נפצים שנתפסו בכפר סבא צילום דוברות העירייה
נפצים שנתפסו בכפר סבא בעבר צילום דוברות העירייה

"סבל גדול". פורים כבר מאחורינו, אבל הנפצים עדיין איתנו

בשכונות רבות בכפר סבא יש תלונות קשות על המשך תופעת הנפצים גם אחרי פורים. אחד הושבים: "יש נפצים בעיר השנה, כמו שלא היו אף שנה"

פורסם בתאריך: 27.3.23 09:23

חג הפורים כבר מאחורינו אבל תופעת השלכת הנפצים ברחבי כפר סבא לא נעלמת ומדירה שינה מהתושבים, תרתי משמע. התושבים הסובלים מביעים את הביקורת בקבוצות הפייסבוק השונות וטוענים כי המשטרה והעירייה לא ממש נותנות פתרון יעיל ומשמעותי לתופעה המציקה לתושבים, אשר חוששים כי המטרד הבלתי נסבל הזה יתגבר בחופשת הפסח הקרבה.

תושב העיר, שהעלה לאחרונה פוסט בפייסבוק, כתב את מה שמרגישים תושבים רבים בעיר: "יש נפצים בעיר השנה, כמו שלא היו אף שנה. זה סבל להלומי קרב, לבעלי החיים וגם לאנשים רגילים. זה לגמרי מפריע. צריך להפסיק את המנהג המטומטם הזה".

תלונות רבות עלו לאחרונה מתושבים בשכונה הירוקה. תושבת כתבה: "ראינו אותם במו עינינו. חבורת ילדים מטומטמים מתחת לבניין שלנו ברחוב ג'ו עמר. מניחים נפצים, נקרעים מצחוק ובורחים. הזמנו משטרה שכמובן לא הגיעה. אז צרחנו עליהם בעצמנו שיעופו וכך עברו מרחוב לרחוב והעירו את כולם. תינוקות התעוררו בוכים. ילדים שקמו בוכים ומבוהלים. כלבים שלא הפסיקו לנבוח. איפה המשטרה? איפה העירייה? כבר חודשיים שאנחנו בסיפור הזה ושום דבר לא משתנה". תושב נוסף המתגורר ברחוב דוד זהבי ציין: "נערים מפגרים פוצצו נפצים ברחוב שלנו ואחר כך ברחו ברכב. התקשרתי למשטרה והניידת עברה ברחוב הראשי אחרי שהכל נגמר".

תושב נוסף הוסיף: "זה ממש מרתיח. כל יום שישי אותו הסיפור. נפצים, זיקוקים. מתסכל ומרגיז. הגיע הזמן שההורים ייקחו אחריות על המתבגרים שלהם". תושבת אחרת ציינה: "זה ממש בלתי נסבל. אני מבינה שזה בכל הארץ וזה הרבה מעבר לנפצים. גם חזיזים. ממש מתסכל". תושבת אחרת כתבה: "עברתי מהוד השרון לא מזמן. רעש כזה של פיצוצים בפורים לא זכור לי. זה קיצוני ולא מפסיק".

בתוך כך, חברת המועצה עדי לוי סקופ, שהכריזה לאחרונה על מועמדותה לראשות העירייה, פנתה בשבוע שעבר לראש העירייה, רפי סער, בבקשה לטיפול בלתי מתפשר בתופעה: "בחודשים האחרונים הולכת וגוברת תופעת הנפצים, הזיקוקים והחזיזים בכפר סבא. תופעה זו מהווה סכנה אמיתית לביטחון הציבור ופוגעת בסדר הציבורי, בבריאות ובאיכות החיים של תושבות ותושבי העיר הסובלים משגרה של קולות נפץ עזים ומבהילים בכל שעות היממה", כתבה לוי סקופ בפנייתה לראש העירייה.

 

לוי סקופ פירטה בפנייתה את הפעולות אותן אמורה לדבריה העירייה לעשות כדי למגר את התופעה המרגיזה, בהן מבצעי אכיפה יזומה מוגברים בשיתוף המשטרה, פתיחת מרכזי הקהילה והנוער בעיר בסופ"ש וערבי החופש עד השעות המאוחרות עם פעילויות פנאי אלטרנטיביות לנוער, קמפיין רחב, הצבת אבטחה בפארקים העירוניים לקראת החג, תגבור סיירות הורים ועוד.

מעיריית כפר סבא נמסר: "כמדי שנה, לקראת חג הפורים, נערכת העירייה, יחד עם משטרת ישראל, לטיפול בתופעת הנפצים, זאת בין היתר באמצעות תגבור הסיורים ברחבי העיר, שימוש במערכת המצלמות העירוני, קיום פעולות יזומות, החרמת נפצים ורישום קנסות. גובה הקנס בגין הפעלת צעצוע מסוכן ושימוש בנפצים עומד על 730 שקלים, כקבוע בחוק, כאשר הקנס בגין מכירה והחזקה של צעצוע מסוכן עומד על 475 שקלים בהתאם לחוק העזר העירוני. בהתאם לכך, באמצעות אגף הביטחון העירוני, צוותי הסיור והשיטור העירוניים, התבצעו מבצעים יזומים, במסגרתם נרשמו דוחות, בין היתר לבני נוער, בגין שימוש ואחזקת נפצים וחזיזים, הוחרמו צעצועים מסוכנים, ונרשמו קנסות בהתאם. יש לציין עוד, כי בנוסף, בוצעה הסברה בנושא בקרב בעלי עסקים ובני נוער, בדבר מסוכנות הצעצועים המסוכנים העלולים לעלות בחיי אדם ומטרדי רעש ואיכות חיים שגורמים נפצים וחזיזים, בעיקר בקרב בעלי חיים והלומי קרב. עיריית כפר סבא תמשיך לפעול למען ביטחון ובטיחות כלל תושביה, תוך אכיפת חוקי העזר העירוניים ושמירת הסדר הציבורי".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "בעקבות זריקות הנפצים נתפסו מספר ילדים ובוצעה אכיפה בהתאם. במקביל מבוצעת פעילות מניעה על ידי השוטרים הקהילתיים בבתי ספר ותגבור פעילות השיטור העירוני באזור הרלוונטיים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר