עיריית כפר סבא צילום עזרא לוי
עיריית כפר סבא צילום עזרא לוי

סערת ה-420 אלף שקלים: דרישה לישיבה מיוחדת בנושא התמיכות לספורט

עימות בישיבת המועצה סביב אחד מסעיפי התמיכות לעמותות הביא לאי אישור כל התמיכות ולחילופי דברים קשים בין הקואליציה לאופוזיציה

פורסם בתאריך: 7.3.23 08:35

דרישה לכינוס ישיבת מועצה: שמונה חברי מועצה מהאופוזיציה פנו ביום ראשון השבוע לראש עיריית כפר סבא, רפי סער, בדרישה לקיים ישיבת מועצה שלא מן המניין שתדון באישור ועדת התמיכות וחלוקת התמיכות לעמותות שונות בעיר.

דרישת חברי האופוזיציה באה בהמשך ישיר לישיבת המועצה שהתקיימה ביום רביעי שעבר ואז החליט ראש העירייה, רפי סער, שלא להביא להצבעה את אישור ועדת התמיכות וזאת לאחר שחברי אופוזיציה טענו להליך בלתי חוקי במספר תמיכות של עמותות ספורט.

חברת המועצה, יעל סער, אמרה השבוע: "לקראת ישיבת המועצה שהייתה ביום רביעי שעבר גילינו סכום של 420,000 שקלים שביקשו לחלק למספר עמותות ספורט שלא בהתאם לפרמטרים שאישרנו במועצת העיר. שאלתי שוב ושוב מדוע הוחלט על החלוקה כפי שביקשו לאשר אותה ולאיש לא היה הסבר. אחרי בקשות שלי והצלבת נתונים גילינו שבתוך המספרים היה סכום של 420,000 ש"ח שמשקף את רכיב המצוינות, אך איש לא הסביר מדוע בחרו לחלק את הכסף כך או להביא את החלוקה לאישור מועצת העיר. ביקשנו לאשר את כל התמיכות חוץ מ-420,000 ש"ח האלה, סכום של 6.3 מיליון ש"ח שאמור ללכת לעמותות תרבות, רווחה, דת, נוער, חינוך וספורט, אבל ראש העירייה החליט להעניש את כל תושבי העיר ולא לאשר אף תמיכה ואף איים עליי להוציא את דיבתי מול העמותות השונות. צר לי שזו הייתה בחירתו. הוצאנו זימון לישיבה שלא מן המניין לאשר את יתר התמיכות לטובת הציבור. לא יאיימו עלינו ולא נאפשר חלוקת כספים שרירותית של הציבור, זוהי אחריותנו".

כאמור, בעקבות החלטת ראש העירייה הגישו ביום ראשון 8 חברי מועצה מהאופוזיציה דרישה לקיום ישיבת מועצה שלא מן המניין תוך 7 ימים. בנוסף הם דורשים: "בתוך המועד הנדרש לכינוס הישיבה ועדת התמיכות תשוב לדון באישור חלוקת התמיכות בספורט ותגבש המלצה מנומקת ביחס ליישום תבחין התמיכה של עידוד הישגיות בספורט כדי שניתן יהיה לדון בהמלצות אלו במועצת העיר. הועדה נדרשת להפריד בין המלצה על תמיכות הנגזרות מתבחינים אובייקטיבים של תמיכה בסיסית ותמיכה משלימה מבוססת ניקוד, לבין המלצותיה שיובאו לאישור המועצה למתן לתוספת תמיכה פרטנית בהתאם לתבחין לעידוד הישגיות, וזאת בהתאם לסעיף 8 בתבחיני עמותות הספורט, במסמך התבחינים אשר נקבע במועצת העיר לשנת 2023".

 

חברי האופוזיציה אמרו: "לאור בחירתו התמוהה של רפי סער לשפוך את התינוק עם המים, ולא לאשר לאף עמותה את התמיכות העירוניות שברצוננו להעביר לה, זימנו ישיבה מיוחדת לנושא שתאפשר החלטת מועצה בדבר העברת התמיכות. לאור התקרבות חג הפסח, לא נשאיר אף עמותה ללא תמיכה עירונית, ואף משפחה ללא העזרה שהיא זקוקה לה".

אורן כהן, סגן ראש העירייה ומחזיק תיק הספורט, אמר בנושא: ״עמותות הספורט בשנתיים האחרונות קיבלו העלאה תקציבית דרמטית ומשמעותית וכך גם כל מערך הספורט העירוני. בשנתיים האחרונות הספורט בכפר סבא עבר מהפכה גם בתמיכות שמקבלות האגודות, וגם במתקנים המפוזרים ברחבי העיר לרבות לספורטאים העצמאיים. בשנתיים האחרונות קיבלו העמותות בעיר תוספת תקציבית של כמעט מיליון וחצי שקלים. כל הפגמים הטכניים, הטענות לחוקיות והשקיפות בטלים מעיקרם וכמובן שאענה על כולן, אחת לאחת בישיבת מועצת העיר. בשעה שאנו פועלים לילות כימים כדי להמשיך ולהצעיד את הספורט שאנו גאים בו ובכמויות המשתתפים בעירנו, במועצת העיר יש גורמים שמנסים להטריד ולשבש את העבודה הקשה. בישיבת מועצת העיר הקרובה יובאו לאישור המועצה כל תמיכות עמותות הספורט, רווחה, דת וכדומה".

מעיריית כפר סבא נמסר: "כלל התמיכות העירוניות מוענקות בהתאם לקריטריונים הקבועים בחוק, בשקיפות מלאה ובאישור של יועצים משפטיים ואחראים המקצועיים בתחום. גם השנה, כפי שנהוג וקיים בעירייה שנים רבות, לא היה שוני בתהליך הבאת התמיכות לאישור במועצת העיר – לא בזמנים ולא בכל התנהלות אחרת. קיום ישיבות מועצה שלא מן המניין ושמן המניין מתקיים על פי חוק, כאשר כבר בסיום ישיבת המועצה שהתקיימה, הנחה ראש העיר את מנכ"ל העירייה לכנס ישיבת מועצה שלא מן המניין בנושא, כך שבקשת חברי המועצה מתייתרת. צר לנו שיש גורמים באופוזיציה המנסים לפגוע בעבודתם של הצוותים המקצועיים בעירייה".
מטעם רפי סער ראש העיר נמסר: "אם התנהלות חלק מחברי האופוזיציה לא הייתה עצובה, הייתי אולי צוחק. חברים אלו שדרשו שהתמיכות לא יעלו להצבעה מטעמים פוליטיים לא ענייניים, מנסים להציל את עצמם ולבקש שהנושא כן יעלה בישיבה מיוחדת כאשר זו כבר נקבעה על ידי. צר לי שנושא כה רגיש וחשוב הפך לעוד כלי במשחק הפוליטי שלהם ועל הדרך הם מנסים לפגוע בכפר סבא. אמשיך לעשות למען התושבים ואחרים ימשיכו להתעסק בשטויות".

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר