רחוב ויצמן, צילום דוברות עיריית כפר סבא
רחוב ויצמן, צילום דוברות עיריית כפר סבא

איכות חיים, שביעות רצון, תחושת בדידות: דוח מיוחד חושף את מצבם של תושבי כפר סבא

אחרי שלוש שנים במקום הראשון במדד איכות החיים, ירדה כפר סבא למקום הרביעי. בעשרות מדדים מצבה של כפר סבא טוב מהממוצע הארצי. ומה המצב בהכנסות למשק בית?

פורסם בתאריך: 9.1.23 08:57

כבר לא במקום הראשון אבל עדיין בצמרת הגבוהה והמכובדת בין הערים הגדולות בישראל: דו"ח של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה קובע כי כפר סבא נמצאת במקום הרביעי במדד איכות החיים מבין 16 הערים הגדולות בישראל שאוכלוסייתן מונה מעל 100 אלף תושבים. כפר סבא ירדה למקום הרביעי לאחר שבשלוש השנים הקודמות דורגה במקום הראשון והמכובד מאוד, בו מדורגת כיום ראשון לציון לפני רחובות, רמת גן וכפר סבא.

כפר סבא נמצאת בשלישייה המובילה ברמת שביעות הרצון של התושבים מאיכות החיים עם כ-92% אחוז. בנוסף, כפר סבא היא בעלת צפיפות הדיור הנמוכה בישראל. תושבות ותושבי כפר סבא, שתוחלת החיים שלהם היא הגבוהה ביותר בישראל, מרוצים מהפארקים והשטחים הירוקים ונמצאים בפסגת הדירוג במגוון קטגוריות וביניהם: מקום ראשון בשיעור הלמידה בקרב בני הנוער, איכות מי השתייה בעיר היא הטובה ביותר.

על פי הדו"ח, כפר סבא נמצאת גם בשלישייה הראשונה במדד שביעות רצון התושבים מהפארקים והשטחים הירוקים בעיר (75.8 אחוז לעומת הממוצע הארצי שעומד על 61.9 אחוז), תוחלת החיים הגבוהה ביותר (85.1 לעומת 82.8 הממוצע ארצי).

על פי הדו"ח, מתוך 45 המדדים הזמינים עבור כפר סבא, ב-29 מדדים מצבה טוב יותר מהממוצע הארצי, ורק ב-14 מדדים מצבה פחות טוב מהממוצע הארצי. מצבה של כפר סבא היה טוב במיוחד לעומת הממוצע הארצי גם במדדים האלה: ההכנסה החציונית מעבודה של משק בית (24,534 ש"ח לעומת 16,797 ש"ח), אין הרוגים בתאונות דרכים בכפר סבא, אחוז משקי הבית המשלמים עבור דיור 30% או יותר (25.6% לעומת 33.4%), איכות מי השתייה – ללא חריגות בקוליפורמים לעומת ממוצע ארצי של 0.41% בדיקות חריגות, זכאות לתעודת בגרות בקרב בני 26 (70.3% לעומת 52.6%).

 

מצבה של כפר סבא היה פחות טוב מהממוצע הארצי במדדים האלה: שיעור האבטלה הממושכת (43.8% לעומת 30.7%), ציפיות ביחס לעתיד (50.3% לעומת 57.6%), תחושת בדידות (23.2% לעומת 21.0%).

ראש העירייה, רפי סער, אמר בעקבות תוצאות הדו"ח: "כפר סבא היא העיר הטובה ביותר בישראל, אין עוד אחת כזו. בארבע השנים האחרונות פעלנו בכל רחבי העיר לשיפור איכות חיי תושבינו, שמירה על השטחים הירוקים, מתן מענה לכל תושבת ותושב – והתוצאות מדברות בעד עצמן, כשהעיר הנפלאה שלנו ממשיכה להיות ברשימת הערים המובילות בישראל, הרבה בזכות תושביה ומרקמה הקהילתי. נמשיך לפעול מתוך אהבה ושליחות ציבורית למען העיר ותושביה ולהוות מודל לחיקוי לערים בישראל".

מנגד אמרה הדר לביא, חברת המועצה מהאופוזיציה: "כאשר לא פועלים לפי חזון ולא משקיעים בתחבורה, פיתוח עסקי ותכנון אסטרטגי, אין פלא שאנחנו יורדים באיכות החיים. מצער לראות את מה שכבר כולנו הרגשנו, איכות החיים שלנו במגמת ירידה ונשענת בעיקר על יתרונות האוכלוסייה ולא העירייה. לעיר המדהימה שלנו יש פוטנציאל עצום, אני קוראת לראש העירייה לשנות את סדרי העדיפויות, להשקיע בתחבורה, בביטחון האישי, בחינוך ובהקשבה אמיתית לתושבים, ובכך לשפר את איכות החיים בעיר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר