הכניסה לאזור התעשייה החדש בכפר סבא, סכנה רצינית. צילום פרטי
הכניסה לאזור התעשייה החדש בכפר סבא, סכנה רצינית. צילום פרטי

סכנה ברורה ומיידית: למה עדיין אין רמזור בכניסה וביציאה מאזור התעשייה החדש בכפר סבא

סכנה גדולה לתאונות לרכבים שיוצאים מאזור התעשייה במזרח כפר סבא לכיוון העיר, תושבים לא מבינים מדוע כבר שנים אין רמזור. אז מי אחראי למחדל? תלוי את מי שואלים

פורסם בתאריך: 30.3.23 07:30

תושבים מכפר סבא מתריעים על מפגע בטיחותי חמור בצומת הכניסה לאזור התעשייה החדש בחלקה המזרחי של כפר סבא וזאת בשל היעדר רמזור בצומת.

מדובר על צומת הכניסה לאזור התעשייה, בו קיים סניף גדול של "אושר עד" ועסקים נוספים. לדברי עובדים במתחם, הפניה שמאלה מכיוון אזור העסקים, לכיוון כפר סבא, היא מסוכנת מאוד ומהווה סיכון בטיחותי בכל רגע נתון.

תושבת כפר סבא, העובדת במתחם, מסבירה: "הפניה ימינה מכפר סבא לתוך אזור העסקים היא בסדר וכך גם הפניה ימינה מאזור העסקים לכיוון ניר אליהו וכביש 6. הבעיה היא בפניה שמאלה, לכיוון כפר סבא, בה צריכים היוצאים להיזהר מהנהגים הנוסעים בכביש דו מסלולי לשני הכיוונים. שמעתי כבר על מקרים של כמעט תאונה וברור שהאסון הוא רק עניין של זמן".

התושבת מתריעה עוד: "מדובר במצב שקיים כבר 4 שנים והגיע הזמן שכל הרשויות האחראיות יפעלו להצבת רמזור במקום. אנחנו משלמים ארנונה ומגיע לנו לצאת מאזור העסקים ללא חשש לתאונת דרכים. הגיע הזמן שהעירייה תעשה משהו בנדון לפני שיהיה מאוחר מדי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

 

 

 

 

התושבים פנו לחברת המועצה הדר לביא שאמרה בנושא: "הרמזור הזה היה צריך להיות שם לפני שנים. העובדה שעיריית כפר סבא לא מסוגלת לספק רמזור יחיד לאזור התעשייה החדש שלנו היא סימפטום לכשל מערכתי שעלול להסתיים בפגיעות בנפש. יתכבד ראש העירייה, ויכתת רגליו כדי להשיג את האישור לרמזור".

מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה: "מדובר בכביש בין עירוני הנמצא בסמכות משרד התחבורה ונתיבי ישראל. הסדרת הצומת התעכבה, בין היתר, בשל אי אישור תקציב המדינה. מיד עם אישור תקציב המדינה ולאחר עיכובים בלתי סבירים של כשלוש שנים בטיפול בצומת ובזכות פניות נחרצות ותקיפות מצד העירייה לכלל הגורמים האחראיים על הנושא – יוצא הפרויקט לביצוע כבר בחודש יוני הקרוב, לרבות הרחבת הכביש והתקנת רמזור".

מבדיקה שקיימנו מול חברת נתיבי ישראל עולה כי שם אומרים שהעבודות באזור הן באחריות חברת נתיבי איילון.

ממשרד התחבורה נמסר: "במסגרת ההתניות התחבורתיות להקמת אזור התעסוקה במזרח כפר סבא, יותקן רמזור בצומת הכניסה לאזור התעסוקה. עיריית כפר סבא, בשיתוף חברת נתיבי ישראל מקדמת את התכנון והביצוע של הצומת המרומזר הזמני בכניסה לאזור התעסוקה ולבית העלמין בכפר סבא. לאחר ביצוע ההתניות התחבורתיות וקיומן, הצומת בין רחוב זאב בלפר וכביש 5504 תיסגר בהתאם להוראות התב"ע. חברת נתיבי איילון מקדמת הרחבה של כביש 5504 לכביש דו מסלולי עם שני נתיבי נסיעה לכל כיוון, מצומת החיבור של כביש 55 (קבר בנימין) ועד הכניסה לבית העלמין. במסגרת העבודות תוצב הפרדה בין מסלולי הנסיעה וצומת הכניסה תוסדר באופן קבוע".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון כפר סבא"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר