מחאות נגד הרפורמה המשפטית בהרצליה (צילום אורן מירון מטה המאבק הדמוקרטי), רעננה (משמאל, צילום עדן פרנקל) וכפר סבא (מימין למעלה, צילום דרור משען
מחאות נגד הרפורמה המשפטית בהרצליה (צילום אורן מירון מטה המאבק הדמוקרטי), רעננה (משמאל, צילום עדן פרנקל) וכפר סבא (מימין למעלה, צילום דרור משען

"לממשלה אין ברקסים". אלפים הפגינו גם השבוע ברחבת כיכר העיר בכפר סבא

המחאה נגד הרפורמה המשפטית מתרחבת גם בערי השרון. בין הנואמים: יעל גרמן בהרצליה (וידיאו), עמי איילון ברעננה וחילי טרופר בכפר סבא

פורסם בתאריך: 26.2.23 09:29

לא ידוע עדיין כיצד ישפיעו ההפגנות במרכזי הערים על תוצאות המהפכה המשפטית, אבל דבר אחד כבר בטוח: הפגנות גדולות כמו אלו לא נראו עד היום בערי השרון.

גם אמש (מוצ"ש) נמשכו ההפגנות ברחבי הארץ וגם בהרצליה, רעננה וכפר סבא. להפגנה בהרצליה, שהתקיימה מול בניין עיריית הרצליה ואורגנה על ידי מטה המאבק הדמוקרטי בהרצליה, הגיעו כ- 8,000 מפגינים, כאשר לפני פתיחתה תלה מטה המאבק על בניין המשרדים ברחבת "שער העיר" את מגילת העצמאות. ראשונת הנואמים הייתה יעל גרמן, לשעבר ראש עיריית הרצליה, שרת הבריאות, ח"כ מטעם יש עתיד ובתפקידה האחרון שגרירת ישראל בצרפת.

שאר הנואמים בהרצליה היו: עמוס גלעד – ראש המכון למדיניות ואסטרטגיה באוניברסיטת רייכמן, רחל עזריה – ח"כ לשעבר, מנכ"לית דרכנו, מיכל צ'רנובסקי – תושבת אלעד, פעילת חינוך חרדי, חברת השמאל האמוני, דפנה לוסטיג – כותבת ואשת תקשורת, דפנה למדן – תלמידת כיתה י' מהרצליה, חן יצחקי – יזם הייטק, אקטיביסט, ממובילי המחאה בהרצליה.

היכנסו כאן וצפו בנאומה של יעל גרמן

דפנה לוסטיג אמרה: "אנחנו יודעות ויודעים כמה מבהיל ומסוכן מה שקורה עכשיו בישראל. האוטו שבו נוהגת הממשלה הנוכחית דוהר קדימה. ואין לו ברקסים. והוא דורס את כל הערכים שעליהם חינכו אותי. אם מישהו חי בסרט אלו הם ואת הסרט הזה אנחנו נעצור. אנחנו כותבים לו סוף אחר ברגע זה ממש. נמשיך להילחם. בסבלנות, באומץ, בעקשנות. עד שיהיה פה סוף טוב. ואני בטוחה – יהיה".

דפנה למדן, תלמידת התיכון, אמרה: "אני רוצה לנצל את הבמה שקיבלתי כדי לקרוא לצעירים כמוני לקחת חלק במחאה למען הדמוקרטיה הישראלית. אם נמשיך להיות רדומים ומרוכזים בעצמנו ונחשוב שמה שקורה כאן לא נוגע בנו ולא ישפיע עלינו. נמצא את עצמנו מתעוררים למדינה חשוכה".

המארגנים ברעננה דיווחו כי כ-7,000 מפגינים הגיעו, זה השבוע החמישי ברציפות, לרחבת בית "יד לבנים", כאשר הציבור התבקש להגיע למקום כרבע שעה לפני תחילת העצרת כדי לקבל דגלים. את שלטי המחאה רובם הביאו מהבית.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


החידוש השבוע בהפגנה ברעננה היה נוכחות של נציגות צעדת השפחות, נשים הלובשות בגדים כמו בסדרה המטלטלת 'סיפורה של שפחה'. הן צעדו ברחבה ולאחר מכן גם עלו על הבמה. בין הנואמים אפשר לציין את הרבנית הדסה פרומן מתקוע שפתחה את הערב במסר מאחד וסיימה בתפילה לאחדות העם. שאר הדוברים היו: עמי איילון – ראש השב"כ לשעבר, יאיא פינק – מייסד לובי 99 ודמוקרטיוי, ורד רביב שוורץ – הייטקיסטית, נשיאת גסטי. הקהל הרב שהגיע היה גם הפעם מגוון וכלל את בני כל הגילים ובני כל המגזרים. בהתאם לכך, הבשורה מעבר לקריאות "דמוקרטיה", הייתה "עם אחד אנחנו". יש לציין כי בין הנוכחים נצפו גם פוליטיקאים מקומיים, מהם כמה השוקלים להתמודד על ראשות העירייה בבחירות הקרובות.

גם לרחבת כיכר העיר הסמוכה לקניון ערים בכפר סבא הגיעו אמש אלפים כדי להפגין נגד המהפכה המשפטית. הדובר המרכזי היה משה (בוגי) יעלון, לשעבר שר הביטחון והרמטכ"ל, שאמר: "מדינת ישראל המוקפת אויבים לא יכולה להרשות לעצמה להיות דיקטטורה, מדינת ישראל חייבת להיות דמוקרטיה. מדינה יהודית ודמוקרטית בהתאם לחזונם של הרצל, בן גוריון, ז'בוטינסקי, בגין ורבין".

אחריו עלה ח"כ חילי טרופר מהמחנה הממלכתי, שאמר: "הכוחנות, הדורסנות, האטימות שמאפיינת את מהלכי הממשלה קורעת אותנו מבפנים. ביום שני הממשלה דרסה חצי עם. אגב הזכיר את זה בוגי יעלון, מכל הסקרים מדובר בהרבה יותר מחצי עם. יותר ויותר ישראלים שהצביעו לממשלה הנוכחית מרגישים שהיא כבר לא מייצגת אותם, שהיא לא מבטאת את עמדותיהם".

ח"כ עידן רול מיש עתיד אמר: "כל שבת שאתם באים לפה אתם מפחידים אותם. כשאתם באים יותר אתם מלחיצים אותם. אנחנו מרגישים את זה בכנסת. אנחנו רואים את הפאניקה של הממשלה הזאת. כי היא יודעת שהיא הורסת את הכלכלה, הורסת את הדמוקרטיה והכי נורא, קורעת את עם ישראל לשניים".

במהלך ההפגנה התקיים מיצג "תהלוכת השפחות" המתקיים על יד "בונות אלטרנטיבה" ובסיומו נאמה הדס רגולסקי שאמרה: "באתי לכאן היום לפנות אליכם נשים וגברים עם אותו מסר ברור, רק אנחנו הנשים נחליט על עתידנו ועל עצמנו. חברות יקרות תרימו את הראש. אנחנו מסתכלות לכן בעיניים ומבטיחות שלא נוותר. לא תחליטו איך נתגרש ואיך נתחתן. לא תחליטו איפה נשרת בצבא. לא תחליטו אם נעשה הפלות או לא. לא תחליטו מה נלבש או לא והאם זה צנוע. לא תחליטו מה נלמד. לא תשימו אותנו מאחור באוטובוס ולא תזיזו אותנו מהרחבה המרכזית".

שאר הנואמים היו ח"כ נעמה לזימי ממפלגת העבודה, פרופ' חגי לוין מהחלוקים הלבנים, מיקה גת – תושבת צעירה, ועו"ד אומימה חאמד ממפלגת מרצ. מארגני ההפגנה בכפר סבא הם קובי פדוה ודן בן יהודה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר