מפגש נציגי ועד שכונת קפלן עם ראש העירייה. צילום התנועה הישראלית
מפגש נציגי ועד שכונת קפלן עם ראש העירייה. צילום התנועה הישראלית

נציגי ועד שכונת קפלן נפגשו עם סער. איזה בעיות הם העלו בפניו?

הפגישה עסקה בחמישה נושאים: ביטחון, תכנון ובנייה, תחבורה, חזות השכונה וחינוך תרבות ודת. בין היתר הם התלוננו על מספר גדול יחסית של פריצות ועל מפגעי רעש שנובעים ממסיבות קריוקי

פורסם בתאריך: 24.1.23 08:39

נציגי ועד שכונת קפלן נפגשו עם ראש העירייה, רפי סער, והעלו בפניו את הבעיות ואת צרכי התושבים בשכונה. הפגישה עסקה בחמישה נושאים: ביטחון, תכנון ובנייה, תחבורה, חזות השכונה וחינוך תרבות ודת.

בין השאר, העלו התושבים בפני ראש העירייה את חוסר הביטחון האישי השורר בשכונה בעקבות מספר גדול של פריצות, וכן בעיות רעש ומסיבות קריוקי המפרות את שלוות התושבים, הצורך במצלמות שישדרו את המתרחש בצמתי השכונה למוקד העירוני, הצורך בסיורים קבועים ודחופים של המשטרה בשכונה ועוד.

בתחום התחבורה, העלו נציגי הוועד שורה של בעיות: הצורך בהסדרת קווי אוטובוס נדרשים, אכיפה ופיקוח על עמידה בזמנים של קווי האוטובוס הקיימים, הצורך בהסעות תלמידים במימון העירייה שישרתו את כל שכונות המזרח, סימון חניות במגרש החניה הצמוד לבית הספר הדמוקרטי ועוד. דרישה נוספת שעלתה היא לגבי נקודת שיטור, נושא שעלה גם בעבר על ידי ועדי השכונות הקודמים וכן נושא חזות השכונה.

שכונת קפלן בכפר סבא, צילום פרטי

שכונת קפלן בכפר סבא, צילום פרטי

בשבוע שעבר התקבל מענה מצד העירייה על חלק מהבעיות שהוצגו. בין השאר, נמסר בתשובת העירייה כי בקריית החינוך במתחם בית הספר הדמוקרטי הוסדר חניון ויצאה הנחייה מטעם אגף החינוך והוא ישמש את צוות המורים ומבקריהם. עוד סוכם כי במסגרת תכנון ופיתוח שנתי, יינתן לוח זמנים לשיפוץ כיכר רות בשכונה והוצע כי חברי הועד ייפגשו עם ראשי האגפים השונים בעירייה.

עו"ד דורון פריאנטה, יו"ר הוועד, אמר: "הוועד רואה בכך רק תחילת דרך ומצפה לפעילות משמעותית, יסודית, נמשכת ורציפה לטיפול בנושאים השונים, יחד עם השקעה מסיבית לשיפור התשתיות, החזות וכל יתר הנושאים שדורשים טיפול".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

ליאת הלפרין מארגון "תנועה ישראלית" המלווה את ועד השכונה אמרה: "העבודה המעמיקה של ועד שכונת קפלן במיפוי הבעיות בשכונה ושיתוף התושבים בתהליך ממחישה עד כמה חיוני שתהיה לכל שכונה נציגות המקדמת את ענייניה מול העיריה. יש לברך על הערוץ הפתוח שיש לוועד מול העירייה".

מעיריית כפר סבא נמסר: "אנו רואים חשיבות גדולה בשיתוף הציבור, שהינו כלי מרכזי על מנת לשמר את הפעילות הנרחבת שנעשית בכל תחומי החיים והשירות המצוין שמעניקה העיר לתושביה. הנהלת העירייה וגורמי המקצוע פועלים באופן רציף מול נציגי תושבים וועדי שכונות, על מנת לתת מענה מיטבי ישיר לכל צורכי התושבים בתהליכים לשיתוף ציבור. יצוין כי בשנים האחרונות הצליחה העירייה לקדם פרויקטים מחוללי שינוי בשכונות יחד עם נציגי תושבים, לשביעות רצון התושבים. זאת תוך גילוי מעורבות ערה מצידם כך, שכניסת צדדים שלישיים לתהליך אינה תורמת לתהליך המובנה שמבצעת העירייה מול ועד השכונות בכלל, וועד שכונת קפלן בפרט".

ציבי אלון, יו"ר מועצת השכונות בכפר סבא, אמר: "אני מתרגש מאוד מהעבודה של ועד קפלן שמשתפים את התושבים בתהליך ומביאים לתוצאות. צריך להמשיך בדרך הזו ולפעול ביחד עם ועדים נוספים בעיר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר