יקי וישראלה ברוש עם עדי לוי סקופ וההודעה המאיימת שקיבלו צילומים פרטיים
יקי וישראלה ברוש עם עדי לוי סקופ וההודעה המאיימת שקיבלו צילומים פרטיים

בעלי בית הקפה שנסעו להפגנה וקיבלו הודעה על חרם: "אנשים הרעיפו אהבה, הפדיון היה נפלא"

בעלי בית הקפה ישראלה שהודיעו ביום שני כי המקום סגור מאחר והם נוסעים להפגנה וקיבלו הודעה על חרם עם סמל כך, מספרים על היום שאחרי: "אמרו לנו לא להירתע ושאוהבים אותנו. פשוט עם ישראל במיטבו"

פורסם בתאריך: 22.2.23 08:40

בית קפה קטן בכפר סבא עלה אתמול (שלישי) לכותרות והכל בגלל הודעה מאיימת שהושארה לבעלי העסק, במחאה על כך ש"העזו" לצאת להפגנה הגדולה שהתקיימה בירושלים ביום שני.

מדובר בבית הקפה "ישראלה", בבעלותם של יקי וישראלה ברוש, הנמצא ברחוב טשרניחובסקי 16 בכפר סבא מזה כעשר שנים. כאשר הגיעו השניים לעבודתם אתמול בבוקר חיכתה להם הפתעה לא נעימה בפתח המסעדה – פתק שעליו ציור עם סמלה של תנועת "כך" ולידו הכיתוב: "מי שמפגין בירושלים נגד הממשלה לא קונים אצלו".

פוסט שעלה לפייסבוק הפך לוויראלי וכך הפך בית הקפה לשיחת היום כאשר תושבים רבים ונבחרי ציבור מגיעים לשם כדי לתמוך בבעליו – וביניהם ח"כ מרב מיכאלי, ראש עיריית כפר סבא, רפי סער, חברת המועצה עדי לוי סקופ ועוד.

יקי שיחזר אתמול בערב את מה שאירע: "ביום ראשון בערב שמנו שלט על החלון שביום שני המקום יהיה סגור כי אנחנו נוסעים לירושלים. אפילו לא ציינו שאנחנו נוסעים להפגנה. באנו היום (שלישי) בשעה 6 וחצי בבוקר וראינו מעטפה מתחת לדלת. זה היה נראה מוזר כי מעטפות שמים בדואר ולא מתחת לדלת. לא ידענו מה זה וראינו שכתוב על המעטפה ליקי, כלומר מישהו שמכיר את שמי. כאשר פתחנו את המעטפה ראינו את הצילום של הטלאי הצהוב כביכול ואת השורה שכתבו ש"מי שנוסע להפגנות בירושלים אנחנו מחרימים אותו".

 

יקי ממשיך: "לא ידענו מי עשה את זה. הבנו שזה בן אדם שמכיר אותי כי היה כתוב את שמי. נראה לנו הזוי שמי שנוסע להפגנה צריך להחרים אותו. לא ידעתי מה לעשות כי לא היה כתוב שנרצח אותך או איום כלשהו כי אז הייתי הולך למשטרה. צילמתי והעברתי לבן שלי שיראה מה זה. הוא הראה לחברה עיתונאית שהעלתה פוסט וזה הפך כמו שריפה בשדה קוצים".

יקי מספר על התעניינות שיא במקרה: "אין אמצעי תקשורת שלא פנה אלי. זה עשה הד אדיר והגיעו אלינו עשרות אנשים וטלפונים לא פסקו. זה פשוט מחמם את הלב לראות אנשים שמרעיפים אהבה. הפדיון היה נפלא והיה מישהו שאמר שאנחנו צריכים לכתוב תודה למי שעשה את זה".

מה דעתך על המקרה?

"אני חושב שהשתגענו קצת בחודשים האחרונים עם כל האלמנטים הפוליטיים, זה נגד זה, צעקות והטלת הרפש. ממש ירדנו לזנות וזה ממש מצער אותי".

זה יגרום לכם לפחד ולחשוש מפתיחה של העסק?

"ממש לא. בסך הכל מדובר בנמושה שבא בלילה והשאיר מכתב מתחת לדלת".

יש לך השערה מי זה יכול להיות?

"תאורטית זה יכול להיות מישהו שהיה אצלנו. יש בבניין מצלמות ומחר נקווה לראות מי שם את המכתב. הגיע שוטר ששאל אותי אם אני רוצה להגיש תלונה ואמרתי שלא כי לא איימו עלי אז אין עילה לתלונה. הבטחתי לו שאני אנסה לראות במצלמות של הבניין מי שם את המכתב ואודיע להם".

אלו תגובות קיבלתם?

"רוב התגובות היו חמות ומחממות. אמרו לנו לא להירתע ולא להיכנע ושאוהבים אותנו. פשוט עם ישראל במיטבו".

 

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר