עו"ד ראובן חן, צילום פרטי
עו"ד ראובן חן, צילום פרטי

"נכסים במיליארד שקלים". תנועה פוליטית חדשה רוצה לשנות את אופן השליטה והניהול של אגודת המים

רשימה חדשה תתמודד למועצת העיר כפר סבא: דרך המים בראשות עו"ד ראובן חן. לדבריו, נכסי אגודת המים מוערכים בקרוב למיליארד שקלים. התנועה החדשה רוצה לייצג את שכונות המזרח ולהקים סופרמרקט חברתי

פורסם בתאריך: 21.3.23 08:20

הבחירות לרשויות המקומיות, שייערכו בסוף חודש אוקטובר הקרוב, מתקרבות בצעדי ענק והשבוע נחשפה רשימה נוספת שתתמודד למועצת העיר כפר סבא – "דרך המים" בראשותו של עו"ד ראובן חן.

עו"ד חן, המתגורר בשכונת בית ונוף, הוא בעל תואר ראשון ושני במינהל עסקים ובעל תואר ראשון במשפטים. בתפקידו הציבורי האחרון, עד לפרישתו לגמלאות, שימש כחבר הנהלת התעשייה הצבאית (תעש) וסמנכ"ל משאבי אנוש של כל מפעלי החברה. כמו כן, שימש כדירקטור בחברות ציבוריות וביניהן מפעל המים. מזה כשנה וחצי מונחת עתירה בבג"צ שהוגשה על ידי עו"ד חן שמטרתה להשיב לתושבי העיר את השליטה בנכסי מפעל המים.

עו"ד חן אמר לצומת השרון: "לאחרונה הוחלט על הקמת התנועה "דרך המים" והתמודדות בבחירות הקרובות למועצת העיר על מנת להגשים את מטרות התנועה, בכללן ייצוג השכונות במזרח העיר שאינן זוכות לייצוג כפי שזוכה השכונה הירוקה".

בנוגע למפעל המים הסביר עו"ד חן: "לפני כעשרים שנה קבע שר העבודה דאז, שלמה בניזרי, תקנה המעבירה את סמכויות הניהול של מפעל המים לחברי מועצת העיר. בפועל, תקנה זו שללה מחברי האגודה את הזכות לבחור ולהיבחר למוסדות האגודה ולנהל את נכסיה. תקנה זו כונתה על ידי סגן רשם האגודות השיתופיות, עו"ד שאול גורדון, "החטא הקדמון". תקנה זו הביאה למעשה להגשה העתירה על ידי לבג"צ בטענה כי התקנה נוגעת לפגיעה בזכויות יסוד של חברי האגודה. בית המשפט קבע כי על פרקליטות המדינה מחלקת הבג"צים להשיב לעתירה עד 13.4.23".

עוד הוא אומר כי מתוצאות משאל ברשתות החברתיות עולה כי למעלה משמונים וחמישה אחוזים מתושבי העיר מעוניינים בקיום בחירות דמוקרטיות למוסדות האגודה ומביעים התנגדות מוחלטת לפיצול בין נכסי האגודה לפעילות השוטפת. לטענתו, נכסי האגודה מוערכים בקרוב למיליארד שקלים והם כוללים את קאנטרי קלאב גלי השרון, הקאנטרי בשכונה הירוקה, מתחם דקטלון בקניון G, קולנוע חן, בית שי"ל ברחוב בן גוריון, מצפה מגדל המים באז"ר, בארות ובריכות מים בכל רחבי העיר ומתקני שאיבה, כאשר כל תושבות ותושבי כפר סבא בעלי נכס הינם חברים באגודה. "קיימים ניגודי אינטרסים ברורים בין ראש העירייה וחברי המועצה לבין ניהול עצמאי של נבחרי הציבור בדירקטוריון האגודה שיבחרו על ידי כלל ציבור חברי האגודה", הוא טוען. "המסר הוא חד משמעי וברור: נכסי האגודה שייכים אך ורק לנו תושבי העיר, אין שום סיבה שבעולם שהנכסים שלנו ינוהלו על ידי פוליטיקאים מבלי שנוכל ליהנות מהפירות של נכסינו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


על מטרות הרשימה שהקים הוא אומר: "התנועה שמה לעצמה מטרות ברורות, כמו: הקמת סופרמרקט חברתי במחירי עלות לתושבי כפר סבא, הורדה משמעותית של מחירי המים, חלוקת דיווידנד שנתי לחברי "אגודה שיתופית חקלאית מפעל המים כפר סבא בע"מ" וייצוג השכונות המזרחיות, שאינן זוכות כיום לייצוג במועצת העיר".

עו"ד חן מדגיש כי תנועתו לא תביע תמיכה במועמד מסוים לראשות העיר: "עבור הבחירה לראשות העיר איננו מתכוונים להמליץ על ראשת העיר או ראש העיר הנבחר. כל אישה ואיש יצביעו למועמדת או למועמד הראויים בעיניהם. אנו רצים למועצת העיר בלבד. הבחירה בשני פתקים מאפשרת לנו לצבור כוח פוליטי במועצת העיר מבלי לקבוע את זהותו של ראש העיר הנבחר".

לכמה מנדטים אתם מצפים להגיע?
"מכיוון שאנחנו מודיעים מראש שאיננו מתכוונים לרוץ לראשות העיר, הדבר מאפשר לכל תושבות ותושבי כפר סבא לפצל את הצבעתם בין הפתק הצהוב לראשות העיר לבין הפתק הלבן לתנועת "דרך המים". לפיכך אנו צופים שהתנועה תזכה לאמון הציבור ולארבעה מנדטים, דבר שיאפשר לתנועה להגשים את מטרותיה ולנהל את נכסי האגודה".

אם יהיה סיבוב שני, במי תתמכו?
"בסיבוב השני אנו נתמוך במועמדת או המועמד שיתחייבו לקיים את מטרות התנועה"

אם תיכנסו למועצה, מהי הפעילות הראשונה של התנועה במועצת העיר?
"להעביר כבר בישיבת מועצת העיר הראשונה החלטה פורצת דרך להקמת סופרמרקט חברתי שיעניק לנו קניה במחירי עלות ולהוריד במיידית את יוקר המחיה בעשרות אחוזים. כבר בקדנציה הראשונה לכהונתנו נחלק מרווחי האגודה מלגות לסטודנטים תושבי כפר סבא, תמיכה בעמותות ספורט המנוהלות על פי חוק, נעניק הנחות לתושבים בכניסה ובעת השימוש בנכסי האגודה. בהמשך נעביר החלטות שיאפשרו בעתיד להקים מרווחי האגודה דיור מוגן לחברי אגודה ודיור להשכרה לילדינו".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר