים וגינון בשני שלבים: שלב א' – עבודות תשתית מים וביוב, בקטע שבין רחוב סוקולוב לרחוב תל חי בין החודשים מרץ -יולי, ואילו שלב ב' – פיתוח מדרכות, תאורה, גינון ואספלט בין החודשים יולי לנובמבר.

כעת, בסוף חודש דצמבר העבודות מתבצעות עדיין במקטע שבין הרחובות סוקולוב ועד טרומפלדור, שזה פחות ממחצית המקטע המקורי, סוקולוב עד תל חי. לטענת התושבים, מעבר להתארכות משמעותית במועד הביצוע, יש גם כשלים בטיחותיים, בעיקר במספר מעברי חציה והם חשים כי העירייה אינה מתייחסת לכך בצורה הנדרשת.

לאחרונה הוקם ועד פעולה לשיפור רחוב בן גוריון ושכונת הפועלים. בהודעה שהוציא הוועד נכתב: "בחודשים האחרונים תושבי שכונות הפועלים – "מרכז העיר" חווים עבודות תשתיות כבדות שמתארכות, מסכנות ומקשות מאוד על היום יום וכן על העתיד בשכונה. מה שהחל ברחוב אהרונוביץ', אימבר, ארלוזורוב, אוסטשינסקי ועיקרו בעורק הראשי של השכונה – בן גוריון לכל אורכו, לא מסתיים במועד המתוכנן – נובמבר 2022, ולא נראה שצפוי להסתיים בזמן הקרוב מאחר ונותר עוד את כל מקטע טרומפלדור עד תל חי".

העבודות ברחוב בן גוריון בכפר סבא, צילום פרטי

העבודות ברחוב בן גוריון בכפר סבא, צילום פרטי

נציגי ועד הפעולה טוענים עוד: "העבודות שתוכננו ללא מעורבות התושבים סובלות מלוחות זמנים לא מוגדרים, כשלי תכנון, מצוקת חניה ובעיקר המון סיכונים בטיחותיים לתושבים, הן ברכב והן ברגל. בשבועות האחרונים התארגנו קבוצת תושבים להקים ועד פעולה על מנת לתקן את המצב הקיים, לפני שהדחפורים יעזבו את האזור ואנחנו ניתקע עם כשלי התכנון של העירייה והמון סכנות. שיהיה ברור, כולנו בעד ההתחדשות ושיפור התשתיות ונראות הרחובות, אך אלו צריכים להיעשות בשיתוף התושבים ובצורה שעונה על צרכיהם, בתכנון ובעבודות עצמן".

ירון שרביט פז, מראשי ועד הפעולה, אמר השבוע לצומת השרון: "שלא יובן לא נכון. אנחנו בעד עבודות פיתוח, אבל הן צריכות להיעשות בצורה בטיחותית ומאפשרת חיים. שיהיה לזה לוח זמנים שהעירייה תעמוד בו. אנחנו בעד פיתוח הרחובות אבל לא באופן ובצורה שזה נעשה. נוצרו המון סיכונים בטיחותיים בעיקר במספר מעברי חציה שבהם אין להולכי הרגל כמעט מקום לעמוד. כל נושא תחילת העבודות לא נעשה בשיתוף עם הציבור שחלקו כעס על עבודות בלילות ולכן הן נעצרו. יש לנו גם טענה על הקטנת מספר החניות והצבת ערוגות לעצים בין חניות בצורה לא מחושבת שמבזבזת חניות. הרחבת המדרכות לטובת הולכי הרגל היא דבר מבורך, אבל כל עוד לא נעשות תשתיות לערוגות שיחסמו חנייה לא חוקית או פתרון אחר – הדבר מאפשר לרכבים לחנות ולסכן הולכי רגל עוד יותר. אנחנו רוצים ודורשים שיעדכנו אותנו יותר על הנעשה. לא יתכן גם שהעירייה הצהירה שהעבודות יסתיימו עד נובמבר ואנחנו עכשיו בסוף דצמבר ועדיין לא בוצע מחצית מהקטע הכולל במקור, בין רחוב סוקולוב לרחוב תל חי".

שרביט פז הוסיף: "אנו למודי ניסיון מהדוגמא של העבודות ברחוב ששת הימים הסמוך ונתיב האופניים בסוקולוב שנעשו ללא שיתוף הציבור ובתכנון לוקה בחסר, כך שחזרו שוב ושוב על אותם מקטעים לטובת תיקונים תיכנוניים וביצועיים".

 

 

 

לעזרת התושבים התגייסה חברת המועצה הדר לביא, שהיא גם תושבת השכונה, שאמרה: "מזה כשנה עובדת עיריית כפר סבא על מקטע של כמה מאות מטרים במה שנראה כעוד פרויקט תשתית שלא מנוהל כהלכה. בדיוק כמו ברחוב ויצמן, תושבי כפר סבא שבויים של הנהלה כושלת שלא עושה את תפקידה המינימלי לוודא שפרויקטי תשתית מתבצעים מהר והיטב. עירייה מתפקדת צריכה לוודא שאיכות החיים של התושבים נפגעת במינימום ולא במקסימום כמו במקרה הזה".

מהחברה הכלכלית המנהלת את הפרויקט נמסר: "העיר כפר סבא עוברת בשנים האחרונות עבודות שדרוג תשתיות וכבישים שהוזנחו במשך שנים רבות. כל העבודות נעשות בליווי מומחי התחבורה והתשתיות המובילים בארץ. החברה הכלכלית לפיתוח כ"ס נכנסה בחודש ספטמבר 2022 לביצוע עבודות פיתוח ושדרוג ציר בן גוריון בעיר, כחלק מפרויקט משותף לכלל התאגידים העירוניים אשר החל במרץ 2022 הכולל החלפת קווי ניקוז, מים וביוב לקווים חדשים. המטרה הכללית הינה ביצוע עבודות באופן רציף תוך העברת מקל השליחים מתאגיד לתאגיד, הגם שלעיתים ההליך מתארך מעט, אך משתלם בטווח הארוך. בימים אלה ממש אנו ממשיכים במשנה מרץ בביצוע עבודות תשתית, מדרכות, הסדרת צמתים, קרצוף, ריבוד ותאורה כאשר הצפי לסיום העבודות בפרויקט הוא 28/2/23. הצוותים הפועלים בשטח על בסיס יומיומי, עושים כל שלאל ידם על מנת לעמוד בלו"ז הצפוי לסיום ולצמצם עד למינימום את הפערים הנגרמים מהפסקות עבודה הנגרמות בשל תנאי מזג האוויר שכמובן אינם בשליטתנו.

לגבי נושא מעברי החציה:

1. מעבר החציה בן גוריון – ירושלים: הצומת כוללת מדרכות רחבות מאד (גם לאחר שצומצם הכביש לנתיב אחד). 2. מעבר חציה בן גוריון – התחיה: מעבר החציה החוצה את רחוב התחיה רחב ונוח מאד. בסמוך נמצא מעבר החציה החוצה את בן גוריון מצפון לדרום, שאכן צומצם לטובת חניות וזאת לאחר פגישת תושבים ברחוב עם ראש העיר ובקשה לטפל במצוקת החניה, ולכן נותר מעבר צר יחסית אל מעבר החציה. 3. מעבר חציה בן גוריון – אנה פרנק: עד כה הושלם רק צד אחד של המדרכה, ובימים אלה מבוצעת המדרכה גם בצד השני ( המזרחי) ובסיום יהיה מעבר נוח עם מדרכות רחבות בשני צידי הרחוב. גם בצומת זו החציה של רחוב בן גוריון מצפון לדרום צומצמה לטובת חניות נוספות לאורך הרחוב בהתאם לבקשת התושבים.

צומת הרחובות בן גוריון – ירושלים – אוסטושינסקי, אכן שונתה בהתאם לתוכניות והנחיות בטיחות בתנועה מטעם משרד התחבורה, שינוי שהניב עבור התושבים רווח כפול: 1. תוספת של חניות אנכיות לאורך המדרכה בנתיב שצומצם והקלה משמעותית על מצוקת החניה. 2. ביטול צוואר הבקבוק שנגרם כתוצאה ממעבר של שני נתיבים לנתיב אחד חד סיטרי ומניעת הסיכון שבשילוב בין נתיבים.

אנו ערים לצורכי הציבור ולחוסר הנוחות העלול להיגרם בזמן ביצוע פרויקט מורכב שכזה ומתנצלים בפני התושבים. אנו סמוכים ובטוחים כי בסיום הפרויקט יהנו התושבים מתשתיות חדשות ומשודרגות. נמשיך לעשות ככל שביכולתנו על מנת להעניק אוזן קשבת לתושבים ונציגיהם ולצמצם את התקלות והקשיים עד למינימום האפשרי. נשמח לשתף פעולה עם התושבים ככל שיבקשו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר