סניף הדואר הסגור ברחוב לוי אשכול בכפר סבא צילום פרטי
סניף הדואר הסגור ברחוב לוי אשכול בכפר סבא צילום פרטי

"קשישים מסכנים את חייהם". שנה וחצי לאלפי תושבים בכפר סבא אין סניף דואר באזור מגוריהם

מאז נסגר הסניף ברחוב לוי אשכול אין לתושבי השכונה שרותי דואר באזור מגוריהם. ציבי אלון: "ישנם קשישים הנאלצים לנסוע בקלנועית לקבל את הקצבאות ומסכנים את חייהם בדרך, ואף היו מעורבים בתאונות"

פורסם בתאריך: 15.2.23 08:19

תושבים מהשכונות המזרחיות של כפר סבא זועמים על היעדר סניף דואר באזור זה. סניף הדואר שפעל בעבר ברחוב לוי אשכול ושירת את תושבי שכונות הדרים, יוספטל ועוד, נסגר לפני כשנה וחצי ואלפי התושבים נותרו ללא מענה קרוב.

ציבי אלון, פעיל חברתי ויו"ר מועצת השכונות בכפר סבא, מסביר: "הסניף ברחוב לוי אשכול, שפעל בסמוך לקולנוע חן המיתולוגי, נסגר בשל אי כדאיות כלכלית ומאז לא נפתח סניף אחר במקומו שישרת את תושבי השכונות המזרחיות של כפר סבא. נמאס לראות את כל הקשישים והקשישות סובלים סבל רב בגלל אי מתן שירותים מינימליים בשכונות המזרחיות המהוות 20% מכלל תושבי כפר סבא. לא יכול להיות ש- 18,000 תושבי מזרח העיר לא יוכלו לקבל את השירות המינימלי של שירות הדואר. מדובר באוכלוסייה שלא מסוגלת להשתמש בשירותים דיגיטליים ואינה יכולה לנוע ברכבים אל מרכז העיר. ישנם קשישים הנאלצים לנסוע בקלנועית שלהם בכדי לקבל את קצבאות ביטוח הלאומי ומסכנים את חייהם בדרך, ואף היו מעורבים כבר בתאונות. מהיום שנסגר סניף הדואר בהדרים חלפה שנה וחצי ועד היום לא טרח משרד הדואר לפתוח סניף במזרח העיר ולשרת את השכונות המזרחיות. אנו דורשים ממנכ"ל הדואר ומראש העירייה לפתוח מיידית סניף דואר במזרח העיר ולא לזלזל בקרוב ל- 20,000 תושבים".

הכעס של תושבי השכונות המזרחיות בא גם על רקע סניפי הדואר הפזורים בשאר חלקי העיר. אלון מסביר ומפנה את האחריות גם לעבר עיריית כפר סבא: "לא ייתכן שיש סניפים בכל האזורים האחרים בכפר סבא ורק בשכונות המזרחיות אין. אנו מצפים מראש עיריית כפר סבא שידאג לנו ויפעל להקמת סניף דואר גם בקרבת ביתנו. יש אמנם מוקדים למסירת דברי דואר אבל בהם לא ניתן לקבל שירותי דואר".

הנושא עלה לאחרונה גם במועצת העיר בעקבות הצעה לסדר שהגישו חברי סיעת כפר סבא מתקדמת (הדר לביא, פינחס כהנא ויעל סער) ובה הציעו כי העירייה תפעל כדי לשכנע את דואר ישראל לפתוח סניפים נוספים בשכונות העיר וכי העירייה תפעל מול דואר ישראל להחזיר את המצב כך שתושבים בני 70 ומעלה יוכלו להגיע לסניף ללא קביעת תור באפליקציה. ההצעה נדחתה ברוב קולות. כהנא אמר השבוע: "עצוב שראש העירייה לא נלחם על זה. משיחות שלי עם הדואר המצב עוד יחמיר ולא נזכה לשירות ראוי".

 

 

 

 

מדואר ישראל נמסר: "בכפר סבא יש היום 11 נקודות שירות של הדואר, מהן 4 סניפים ועוד 7 מרכזי מסירה לחבילות ברחבי העיר. זאת, בנוסף לזמינות שירותים בדיגיטל ובמוקד הטלפוני. הדואר ממשיך להרחיב את שיתופי הפעולה עם עסקים קטנים ברחבי הארץ, ולהנגיש עוד ועוד שירותים עד הבית, ללא צורך להגיע לסניף, כולל עבור משיכת כספי הקצבאות. עם הכרטיס הבנקאי 'דיירקט', ניתן למשוך כספים מהחשבון בבנק הדואר מכל כספומט של כל בנק, לשלם בחנויות ואף לשלם חשבונות או לבצע רכישות במוקדים טלפוניים ובאתרים".

מעיריית כפר סבא נמסר: "סגירת סניפי דואר היא תופעה ארצית הקיימת זה מספר שנים כתוצאה מהליך הפרטת דואר ישראל, המפעילה הבלעדית של סניפים אלה. ראש העירייה והנהלת העירייה פנו מספר פעמים לדואר ישראל ולמשרד התקשורת וביקשו את פתיחתו מחדש של סניף הדואר במזרח העיר, עקב מצוקת תושבות ותושבי העיר הנדרשים לשירותי הדואר. לצערנו, בקשות העירייה לא נענו. עיריית כפר סבא והעומד בראשה ימשיכו לפעול מול כלל הגורמים הרלוונטיים, לרבות שר התקשורת החדש, כדי להביא לפתיחה מחודשת של סניף הדואר שנסגר. במקביל, ראש העירייה, רפי סער, הנחה את מנכ"ל העירייה להתחיל במגעים עם חברות שונות על מנת להפעיל פיילוט להקמת מערך עמדות לוקרים לאיסוף חבילות לרווחת התושבים. מדובר על צעד נוסף אשר נועד לתת לכלל התושבים ובעיקר באזורים בהם קיימת נגישות נמוכה של עמדות ומקומות לאיסוף חבילות ומשלוחים".

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר