אוסנת ספורטה (צילום אביבית אייזקסון) ורפי סער (צילום אילן ספרא עיריית כפר סבא)

העתירה של ספורטה נגד סער: שני הצדדים טוענים שניצחו. מדוע? הסיפור המלא בכתבה

בעקבות עתירת אסנת ספורטה נגד העירייה ורפי סער, בעניין קיום מפגשי תושבים, הורתה השופטת חנה קיציס, יו"ר ועדת הבחירות האזורית על חידוד ההנחיות. הערב יתקיים מפגש נוסף

פורסם בתאריך: 14.2.23 08:21

נתקלתם פעם במצב ששני הצדדים בהליך משפטי טוענים שהם ניצחו?

כך בדיוק פני הדברים בעקבות עתירה שהגישה חברת המועצה ד"ר אסנת ספורטה לוועדת הבחירות האזורית רמלה – לוד נגד עיריית כפר סבא והעומד בראשה, רפי סער, בעניין קיום מפגשי תושבים המכונים "העירייה מגיעה אליכם".

החל מחודש מרץ 2022 קיימה העירייה 13 מפגשי תושבים אליהם הוזמנו תושבי השכונה הרלוונטית לשמוע על פעולות העירייה ועל התכניות לעתיד, וזאת בנוכחות ראש העירייה ובהשתתפותו הפעילה. לפני כחודש עתרה ספורטה לוועדת הבחירות האזורית רמלה – לוד בדרישה כי זה יוציא צו מניעה לקיום המפגשים במתכונתם הנוכחית.

לטענת ספורטה, במפגשים שנכחה בהם ראש העירייה סטה מהוראות היועץ המשפטי של העירייה, ניהל את המפגשים והיה הדובר המרכזי בהם. לטענתה, סער נשא דברים בפתח המפגש, סקר ארוכות את הישגי העירייה וניהל את שלב השאלות. ספורטה טוענת כי בהתנהלות זו עושה ראש העירייה שימוש אסור בנכסי העירייה ומנצל את מפגשי התושבים לתעמולת בחירות אסורה. ספורטה ביקשה לאסור על ראש העירייה לקיים את מפגשי התושבים במתכונת הנוכחית ולחייבו לפעול על פי הנחיות היועץ המשפטי לעירייה.

מפגש תושבים בכפר סבא, צילום באדיבות העירייה

מפגש תושבים בכפר סבא, צילום באדיבות העירייה

מאידך, ראש העירייה טען כי פעל בכל מפגשי התושבים בהתאם להוראות הדין והנחיות היועץ המשפטי לעירייה וכי נוכחותו במפגשי התושבים רלוונטית ואף נדרשת, כאשר מדובר במפגשים המעבירים לתושבים מידע עירוני הנוגע לפעילות העירייה. סער טען כי לא ניהל את מפגשי התושבים ולא היה הדובר היחידי בהם אלא נשא דברי פתיחה, סקר את הנושאים לדיון והשיב לשאלות על פי הצורך. סער טען כי הסרטונים המצורפים לעתירה נערכו בצורה מגמתית שאינה משקפת את הפגישה במלואה וכי צפייה בסרטונים מעלה שאין לייחס תעמולת בחירות אסורה.

חנה קיציס, שופטת בית המשפט המחוזי מרכז ויו"ר ועדת הבחירות האזורית רמלה-לוד, ציינה בהחלטה: "צפיתי בסרטונים שצורפו לעתירה וממה שנראה בהם (גם אם הם אינם משקפים תמונה מלאה של המפגש) עולה שהמשיב (ראש העירייה – ש.י.) חרג במקצת מהנחיות היועץ המשפטי. אין איסור על השתתפות ראש העירייה במפגשים מעין אלו מכוח תפקידו הייצוגי ומכוח אחריותו הכוללת כראש העיר, ואולם מאחר ומדובר במפגש מקצועי הוא אינו אמור לנהלו, בדיוק כפי שקבע היועץ המשפטי לעירייה. המשיב פתח את המפגש בדברי פתיחה קצרים ובכך אין פסול ואולם בשלב השאלות נראה כי המשיב ניהל את המפגש במקום לתת לגורמים המקצועיים לעשות כן".

בהחלטתה פסקה השופטת: "לאחר שקראתי את טענות הצדדים מצאתי שיש מקום לקבל את העתירה ואף לחדד במעט את הנחיות היועץ המשפטי, שכאמור מקובלות על העותרת. במפגשי התושבים על ראש העירייה להקפיד למלא אחר הנחיות היועץ המשפטי לעירייה. הוא רשאי לפתוח את המפגש בדברי פתיחה קצרים ולאחר מכן עליו לתת לגורמים המקצועיים לנהל את המפגש בעצמם. הם אלו שינהלו את סדר הדוברים והם אלו שישיבו לשאלות המופנות אליהם. המשיב יישב ביחד עם הגורמים המקצועיים ולא יעמוד בקדמת הבמה. רק במקרה שתופנה למשיב שאלה הקשורה לתפקידו כראש העיר הוא רשאי להשיב לשאלה זו. בנסיבות לא מצאתי מקום לחייב בהוצאות".

בהתאם להחלטה, מפגש התושבים הקרוב יתקיים היום (שלישי) עבור תושבי מרכז העיר הצפוני – אזור גולדה בשעה 19:00 בבית ספר גולדה מאיר.

 

 

 

 

 

ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, בירך על החלטת השופטת ותקף את חברת המועצה ספורטה: "מדובר בניצחון לדמוקרטיה. שיתוף ציבור הוא כלי חשוב מאוד בשיח של העירייה מול התושבים. אני מברך על החלטת השופטת קיציס שהחליטה לשמור על ההליך החשוב הזה ובכך שמרה על זכותם הדמוקרטית של התושבים לקחת חלק בקבלת ההחלטות העירוניות, שמשפיעה באופן ישיר על חייהם. אנו מאמינים בשקיפות ובדיאלוג מול התושבים לגבי כל שינוי שנערך בעיר ואנו נמשיך להשתמש בכלי הזה. צר לי שחברות אופוזיציה פועלות מחוסר ניסיונן לעצור כל התפתחות בעיר, וכמו שהן מנסות לעשות זאת בשכונת 'קרית הצעירים' – הן גם מנסות לעשות זאת גם בהליכי שיתוף הציבור. דבר זה גורם בפועל לתכנון קצר רואי שנובע אך ורק מאינטרסים פוליטיים צרים, ובכך הן מנסות לפגוע בכל דבר טוב".

ד"ר ספורטה אמרה בתגובה: "אני מברכת על החלטת השופטת, שמצאה לנכון להגביל את השימוש שעושה ראש העיר במשאבי העירייה לצרכי תעמולת הבחירות שלו. דווקא בימים אלו בהם כולנו מבינים את החשיבות של שמירה על עקרונות הדמוקרטיה ועל כללי מינהל תקין, מן הראוי שבעלי תפקידים בכירים יקפידו על משנה זהירות ויישמו את הנחיות היועצים המשפטיים שלהם".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר