נת"צ ויצמן בכפר סבא, צילום פרטי
נת"צ ויצמן בכפר סבא, צילום פרטי

טענה: נת"צ ויצמן אינו רחב דיו. החברה הכלכלית: מצג שיקרי

חברתה מועצה אסנת ספורטה טוענת כי קיים סרטון המראה כי שני אוטובוסים לא הצליחו לחלוף זה מול זה. בחברה הכלכלית אומרים כי הנתיב תקני. החלק המזרחי של הנתיב אמור להיפתח במהלך מרץ

פורסם בתאריך: 2.3.23 08:28

האם רוחב המקטע של הנת"צ (נתיב תחבורה ציבורית) ברחוב ויצמן בכפר סבא יקשה על נהגי אוטובוסים לחלוף זה על פני זה? תלוי את מי שואלים. מספר תושבים טוענים שכן. החברה הכלכלית של כפר סבא, המבצעת את הפרויקט, טוענת כי טענה זו שקרית ואינה נכונה.

מדובר על המקטע הראשון של נתיב התחבורה הציבורית בחלקו המזרחי של רחוב ויצמן, בין מתחם קניון G לרחוב העמק, בקירבת התחנה המרכזית. מדובר על מקטע שהיה אמור כבר להיפתח ופתיחתו מתעכבת מזה מספר חודשים. חברת המועצה ספורטה גורסת כי קיים סרטון שצילם תושב העיר בעת פיילוט שביצע משרד התחבורה במהלכו נראה לכאורה כי שני אוטובוסים לא הצליחו לעבור זה מול זה משום שהכביש היה צר מדי.

ספורטה אמרה: "פניתי בנושא גם למנכ"לית חברת 'נתיבי איילון', אורלי שטרן, וביקשתי ממנה הבהרות בנושא. שטרן אמרה כי הטענות מוכרות לה, אולם לדבריה המהנדס הראשי של משרד התחבורה, שאחראי על הפרויקט, נכח בפיילוט וקבע כי רוחבו של הציר מתאים לתנאים שנקבעו בתוכנית. לדברי שטרן, בשבוע הבא מתוכנן דיון אצל מנכ"ל משרד התחבורה שהוא הסמכות למתן אישור הפתיחה, ובהנחה שיאושר על ידו, הפתיחה תערך במהלך חודש מרץ".

 

 

 

ספורטה אמרה עוד: "התרעתי לא פעם על הבעייתיות בתוכנית הזו ודרשתי מראש העירייה, רפי סער, לעמוד בהבטחותיו ערב הבחירות לעצור את התוכנית ולבחון מחדש חלופות אחרות. חייהם של התושבים באזור הפכו בלתי נסבלים ופרנסתם של סוחרי מרכז העיר נפגעה קשות. עמדתי היא כי צריך לחשב מסלול מחדש ולבחון מה ניתן לעשות על מנת לעודד תחבורה ציבורית תוך שמירה על בטיחות כלל משתמשי הדרך מחד, ולהחיות את מרכז העיר כמתחם מסחר ובילוי מאידך".

בחברה הכלכלית של כפר סבא מציגים תמונה אחרת לגמרי. מהחברה נמסר: "מקטע נת"צ רחוב ויצמן צפוי להיפתח על פי המועד המקורי במהלך חודש מרץ, בכפוף לאישור מנכ״ל משרד התחבורה. מדובר במקטע שנבנה בהתאם לתכנון המקורי ורוחב נתיבי הנת"צ עומדים באופן מוחלט בסטנדרטים שנקבעו מראש. חבל שגורמים אינטרסנטים מנסים לייצר מצג שווא ושיקרי. בפיילוט שנעשה בימים אלו אוטובוסים עברו משני צדי הנת"צ בקלות ובאופן בטיחותי לחלוטין".

במשרד התחבורה התעלמו מפנייתנו בקשר לטענה כי הנתיב אינו מספיק רחב למעבר בטוח של שני אוטובוסים זה מול זה. ממשרד החבורה נמסר בתגובה: "פרויקט נתיב התחבורה הציבורית בכפר סבא נמצא בישורת האחרונה לקראת פתיחתו לתנועה. לפני כשבועיים התקיים סיור במקום לאחר ביצוע תסקיר בטיחותי טרם פתיחת נתיב התחבורה הציבורית. בסיור השתתפו נציגי העירייה, הרשות לבטיחות בדרכים ומשטרת ישראל. בשבועות הקרובים ייערכו בנתיב עבודות אחרונות לשיפור הדרך בעקבות מסקנות תסקיר הבטיחות שנערך, ויתקיימו פגישות עם מפעילי התחבורה הציבורית על מנת לוודא שכולם מודעים להסדרי התנועה החדשים לקראת פתיחת הנתיב".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר