עילאי הרסגור הנדין (משמאל צילום ליאור פילשטיינר) וקובי פדוה (צילום פרטי)
עילאי הרסגור הנדין (משמאל צילום ליאור פילשטיינר) וקובי פדוה (צילום פרטי)

שמונה חודשים לפני הבחירות: עילאי הרסגור פורש ממועצת העיר

במקומו של הרסגור ייכנס למועצה קובי פדוה, ממובילי המאבק בכפר סבא נגד הרפורמה המשפטית. הרסגור אמר: "את הזמן שהתפנה לי אמשיך להשקיע במאבק בהפיכה המשטרית"

פורסם בתאריך: 27.2.23 09:20

שינויים בראשות הסיעה הגדולה במועצת העיר בכפר סבא: חבר המועצה עילאי הרסגור-הנדין, ראש סיעת מרצ במועצת העיר, הודיע בסוף השבוע על פרישתו מהמועצה וזאת כשמונה חודשים בלבד לפני הבחירות לרשויות המקומיות.

הרסגור-הנדין הוביל את סיעת מרצ בשתי הקדנציות האחרונות, כך שהוא סוגר כמעט 10 שנות חברות במועצת העיר, כאשר בשתי הקדנציות היו לסיעה 4 מנדטים. בנוסף, בשנתיים וחצי הראשונות של הקדנציה שימש כסגן ראש עירייה בשכר, עד ביצוע הרוטציה עם אורן כהן. את הרסגור-הנדין בראשות הסיעה, עד הבחירות באוקטובר, תחליף פליאה קטנר, מספר 2 בסיעה, ומי שייכנס למועצה במקומו יהיה קובי פדוה, מספר 5 בסיעה וממובילי המאבק בכפר סבא נגד המהפכה המשפטית.

בפוסט שהעלה בפיסבוק שיחזר הרסגור-הנדין איך נכנס לחיים הפוליטיים: "לפני כ-14 שנים הקמתי עם חברים ממרצ דוכן מול התיכונים והתחלנו להחתים על עצומה למען תחבורה ציבורית בשבת. משם עברנו להפגנות, פעילויות ברחבי העיר ונסיעות סמליות של אוטובוסים, כשמספר המשתתפים בפעילות עלה במהירות מפעילות לפעילות. על יסוד כמיהה זו לחופש תנועה לכולם ביום החופשי שלנו רצתי בשנת 2013 לראשונה למועצת העיר".

אתמול אמר לצומת השרון: "אני פורש לאחר שהשגתי את כל המטרות החשובות שלשמן נכנסתי לפוליטיקה המקומית. המטרה שלי לא הייתה להיות רק חבר מועצה אלא לבצע שינויים למען תושב כפר סבא ואני שמח שהצלחנו לשנות לא מעט דברים".

מהם הישגייך העיקריים?

"פעלנו רבות למען הכנסת תחבורה ציבורית בשבת והוצאה לפועל של תכניות בתחום התחבורה, התחבורה הציבורית, שבילי אופניים, רכבים שיתופיים. בנוסף, פעלתי רבות להקמת המרכז הראשון לקהילה הגאה באזור השרון ביחד עם פליאה קטנר, מחזיקת התיק. קידמנו את פתיחת היכל התרבות בשבת, פתיחת עסקים בשבת. בנוסף, קידמנו את נושא הקיימות, אנרגיות מתחדשות, קידום פרויקט גינות קהילתיות, אנרגיות מתחדשות, חינוך סביבתי ועוד".

 

הרסגור-הנדין מסביר את עיתוי פרישתו, שמונה חודשים לפני הבחירות לרשויות המקומיות: "מהיום הראשון של הקדנציה ידעתי שלא ארוץ לקדנציה נוספת, אז זה בדיוק העיתוי לתת את הזמן לקובי שיחליף אותי ולתת לפליאה את ההובלה לקראת הקמפיין בבחירות הקרובות. את מה שרציתי לקדם קידמתי, עכשיו הזמן לתת לאחרים להמשיך לקדם. מניסיוני, אני יודע איך מתנהלות ישיבות המועצה בתקופה שלפני הבחירות, לא באמת ניסיון לקדם דברים מהותיים ולכן מעדיף לא לשחק את המשחק הזה".

אלו תגובות קיבלת?

"תגובות חמות מאוד שחיממו לי את הלב. הרבה אנשים היו מופתעים מפרישתי כי בדרך כלל פוליטיקאים לא פורשים לפני הבחירות. הרבה אנשים, גם כאלו שלא דיברתי איתם הרבה זמן, אמרו לי תודה על השנים ששרתתי את תושבי כפר סבא".

בשתי מערכות הבחירות האחרונות קיבלתם 4 מנדטים. חושב שמרצ יכולה לגדול?

"אני בטוח שמנדט חמישי הוא בהישג יד ואני מאמין שמרצ תקבל מספר מנדטים יפה לאור הפעילות שעשינו בקדנציה האחרונה".

לפחות מתפנה לך זמן.

"זה גם היה שיקול בהחלטה שלי מאחר ולפני כשנה חזרתי להייטק כסמנכ"ל טכנולוגיות בחברת סטארט-אפ, דבר ששואב ממני הרבה זמן. את הזמן שהתפנה לי אמשיך להשקיע במאבק בהפיכה המשטרית".

בפוסט שפירסם בפייסבוק כתב עוד: "אנשי ציבור צריכים לא רק לדעת מתי לרוץ ולבקש את אמון הבוחרים, אלא גם מתי לסיים את תפקידם. זה הזמן לתת לאחרים להמשיך את הדרך. אני מאחל הצלחה רבה לכם במועצת העיר, ובפרט לקובי פדוה, שיכנס במקומי למועצה, ולפליאה קטנר שתעמוד בראש סיעת מרצ. מוטלת עליך ועל חברות וחברי המועצה אחריות כבדה, במיוחד בימים אלה בהם מצופה מאנשי ציבור לעמוד באופן ברור לצד הדמוקרטיה הישראלית. נושא זה מעסיק אותי רבות, ומחוץ למועצת העיר אוכל להקדיש זמן רב יותר לפעילות הארצית".

כאמור, מי שייכנס במקומו של הרסגור-הנדין למועצה הוא קובי פדוה, מספר 5 ברשימת מרצ הנוכחית, שיושבע בישיבת המועצה ביום רביעי הקרוב לחבר מועצה. בשבוע שעבר נבחר פדוה לעמוד בראש הרשימה בבחירות הקרובות שיתקיימו בעוד כשמונה חודשים. פדוה (50), נשוי לדניאלה ואב לשירה וגיא, הוא מהנדס בחברת הייטק מובילה, בעל תואר שני MBA במנהל עסקים, B.sc הנדסת אלקטרוניקה ורס"ן במיל'.

פדוה, המכהן כיו"ר סניף מרצ כפר סבא, אמר היום: "בהזדמנות זאת אני רוצה להודות לסגן ראש העירייה לשעבר, עילאי הרסגור-הנדין, על הובלת מפלגת מרצ במשך עשור. עילאי העביר אלינו את כפר סבא חופשית יותר, פלורליסטית יותר וליברלית יותר. עילאי היקר, אני מאחל לך הצלחה רבה בהמשך דרכך".

כמי שיעמוד בראש הסיעה בבחירות הקרובות, פדוה משוכנע שמרצ תשמור לפחות על כוחה במועצת העיר בבחירות הקרובות ואולי אף תגדיל אותו: "חברי וחברות סיעת מרצ במועצה הן והם שליחי ציבור הפועלים לטובת בוחריה, ולטובת תושבי העיר כפר סבא כולה. סיעת מרצ קיימה את כל הבטחותיה לבוחריה. הציבור מאמין בעשייה ובהישגים שהבאנו ובוודאי שנראה זאת בבחירות הבאות. אני מעריך שלפחות נשמור על אותו הישג ואף מעבר לכך".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר