פינוי גופה על ידי מתנדבי זק"א, צילום דוברות זק"א
פינוי גופה על ידי מתנדבי זק"א, צילום דוברות זק"א

שנה קשה: נחשף מספר הגופות של אנשים עריריים שנמצאו במצב של ריקבון ימים רבים לאחר שמתו

בכפר סבא נמצאו שלוש גופות במצב דומה במהלך 2022. לצד פרסום הנתונים הקשים, אומר דובר זק"א, מוטי בוקצ'ין: כל אחד ואחת שיש להם שכן או שכנה שחיים בבדידות, בבקשה שימרו איתם על קשר לפחות פעם ביום וביחד נציל חיים"

פורסם בתאריך: 8.1.23 08:12

אם אתם גרים ליד קשיש ערירי ושמתם לב שעברו כמה ימים ולא ראיתם אותו, אולי כדאי לנסות לדפוק לו על הדלת ולבדוק אם הוא בסדר ואם הוא עוד חי. כדאי לעשות זאת לאור העובדה שבסוף השנה פרסמה דוברות זק"א נתון מצמרר על כך שבשנת 2022 נמצאו ללא רוח חיים 163 אנשים עריריים וגלמודים שמתו בגפם, אף אחד לא ידע על כך במשך ימים ארוכים, וגופותיהם נמצאו נמצאו במצב ריקבון לאחר ימים או שבועות.

הגופות אותרו במרבית המקרים רק בעקבות ריח חריף שפשט מהדירה לבניין או לרחוב ועליו דיווחו השכנים. חלק נוסף נמצאו בעקבות בני משפחה או חברים שנזכרו רק לאחר ימים או שבועות לבדוק בשלומם. הנתון הקשה, אינו שונה בהרבה משנת 2021 שבה נמצאו 171 קשישים ועריריים מוטלים בביתם במצב ריקבון. גם מעבר לים טיפלו מתנדבי זק"א בשתי גופות של ישראלים שנמצאו בביתם במצב ריקבון. רק בחנוכה הובאו לקבורה בפראג זוג ישראלים שנמצאו לפני כחודשיים בביתם במצב ריקבון.

מתנדבי זק״א שמגיעים לאותם דירות לטפל במקרי המוות מתארים מראות קשים, ריח נוראי, ואת התחושה הקשה למצוא בן אנוש במצב הכי שפל שיש. הערים שבהן נמצא המספר הרב ביותר של גופות הן חיפה, ירושלים ותל אביב.

ומה המצב בערי האזור? את הרשימה מובילה פתח תקוה שהיא גם העיר הגדולה באזור, עם שישה מקרים (18.5, 22.5, 20.6, 5.7, 20.10 ו-30.11). אחריה כפר סבא עם שלושה מקרים (25.4, 5.7 ו-11.9). בראש העין אירע מקרה אחד (25.9) וכך גם בהרצליה (27.1).

מוטי בוקצין, דובר זק"א, אמר: ״הלב כואב מלראות ולשמוע את הנתונים. מזעזע שזה נהפך להיות חלק מהשגרה שלנו. נמשיך להילחם בכל הכוח למען אותם קשישים וגלמודים כדי להציל את חייהם. נמשיך להוביל קמפיינים והעלאת המודעות אצל השכנים, השינוי מתחיל בידיים שלנו, מהיום, תחילת שנת 2023, כל אחד ואחת שיש להם שכן או שכנה שחיים בבדידות בבקשה שימרו איתם על קשר לפחות פעם ביום וביחד נציל חיים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר