חיילים, צילום המחשה javax_ber depositphotos.com
חיילים, צילום המחשה javax_ber depositphotos.com

המספרים נחשפים: אלו נתוני הגיוס לצה"ל בקרב בני ובנות הנוער בכפר סבא

הנתונים נמסרו לעירייה בישיבה עם נציגי צה"ל ומנהלי התיכונים בעיר. גם נתוני הגיוס לשרות משמעותי מתוך כלל המתגייסים ונתוני ההצטרפות לשרות לאומי נחשפו בישיבה

פורסם בתאריך: 19.3.23 07:53

למעלה מ-86 אחוז מבני הנוער בעיר וכ-93 אחוז מבנות הנוער בחרו בשירות משמעותי בצה"ל מתוך אלו שהתגייסו, כך עולה מנתוני צה"ל, שהוצגו בישיבה מיוחדת שהתקיימה בעירייה. שיעור הגיוס בקרב הבנים עומד על כ-82 אחוזים. בישיבה השתתפו בין היתר ראש העירייה רפי סער, חבר מועצת העיר ומחזיק תיק קהילה אמיר קולמן, מנכ"ל העירייה יובל בודניצקי, נציגי צה"ל, תחום הכנה לצה"ל במרכז צעירים, מנהלי התיכונים בכפר סבא ועוד.

ישיבה על שרות בצה"ל בעיריית כפר סבא צילום דוברות העירייה

ישיבה על שרות בצה"ל בעיריית כפר סבא צילום דוברות העירייה

על פי הנתונים לשנת 2022, המתייחסים לשנתון גיוס 2019, שיעור הגיוס בקרב בני הנוער בעיר עמד על 82.4%, מתוכם 86.2 אחוז התגייסו לשירות משמעותי, מהם 49.6 אחוז לתפקידי לחימה, ו-9.9 אחוז המשיכו לקצונה.

בקרב בנות הנוער, נרשם שיעור גיוס של 76.8 אחוז, כאשר 92.7 אחוז מהן בחרו בשירות משמעותי, ומהן 9.9 אחוז בתפקידי לחימה ו-6.8 אחוז מהן אחוז המשיכו לקצונה. נתוני ההתנדבות לשירות הלאומי עבור שנתון גיוס 2019 עומדים על 14 אחוזים, מהם 5 אחוזים בקרב הבנים ו-9 אחוזים בקרב הבנות.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


שיעור ההתייצבות ליום המא"ה הוא מהגבוהים ביותר בארץ, ועומד על 96.2 אחוז, בהתייחס לשנתון גיוס 2021 ורק כ-3 אחוזים בלבד לא השלימו את הליכי הגיוס. ראש העירייה, רפי סער, אמר: "אני גאה בבנות ובני הנוער שלנו, שבוחרים במרביתם בשירות משמעותי בצה"ל, בתרומה למדינה ולקהילה ומובילים מנהיגות חברתית ואחראית. בנות ובני הנוער שלנו מגלמים ערכים של סולידריות, אהבת הארץ ואהבת כל אדם באשר הוא, ואין ספק שזאת בין היתר הודות למערכת החינוך המצוינת שלנו, לעבודת הקודש שעושים מנהלות ומנהלי התיכונים שלנו בקרב תלמידינו ובזכות הערכים עליהם מתחנכים ילדינו מאז הגיל הרך. התפקיד שלנו, כרשות, הוא להמשיך לעודד ולתמוך בדור העתיד שלנו, לתת להם את כל הכלים הנדרשים לקראת יציאתם לחיים בוגרים ולאזרחות, ונמשיך לעשות כך".

חבר מועצת העיר ומחזיק תיק קהילה וחברה, אמיר קולמן: "תחום הכנה לצה"ל ולשירות הלאומי במרכז הצעירים העירוני, בשיתוף עם הצוותים החינוכיים בתיכונים – עושים עבודה נפלאה בליווי בני הנוער בדרך לשירותם הצבאי. שיתוף פעולה נפלא עם מיט"ב מאפשר לנו לדייק ולטייב את הנתונים עבור כל מועמד לשירות ביטחון, על מנת לאפשר, עד כמה שניתן, לכל אחד ואחת לשרת במקום הנכון עבורם. אני מודה לכל הצוותים המקצועיים, לשותפים ולשותפות ומזמין את כולכם לפנות וליהנות מהשירותים שאנו מצעירים במרכז צעירים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר