השטחים הפתוחים. התושבים דורשים הקמת פארק. צילום אריאל קדם
השטחים הפתוחים. התושבים דורשים הקמת פארק. צילום אריאל קדם

תושבי השכונות המזרחיות דורשים מהעירייה פארק במזרח העיר

תושבים במזרח העיר דורשים הקמת פארק וחוששים מתכניות הבנייה הגדולות. בעירייה עונים: "חבל לנו שלא בדקו את העובדות לפני הפנייה לתקשורת, התכניות כוללות שטחים ירוקים רבים ופארק עירוני חדש"

פורסם בתאריך: 28.3.23 09:07

רוצים פארק בקרבת מגוריהם: תושבי השכונות המזרחיות בכפר סבא דורשים מעיריית כפר סבא להקים פארק במזרח העיר לצד השכונות המזרחיות. לטענת התושבים, הבקשה נובעת מהעדר שטחי פארק ציבורי בצד המזרחי של העיר ולפיכך לדבריהם הפארק המבוקש צריך להשתרע מיער קפלן, בחלק הצפון מערבי, עד פאתי שכונת יוספטל בצד הדרום מזרחי וימשיך צפונה עד המסדרון האקולוגי המצוי מצפון לעיר.

לטענת נציגי ועד שכונת קפלן, הפניה של ועד שכונת קפלן לעירייה בשלל הנושאים, לרבות בענין של פארק המזרח, יער קפלן, ותוכניות ותמ"ל המוביל ויוספטל, נעשתה כבר בחודש דצמבר 2022, אך הם לא זכו למענה. בחודש ינואר נעשתה פניה נוספת, חוזרת לעירייה, לראש העירייה, מהנדסת העיר ולוועדה לתכנון ובניה וכן לכל חברי מועצת העיר וגם היא לא נענתה. לכן יצא מכתב נוסף בשבוע שעבר בתמיכת מועצת השכונות ובו הועלו נימוקים מדוע יש צורך בהקמת הפארק.

הנימוק הראשון הוא שהשטח החקלאי שמשמש כיום מעין 'שטח ירוק' לתושבי המזרח, איננו שטח ירוק של ממש, איננו ציבורי ואיננו פתוח, אלא שטח חקלאי 'פרטי' ואיננו משמש לשימושי פנאי. חמור מכך, מציינים התושבים, הוא מטופל ומרוסס ולכן מהווה גורם מזהם ופוגע הלכה למעשה למי שנמצא בו או בסמוך אליו.

התושבים טוענים כי אין מחלוקת על התרומה הגדולה של שטחים ירוקים הנמצאים במרחק הליכה לרווחת התושבים, אבל דווקא במזרח העיר יש חוסר עצום בשטחים ירוקים. לדבריהם, קיום פארק סמוך לשכונות מגורים מהווה זרז וצעד חיובי להעלאת יוקרתו של האזור ובדיוק זו הסיבה להקים פארק סמוך לשכונות המוחלשות והמופלות לרעה בעיר מזה תקופה ארוכה. לטענת התושבים, התוכנית שעלולות לגרום ל- 'חיגור' שכונת קפלן בבניינים רבי קומות, על חשבון השדות הפתוחים, קמה לעולם בתוכנית המתאר 2035 (תוכנית המוביל) לה הגישו התנגדויות מאות מתושבי העיר והשכונה, תושבי צופית, גורמים מקצועיים שונים, לרבות חברי מועצת העיר. לטענתם, בהתנגדויות התבקש והייתה ציפייה שראש העירייה והעירייה יפעלו לביטול הבניה בצמידות לשכונת קפלן תוך תכנון ושמירת שטחים פתוחים וירוקים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


נציגי ועד שכונת קפלן ציינו: "לצערנו במקום לפעול, להוביל ולעשות כל הדרוש, לטובת תושבי כפר סבא, בין בהתנגדויות ובין במהלכי תכנון, מדיניות ופוליטיקה, הוספו בתכנון 2 שכונות מגה גדולות וצפופות (ותמ"ל שכונת המוביל ויוספטל), כשאחת נוגסת בשטחים הירוקים מצד מערב והשנייה תנגוס במזרח. כך לדוגמא, בותמ"ל יוספטל יבנו אף על חלק מהמסדרון האקולוגי (הארצי והאזורי) דווקא במקום הכי צר. בתכנון שכונות אלה, מדובר בתוספת של כ-10 אלפים יחידות דיור (תוספת ממוצעת של כ- 40,000 תושבים) על פני שטח קטן מאוד, ללא תוספת של שטחים פתוחים וירוקים כלל, בלי להתייחס לחסימת השטח הנופי של יער קפלן ופגיעה ברצף השטחים הירוקים והמסדרון האקולוגי".

עוד טוענים נציגי הועד: "לערי השרון, כמו גם לשכונות הירוקות במערב העיר ושכונות מרכז העיר, יש גישה לשטחים פתוחים, ירוקים ופארקי טבע מתוכננים למשעי, לאזור מזרח העיר כפר סבא יש רק את יער קפלן המהווה פינה ייחודית, קטנה ומצומצמת, שכתוצאה מהתוכניות הללו תפגע עוד יותר ובמקום הרחבתה וחיבורה למסדרון האקולוגי, תיסגר ותצומצם. העירייה דואגת לפרסום כי תפעל להקים פארקים במזרח ובריכת חורף, אך מעבר לאמירות כלליות לא נעשה דבר כעת כמו שלא נעשה מזה עשרות שנים. ועד שכונת קפלן דורש לתכנן מחדש את אזור מזרח העיר, בשים לב והתייחסות בכובד ראש לשטחים הירוקים הפתוחים ולהשאיר את האזור פתוח לרווחת הדורות הבאים".

בפנייה לראש העירייה ולחברי המועצה כותבים נציגי הוועד את אשר חשים תושבים בשכונות המזרחיות: "תושבי השכונות המזרחיות מצפים שבניגוד ליחס המפלה מזה שנים לשכונות המזרחיות ולאזורי מזרח העיר בכלל, הגיע הזמן, במשנה תוקף לקראת הבחירות הקרובות, שהעירייה תתייחס בכובד ראש לבקשתנו זו ולבקשת התושבים במזרח העיר ובהתאם ישמע קולם ועמדתם של המועמדות והמועמדים לראשות העיר ובהמשך, יעשו פעולות בהתאם. לצערנו השכונות המזרחיות אינן זוכות להשקעה כספית כפי שנעשה בשכונות הירוקות ובשטחים אחרים בעיר והגיע העת לתיקון עיוותים שנמשכו שנים, בשלל נושאים, ביניהם הזנחת מתחם קולנוע חן, קידום תכניות פינוי בינוי שפוי במזרח העיר, הקמת תשתית תחבורתית ציבורית וירוקה ראויה והכל בטרם יקודמו תכניות הבניה במזרח העיר".

מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה: "צר לנו כי הגורמים האנונימיים שפנו לעיתון, לא בדקו את העובדות לאשורן. בניגוד לנטען, במסגרת תכנית התחדשות עירונית שכונת יוספטל ותוכנית 'קריית הצעירים', אותן מקדמת העירייה תקופה ארוכה יחד עם הותמ"ל, מלבד דיור במחיר שפוי ומוזל לצעירים תושבי העיר, שטחי מסחר ומבני ציבור, כוללות התוכניות שטחים ירוקים רבים, לרבות חיבור לרשת השבילים הירוקים הייחודית לכפר סבא. זאת בנוסף לפארק עירוני חדש שיוקם במסגרת תוכנית 2040, הכולל את הסדרת תוואי הנחל עם טיילת לצדו, בריכת חורף וממשק בין המסדרון האקולוגי והשכונה. יודגש, כי הפנייה לא הועברה לעירייה טרם הגיעה אלינו דרך התקשורת, ואנו מזמינים את התושבים לפנות אלינו, על מנת להציג להם את העשייה הגדולה הנעשית במזרח העיר בפרט, וברחבי העיר בכלל. עיריית כפר סבא תמשיך לפעול למען איכות ורווחת חיי כלל תושביה, בכל תחומי החיים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר