הדר לביא, צילום נטלי קוסקי
הדר לביא, צילום נטלי קוסקי

הדר לביא דורשת מהחברה הכלכלית לאפשר לה שילוט פוליטי

בפניית עורך דינה לחברה הכלכלית צוינו דוגמאות לשני שלטים שנתלו באחרונה על גשרים בכפר סבא. החברה הכלכלית: "החברה תקל מעט את איסור הפרסום הפוליטי, ותגבש נוהל מחייב לתקופת הבחירות"

פורסם בתאריך: 1.3.23 08:52

שנת הבחירות כבר כאן: חברת המועצה הדר לביא דורשת מעיריית כפר סבא כי זו תורה לחברה הכלכלית של כפר סבא ולחברות הפרסום הפועלות בעיר לאפשר הצגת שילוט פוליטי מטעמה.

במכתב ששיגר לאחרונה עו"ד מתן גוטמן, המייצג את לביא, לראש העירייה, רפי סער, מנכ"ל העירייה, יובל בודניצקי ולמנכ"ל החברה הכלכלית, שגיא חן, טוען גוטמן כי חברת פרסום הפועלת מטעם החברה הכלכלית והעירייה דחתה את בקשתה של לביא להציג פרסומים פוליטיים מטעמה בשלטי חוצות ברחבי העיר. במכתבו טוען עו"ד גוטמן בשמה של לביא: "מצער כי עירייה מכובדת כעיריית כפר סבא אינה מקיימת את הוראות הדין הברורות שקולמוסים רבים נשתברו עליהן. חברות הפרסום טוענת כי נאסר עליהם בהסכם מול החברה הכלכלית לפרסם כל ביטוי פוליטי בשלטי החוצות ברחבי העיר. ואולם, בחודשים האחרונים פורסמו שלטים עם מסרים פוליטיים בשלטי החוצות בכפר סבא".

עו"ד גוטמן מציין שתי דוגמאות לכך, כאשר על אחד מהגשרים בעיר להולכי רגל נתלו שלטים ענקיים שאחד מהם ביקר את סער בנושא הפקקים, ושלט אחר שעליו נכתב: "לפיד לא תשתיק אותנו. דווקא עכשיו ערוץ 14".

עו"ד גוטמן בפנייתו: "מכאן שתמוהה הטענה של חברות הפרסום לפיה אסור עליהן באופן גורף לפרסם פרסומים בעלי תוכן פוליטי, בעוד עינינו הרואות שפרסומים כאלה היו בעת האחרונה. מכאן שלא רק שההחלטה למנוע שלטי פרסום של מרשתי הינה בלתי חוקית ובטלה, אלא שגם מדובר בהחלטה מפלה ופוגענית כנגד מרשתי".

 

 

 

עוד נטען: "ראש העירייה והגורמים מטעמו מצויים כמובן בניגוד עניינים בכל הנוגע לסמכותו להחליט בדבר תוכן הפרסום הפוליטי של חבר מועצה מהאופוזיציה. היעלה על הדעת במדינת חוק דמוקרטית שראש העירייה יחליט אילו פרסומים פוליטיים יפרסמו מתנגדיו מן האופוזיציה? ברי, שראש העירייה והעירייה מחויבים לאפשר את חופש הביטוי הפוליטי של חברי אופוזיציה בוודאי בשנת בחירות וכל הגבלה של חופש ביטוי זה מהווה פעולה אסורה בחוסר סמכות הנגועה בניגוד עניינים חריף".

בסיום מכתבו מציין עו"ד גוטמן: "בהתאם לפסיקה מושרשת של בית המשפט העליון אין לרשות המקומית סמכות להגביל מודעות ושלטים פוליטיים. מכאן שההנחיה שניתנה לחברות הפרסום הפועלות בעיר כפר סבא שלא לפרסם מודעות פוליטיות של מרשתי, בטלה מעיקרה. מדובר בהנחיה בלתי חוקית שדגל שחור מתנוסס מעליה, בוודאי כאשר היא ניתנה בשנת בחירות .על כן, מרשתי דורשת כי תינתן לאלתר הנחיה מטעם העירייה לחברה הכלכלית כפר סבא ולחברות הפרסום הפועלות בעיר לאפשר הצגת שילוט פוליטי מטעמה של מרשתי".

הדר לביא אמרה השבוע: "במקום לעסוק במחדל התחבורתי בעיר, לדאוג לביטחון התושבים שנמצא בירידה, לחזק את מערכת החינוך ולקדם את כפר סבא, ראש העירייה עוסק ביחצנות לעצמו וניסיונות לעצור את המתחרים שלו מלפרסם בחוצות העיר ואני שמחה שהצלחנו למנוע את זה ממנו".

מהחברה הכלכלית של כפר סבא: "לעיריית כפר סבא והעומד בראשה, אין כל חלק ושיקול בהחלטה אלו פרסומים יוצבו בעיר, והסמכות הבלעדית בנושא, נמצאת בידיה של החברה הכלכלית. אין פה כל עניין של פגיעה בחופש ביטוי. החברה הכלכלית לא אפשרה עד לאחרונה כל פרסום פוליטי מכל סוג שהוא. בימים אלו, עת מערכת הבחירות המקומיות עומדת בפתח, תאפשר החברה להקל מעט את איסור הפרסום הפוליטי, ותגבש נוהל מחייב לתקופת הבחירות אשר יאפשר לפרסם על מתקני הפרסום בעיר גם פרסומים פוליטיים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר